Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmäna krypinet Att leva utan barn Barnlöshet Behandlingar mm Gravid-nyheter Infertil Köp/Byt/Sälj Nyheter om graviditet/barnlöshet/föräldrar mm Off Topic Om sajten Presentationer Tips Tävlingar o dyl Under 25 & barnlös
Under 25 & barnlös

Kan inte bli gravid

2016-06-16 10:41 #0 av: zakkris

Jag och min sambo har försökt få barn i två års tid.
Vi fick för en månad sen reda på att vi inte kan få barn på egen hand.
Hans spermier är få och inte så bra simmare och min kropp släpper inte äggen så jag har sällan mens.

Enda chansen vi har att få biologiska barn är via IVF.
Vi väntar fortfarande på att höra från kliniken om att starta allt.
Finns det någon här som går igenom samma sak och som kan dela med sig lite?

Min syster är den enda som genomgått de men hon var så negativ mot mig. Hon sa att det inte var värt de och att man aldrig ska tro att man får barn på de sättet, bara för att hon själv fick missfall för att hon  var med på en roddtävling i tidig graviditet.

Anmäl
2016-06-17 11:01 #1 av: LaSadie

Trist med din systers reaktion, bearbetning av sorg yttrar sig olika... vi har inte kommit så långt i utredningsfrågan som ni har men vi har försökt i över ett år och min man är sjuk så ivf kommer nog bli vår enda möjlighet

//Anna
Medarbetare på HarryPotter.ifokus &  Twilight.ifokus
Välkommen till vår hemsida S*LaSadie NFO uppfödare

Anmäl
2016-08-20 23:07 #2 av: Amasone

Det är sjukt tufft att inte veta om man ska få bli förälder, eller få biologiska barn. Hoppas ni snabbt får starta utredning, för oss kändes det lättare när vi kom igång och gjorde något, men det är en berg-och-dalbana. Just nu ska ni bara vara positiva, det finns massor av hopp än så länge! Men man måste förstås också gå lov att vara ledsen, men försök att inte ta ut något i förskott, varken gott eller ont. Det kan bli en lång och jobbig resa, men för många funkar det ju till slut.

Anmäl
2016-09-28 13:18 #3 av: KimE

Ni är säkert bra lämpade för IVF.

Anmäl
2016-09-28 14:12 #4 av: zakkris

#3 Tack, vi väntar på att höra ifrån Sahlgrenska om när vi kan komma dit och börja

Anmäl
2016-09-28 14:46 #5 av: KimE

Det är bra att du har mycket ägg kvar det kan bli många embryon.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.