Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 3847 ggr
Sabs
8/31/10, 9:44 PM

Smärtsamt sex o barnönskan!

Hej, är lite förvirrad…

Hej alla fina,

Har försökt bli gravid ett bra tag nu men det enda som hänt sen jag slutade på p-piller är att jag blöder som mens i två veckor o så två veckor utan… Jag har pcos o det gör ju sitt tyvärr för ägglossningen. Vi har gjort vårt bästa för att fånga upp tips ang hur ofta o ligga kvar etc men det går ju lite sådär. Men mitt största problem är att jag tidigare i livet blivit sexuellt misshandlad under ett års tid o har därav väldigt svårt för att ha sex… Oftast gör det ont, eller oftast går det inte ens att komma till - får lite panik o kroppen låser sig. Min kille är väldigt medveten om detta o mycket varsam, men jag blir så frustrerad o ledsen.. Är det någon som har några liknande erfarenheter eller tips - jag önskar inget hellre än ett normalt sexliv o en liten bulle på magen!

Överallt i tidningar etc står hur härligt o viktigt sex är för livet? Vad är det jag gått miste här egentligen? O hur gör man för att inte bli stressad när det aldrig funkar? (Varken samlivet eller att bli gravid)..

Tack för all hjälp!

Annons:
Ylva_87
9/23/10, 11:07 PM
#1

Ser att det är ett tag sen du skrev det här men tänker att jag kan svara iaf.

Jag underar på om du fått hjälp på något sätt att bearbeta det du varit med om? Den negativa spiral som blir när man år ont av sex är jätte svår att komma ur själv. Jag har och har haft vestibulit i 10 år så jag förstår till viss del hur du har det. Hos mig vet jag att det är mycket psykologiskt också kan tänka mig att det är så även hos dig. i grunden handlar det om att man måste lära kroppen att associera sex med annat än smärta och negativa känslor.

Hör gärna av dig om du vill prata mer. Du kan skicka PM om du vill vara mer anonym.

Sabs
9/30/10, 12:35 PM
#2

Hej, jag insåg att jag behövde hjälp väldigt sent… Men jag har i dagsläget en samtalskontakt som hjälper mig men det har ju sina upponer dalar… Spiralen vill ju gärna snurra in sig mer o mer o ibland så vänder den åt andra hållet. Nu har jag inte ens velar prova sex på ca 6 veckor, känt hur jag sitter fast o så brukar skr ibland o sen kan det släppa i någon vecka helt plötsligt. Jag trodde från början att jag hade vestibulit så har läst mkt om det - tills jag insåg o det var efter att jag började prata av en helt annan anledning som nu visat sig höra ihop. Konstigt hur kroppen fungerar. Ska försöka vända tankarna som du tipsade om, men antar att det som allting tar tid så hum… Några konkreta tips på hur jag ska tänka?

Tack för ditt stöd, o lycka till du också!

Ylva_87
9/30/10, 2:00 PM
#3

Hej.

Skönt att höra att du fått en samtalskontakt!

Dels tror jag det handlar om att försöka att koppla bort dom negativa tankarna. Jag har fått små livlinor som hjälper mig, tex en ställning som jag vet inte brukar göra ont. alltså slappnar jag av mer då och det funkar oftare. Jag har också lärt känna min smärta så att jag vet vilken smärta som kan gå över och vilken som inte går över utan bara blir värre.

Sen handlar det om kommunikation mellan dig och partnern. Att aldrig ha sex mot sin vilja. Att veta att han slutar direkt du säger något. Men jag tror det är bra att göra klart att du bestämmer, han behöver inte fråga. Om killen hela tiden frågar "hur är det" "gör det ont" osv så funderar man innan man svarar och känner efter och man förväntar sig att det ska göra ont och då gör det nästan garanterat ont.

Annars är det väl vanliga tipsen att inte ha penetrerar sex utan göra annatför att lära kroppen att njuta av beröring.

En viktig tanke som man kan jobba med tror jag är att inte känna sig värdelös för det som är och att inte känna sig mindre kvinlig. Nu vet jag inte om du har dom tankarna, jag kan bara gå till mig själv. Att själv känna att man duger och är något att ha trots att man har svårt med sex.

Jag håller tummarna att du blir bättre!

Tack.

Sabs
12/29/10, 12:33 PM
#4

Jag är gravid, otroligt, trodde aldrig det skulle hända, jag hoppas nu bara att pyret vill stanna kvar där inne o växa till sig! Sluta aldrig kämpa allihopa, o hur det än går nu så är jag så glad att det överhuvudtaget fungerade oss emellan med så dåliga odds!

Kram!

Tina-A
12/29/10, 4:19 PM
#5

#4: Grattis!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mitralis
1/5/11, 10:46 AM
#6

#4 Grattis! Glad Det kommer att gå bra ska du se.



Annons:
Upp till toppen
Annons: