Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 2096 ggr
Mitralis
2010-09-21 00:40

Beslut beslut =(

Pratade med min kardiolog (hjärtläkare) idag om en eventuell graviditet.
Jag har ett medfött fel på Mitralisklaffen och även ett hål mellan förmaken. Detta gör att jag har ett enormt läckage ( ligger på 3 av 3 ) med blod som åker åt fel håll och ett hjärta som inte arbetar precis som det ska.

Vid en eventuell graviditet måste jag kontakta kardiologen i vecka 8 för att göra en undersökning i vecka 18. Då måste vi bestämma om vi vill behålla barnet och riskera att jag dör på grund av påfrestningarna eller göra en sen abort.

Även om vi väntar tills efter hjärtoperationen så måste vi tänka oss för 15 gånger. Om dom kan laga klaffen så kommer det kanske att gå hyfsat. Om dom måste byta ut den så måste jag äta blodförtunnande och kan dö i barnsäng på grund av att jag blöder ihjäl.
Kirurgerna vet inte om klaffen går att laga eller om den måste bytas förrän dom ser den under operationen.

Hur sjutton ska jag göra? Ska vi prova att bli gravid eller bara strunta i det och nöja oss med katten?



Annons:
ChristineL
2010-09-21 11:49
#1

Oj vad svårt! Och vad hemskt!

Men hur känner du? Är det värt att riskera livet för att få ett barn som kanske måste växa upp utan mamma? Det känns jätteelakt att säga det, men det verkar ju som att det är så det är ändå. Hur ser ni till adoptioner?

Hur stora är chanserna att allt går väl? Jag skulle inte vilja vara i din sits, stackare! Men man får mycket glädje av djuren också :)

Ioma
2010-09-22 19:28
#2

Ojdå. Jag kan inte säga varken bu eller bä hur jag tycker du ska göra eftersom du är du och jag är jag.

Jag vet bara att jag själv skulle göra allt för att få ett barn och vet att även om jag skulle dö när barnet fötts så har barnet den allra bästa pappan ett barn kan få.

Så jag hade helt klart riskerat livet för ett barn.

Jag kan inte bli gravid på grund av att mina äggledare är täppta och läkarna vill inte hjälpa oss förrän jag gått ner ca 30-40 kilo i vikt.

Så katterna är mina "bäbisar"…

Det är bara DU som kan ta ett sådant beslut för det är DITT liv det handlar om.

Jag förstår att det måste kännas hemskt att ens behöva fundera på det där och jag hoppas allt ska gå vägen för dig vad du än beslutar dig för.

*kramar om*

Lycka till!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Mitralis
2010-09-23 10:03
#3

Har funderar fram och tillbaka och kommit fram till att vi provarGlad
En graviditet är alltid riksfylld för alla inblandade och det finns aldrig några garantier oavsett. Tror faktisk att jag nästan är mer orolig för havandeskapsförgiftning när jag tänker på det.
Jag känner att jag har så pass bra koll på min kropp att vi antagligen hinner parera innan det går käpprätt i alla fall.

Stort tack för allt stöd och era tankarGlad



rebelme
2010-09-23 15:39
#4

oj inget lätt beslut ni har framför er.

jag hoppas verkligen ni gör de rätta valet.

Lycka till och hoppas allt blir bra!

Ioma
2010-09-27 23:19
#5

Jag önskar er lycka till!

Kram

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Sabs
2010-09-30 12:44
#6

Må din önskan gå i uppfyllelse!

Annons:
Sabs
2010-09-30 12:46
#7

Såg ditt beslut nu, LYCKA TILL - Hoppas allt blir precis som ni önskar, era önskningar är mest värda!

Kramar

silo
2010-10-06 20:56
#8

Lycka till!

[Thiah]
2010-11-13 16:15
#9

Lycka till! Skrattande

Upp till toppen
Annons: