Annons:
Etikettinfertil
Läst 2301 ggr
Tangotime
8/26/10, 12:45 PM

Hjälp mig stötta!

En av mina bästa vänner har pco-s och försöker få barn med hjälp nu. Hon äter någon medicin för att få igång sin mens för att sen börja med hormonsprutor för att kunna bli gravid. Och den här medicinen plus all stress osv gör att hon har det lite tufft just nu. Jag som har barn och som nästan har för lätt att bli gravid vet ju inte vad hon går igenom. Men jag vill sätta mig in i det så gott jag kan så att jag har något att säga till henne när hon är ledsen. Som det är nu känner jag mig så otroligt maktlös!

Så hur stöttar jag henne på bästa sätt? Finns det överhuvudtaget något jag KAN göra mer än att bara finnas där för henne?

Det skär i hjärtat när jag ser henne ihop med min dotter på 2år. Hon vill så gärna ha ett eget barn!

Annons:
Linn
8/26/10, 11:09 PM
#1

Har tyvärr inget tips eller råd till dig. Vill bara säga att jag blir varm i hjärtat av att läsa ditt inlägg med din omtanke Skrattande

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

jaghetersophia
8/27/10, 8:48 PM
#2

är nog lättare att berätta vad man inte ska göra/säga till en ofrivilligt barnlös än att säga vad man kan göra för att stötta. För min del önskade jag att jag slapp höra saker som att jag inte skulle tänka på det, att koppla av, man skulle inte stressa etc…

Tangotime
8/27/10, 9:43 PM
#3

#2 Tack! Det är jätte bra att få veta sånt med!

smurfan-13
8/28/10, 3:55 AM
#4

Jag tror på att vara ärlig. Säg det du just skrev. Att du inte vet vad hon går igenom, men att det smärtar att se på när det inte funkar för dem. Säg att du gärna vill vara ett stöd för henne om hon vill ha det och att du hoppas att hon känner att hon kan dela med sig av det hon behöver till dig. Varför inte fråga henne vad hon vill att du skall göra/säga?

Ja blir varm i hela kroppen och rörd över vilken fin vän hon verkar ha i dig! :)

Tangotime
8/28/10, 10:26 AM
#5

Tack! Jag har pratat med henne om detta, men hon vet inte riktigt vad jag kan göra. Inget jag säger tar ju bort allt jobbigt. Det är ju därför jag känner mig så otroligt maktlös. Men jag fortsätter att göra så gott jag kan. Pratar om det när hon vill och avleder med annat när hon inte vill tänka på det.

Upp till toppen
Annons: