Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 2955 ggr
ChristineL
2010-10-31 15:13

Jag har svårare att få barn...

… Pga min blodgrupp. Enligt en amerikansk studie har kvinnor med blodgrupp 0 sämre och färre ägg. Jahaja, det var ju kul att veta det just när vi ska försöka skaffa barn snart.

Här är artikeln för den som vill läsa: aftonbladet

Annons:
Linn
2010-11-16 11:39
#1

Christine, det är sånt där du inte ska läsa och bry dig om! Du kommer bara bli stressad av det och kanske får svårt att bli gravid på grund av det. Du har inte hunnit få tillbaka din mens än va? Kommer inte ihåg när det var du fick ut staven…

puss på dig <3

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
ChristineL
2010-11-16 22:01
#3

Söt-Linn! Jag vet att man inte ska läsa och tro på allt, men när rubriken är "Kvinnor med blodgrupp 0…" Och jag faktiskt känner till min blodgrupp så är det klart man läser ändå :/

Och nej, ingen mens här än och tre veckor utan p-stav har gått. Och att jobba som ett djur är också ganska bra preventivmedel för man orkar inte ha nåt sex då :P Har haft lite skumma flytningar däremot men bara ofärgade.

Linn
2010-11-16 23:14
#4

Jo jag förstår dig! 3 veckor är ju ingenting!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

[Thiah]
2010-11-23 00:04
#5

#3 När jag slutade med mina p-piller  fick jag vänta upp till ett år innan mensen kom normalt. Jag  hade haft mina piller i 10 år (utan uppehåll). Nu har det gått 2 år sen jag slutade med dem och min mens är ännu inte helt normal, dock har den aldrig haft en bra rytm(tyvärr).

ChristineL
2010-11-23 10:10
#6

Jag räknar inte med att den ska komma "normalt" och regelbundet heller efterdsom jag inte hade regelbundet innan jag började med p-piller, jag vill bara att den ska komma öht! :P

Annons:
[Thiah]
2010-11-23 16:36
#7

#6 jag tänker lite samma…vore lättare om den bara gick att ställa in som en klocka Skrattande

ChristineL
2010-11-24 00:04
#8

Jag har iaf bestämt att vänta tre månader innan jag kontaktar bm igen, har den inte visat en skymt av sig då så måste jag nog kolla läget lite, fram tills dess blir det nog avbrutet samlag, eller han får komma nån annanstans…

[Thiah]
2010-11-24 17:48
#9

låter som en bra ide. Jag har märkt att bara jag slutar fundera så mycket så dyker den upp. Min mens är så otroligt känslig för stress, vilket är otroligt irriterande.

[Theriss]
2010-11-27 17:27
#10

Men de som testades var ju 35 och över och då är det väl redan lite svårare. Under 30 räknas nog inte som äldre.

ChristineL
2010-11-28 07:12
#11

#10 - Det är sant, och riktigt så gammal är jag inte än ;) Man läser det ögonen ser… Eller nåt :P Försöker att inte tänka på varesig mens eller barn just nu så kanske den kommer snart.

Upp till toppen
Annons: