Annons:
Etiketterunder-25-barnlösägglossningstest
Läst 24259 ggr
[LucyInTheSky]
1/4/11, 11:25 AM

Ägglossningstest, frågor..

Hej!

Är inne på försök 14 nu och har ett par dagar använt ägglosningstest och igår så visade sig två streck.. Dock var det ena mycket svagare än det andra.. Samma sak med idag, ett svagt och ett starkare.

Hur ska man tolka dett? Testen är köpta på nätet. Billiga-tester eller vad sidan hette.

Vi har ju "myst" på nu dessa dagar endå såklart men är det verkligen ägglossning när strecken inte är lika starka?

Började testa redan 8 dagar efter mensen och har hållt på nu i 10 dagar utan posetivt resultat (starka streck).. Efter som vi försökt få barn över ett år nu och vi inte hittar någon ägglossning börjar jag bli rädd att något är fel.. =(

Kommer fortsätta testa med testen och se om jag har väldigt sen ägglossning.. Men jag förstår inte de svaga strecken.. Är det inte en antydan på att det är på gång att Lh halten är låg men börjar komma mer..

Förvirrad…

  • Redigerat 11/1/22, 3:51 PM av Niklas
Annons:
Ioma
2/1/11, 11:22 PM
#1

Som jag uppfattat det så har man ägglossning hur svagt strecket är bara det verkligen ÄR ett streck. Det kan vara jättesvagt men det är ändå ett streck och då har du ägglossning.

Det är så jag fått lära mig det hela

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

[LucyInTheSky]
2/1/11, 11:27 PM
#2

Då har jag ägglossning många gånger på månaden om det svaga strecket räknas. Förvirande det här.

Men nu har vi börjat undersöka orsaken till varför inte vi blir med barn. Ska till läkaren igen på måndag och se vad proverna säger. Hela den här resan är läskig. =/

Ioma
2/2/11, 10:01 AM
#3

Aha skumt. Såvitt jag vet så är det äl även om det är svagt, huvudsaken är att det är ett streck.

Det är väl ett provstreck på stickorna också va för att se att stickan funkar eller är det bara på gravtest det är så?

Ja usch den resan är inget att ha. Hopp och förtvivlan om vartannat.

Jag håller på att gå ner i vikt nu och ska operera mig så det går lättare att gå ner och sen när jag gått ner till bmi 28 så ska de bannemej få hjälpa oss med bäbisverkstan.

De vägrar operera mina äggledare när jag är så pass överviktig som jag är nu och de vill inte ge mig IVF för som de sa "chansen för missfall är så stor att vi inte vill chansa" GAHHHH Jäkla sjukvården!

Hade de hjälpt oss direkt hade vi säkerligen haft en liten nu.

Lycka till mer er verksta´;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

[LucyInTheSky]
2/2/11, 12:32 PM
#4

Ja det är ett kontroll streck och ett test streck kontrollstrecket dycker alltid upp men de andra dycker bara upp svagt lite då och då. Skumt..

Jag håller alla tummar, tassar och tår här hemma för att allt ska gå som ni vill! =)

madridistan
2/3/11, 11:38 AM
#5

Hej

på ägglossnings teststickor ska strecket vara lika starkt eller starkare än än kontrollstrecket om det är ägglossning.

 På Gravteststickorna är det däremot så att ett svagt streck alltid är positivt.

Så står det i min manual som medföljde vid köp på testlagret.se och deras tester är likadana som hos billigatester.

Lycka til

HannaEricson
2/20/11, 9:04 PM
#6

Jag använder samma stickor (första gången den här cykeln) och började testa på dag 10 (den dag jag fick ÄL-flytningar förra gången). Jag har haft streck, men svaga, alla de dagar jag testat. Om man kollar riktigt noga tycker jag att de blir aningens starkare, men det är oerhört lite och testet för dag 13 avviker lite (är lika svagt som dag 11). Idag (dag 14) fick jag ett mycket starkare streck, i princip lika starkt som kontrollstrecket, så jag räknar med att jag har ägglossning ungefär nu, vilket även stämmer överens med mitt "flytnings-mönster". Tycker även att jag har kunnat känna av min ägglossning en stund mitt på dagen idag, men det kan lika gärna vara inbillning p.g.a. det positiva(?) testet.

Men jag har hört att man kan missa LH-stegringen med ÄL-tester, om man t.ex. gör testet på morgonen och får LH-stegringen senare på dagen, men att LH redan har sjunkit innan nästa morgon när man testar igen. För mig känns ÄL-flytningarna som det mest tillförlitliga tecknet på när min ägglossning kommer (även om det kan vara svårt att avgöra exakt vilken av ÄL-flytningsdagarna som själva ägglossningen sker).

Jag har använt mig av wikipedia (http://sv.wikipedia.org/wiki/Menstruationscykeln) för att förstå mer om det här med LH-stegring och ÄL-flytningar m.m. Framförallt tycker jag att den här bilden är ganska bra: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/89/MenstrualCycle_sv.svg/533px-MenstrualCycle_sv.svg.png.

Lycka till i alla fall!

Annons:
madridistan
4/9/11, 10:04 AM
#7

HEJ!

ägglossningstickorna missar nog ibland för jag har inte haft stegring men jag plusade i fredags överlycklig…

vet inte om det är en slump för vi har försökt länge, läste om rosenrot och provade ta det fr. första mensdag och 14dagar fram hann med 2månader :) har även tagit extra magnesium

Lycka till alla

madridistan
4/13/11, 12:41 PM
#8

Skit också det blev missfall v5 av det plusset Gråter

Rebornmamma
2/5/16, 11:05 AM
#9

Madridlistan: Tack snälla du för att du skrivit om hur du tagit rosenrot Jag och min man har precis börjat försöka och jag ska defentift köpa rosen rot för att se om det kan hjälpa oss:)

pollyn
11/28/17, 11:32 PM
#10

Hej! Rekommenderar podden Hälsosant, i 3 avsnitt berättar en Jenny Koos om kvinnokroppen: menscykeln, fertilitet och preventivmedel. Väldigt intressant om man vill lära sig mer om sin kropp (och det vill man ju :)) och att tolka signaler. In och lyssna, då lär man sig bl a hur man kan tolka när man har ägglossning. Annat tips, jag har precis läst att man kan ta tillskott av bidrottninggelé. Låter som att det råder bot på både hormonella störningar (som kan verka negativt för fertilitet) och pms, ska även göra underverk för huden. Någon som testat? :) jag kommer skaffa det imorgon, verkar helt klart värt att prova även fast jag själv är lite halvemot kosttillskott. Hoppas jag inte stökade till i tråden med dessa avstickare. Allt i välmening. Kram till er!

Upp till toppen
Annons: