Annons:
Etikettallmäna-krypinet
Läst 8666 ggr
ChristineL
2010-08-20 15:01

Hejdå p-stav!

På torsdag har jag tid för att ta ut min p-stav. Har haft implanon i fyra år nu utan några som helst problem. Innan dess hade jag p-piller och nu är det helt enkelt dags att bli hormonfri känner jag. Har även pratat om barn med sambon men vill i första hand veta att min kropp fungerar som den ska :) Men kanske, kanske om jag har tur så är jag gravid nästa år såhär dags :)

Annons:
rebelme
2010-08-20 15:41
#1

Lycka till Glad

Linn
2010-08-22 12:32
#2

Håller tummarna för dig, vet ju hur mycket du längtar :D

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
2010-08-23 00:07
#3

Taack! Känns rätt långt till torsdag just nu och har en del annat som snurrar i huvudet samtidigt. Kanske kommer inte min kropp bli "normal" förrän senre i höst/vinter just pga andra omständigheter, men jag hoppas jag återhämtar mig fort :)

Linn
2010-08-23 00:28
#4

Det fixar sig ska du se, och det är ju tyvärr så att det kan ta sin lilla tid för kroppen att återhämta sig efter alla hormoner, kan bara hoppas på att det inte ska ta allt för lång tid för dig. :D

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
2010-08-23 11:03
#5

Jag ska leva så hälsosamt jag kan för att den ska bli sig själv igen, men du Linn, vet ju att vi har mycket annat just nu också. Men skönt att bli av med den ändå.

Linn
2010-08-23 12:08
#6

Du fixar detta Christine, utan problem :) Finns här för dig.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
ChristineL
2010-08-26 22:41
#7

Nehej, inte blev jag av med den inte! Barnmorska 1 håller på bra länge att få ut den men den verkar sitta för djupt, vilket jag har tyckt att den har gjort, den förra var mycket ytligare. Sen hämtar hon barnmorska 2 som inte heller kommer nån vart. Dom ser den men får inte tag på den för den glider bara undan. Då går en remiss iväg imorron till ett annat ställe och gud vet hur lång tid det kan ta att få tid där då? Hon skulle skriva graviditetsönskan om det nu kan få dom att snabba på sig… Så har jag blivit snittad och kommer ha svinigt ont i armen och blåmärken helt i onödan!

ChristineL
2010-09-13 12:01
#8

Jaha, i tisdags när jag kom hem från jobbet fick jag remissen, det gick ju rätt fort ändå men naturligtvis är det en dag då jag absolut inte kan! Har ringt för att boka om tiden och knappat mig fram till att dom ska ringa upp mig, har fortfarande inte fått något besked. Ringer dom inte idag så ringer jag igen.

Linn
2010-09-13 18:34
#9

hoppas att du får en tid snart christine!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
2010-09-13 19:46
#10

Ja inte har de ringt idag heller! Blir att försöka kontakta dom imorron då, suck…

ChristineL
2010-09-14 18:20
#11

10.40 imorron hade de fått ett återbud, det tackar jag för :D

rebelme
2010-09-14 18:45
#12

#11 härligt att de äntligen blir av för dig Glad

ChristineL
2010-09-14 19:12
#13

Ja nu har det blivit lite väl långdraget för mig tycker jag. Hoppas, hoppas de får ut den annars blir det sahlgrenska :S

Annons:
Linn
2010-09-14 19:40
#14

Skönt att du inte beöhver vänta flera veckor till på att få ut den! De fixar det säkert i morgon!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
2010-09-14 19:55
#15

Min tilltro tll sjukvården är lägre än vad den var innan, eller räknas detta till friskvård? Bah! Skönt ska det bli men blev också plötsligt väldigt nervös :P

ChristineL
2010-09-15 15:34
#16

Har jag staven kvar? Ja det har jag!

Träfade en underbar gynekolog som kände direkt att den satt för djupt, utan att hon behöve skära i mig först. Så nu väntar jag på operationstid som kunde ta ca två veckor (käckt med dubbel förtur när man vill bli gravid), och så ska jag sövas för fösta gången någonsin, det känns skitläskigt!

Linn
2010-09-15 16:21
#17

Det var ju skönt att de inte skar i dig i onödan i alla fall och lysande att du får tid så fort. Jag blev sövd första gången efter förlossningen och det gick jättebra! Riktigt trevlig personal och jag mådde inte dåligt efteråt :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
2010-09-15 16:33
#18

Ja jag blev så sur på biskopsgården att de gjorde det, trots att hon redan innan sa "Ja, det känns att den sitter lite djupt.." Och det har jag sagt hela tiden att jag tycker att den gör, jämfört med den förra. Men jaja, det är som det är.

ChristineL
2010-10-29 12:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Blev av med staven igår äntligen! Min första narkos och det gick jättebra! Men jag ser helt misshandlad ut på armen nu, den satt jättedjupt och längre bort än vad hon trodde. Men nu är jag äntligen hormonfri iaf! Varnar känsliga och lägger upp en liten bild på hur jag ser ut. Stygnen ska tas om nio dar från nu (10 igår då)

MimmieM
2010-10-29 13:30
#20

Herregud! Jaja, skönt att du inte blivit misshandlad eller uppäten av en hund iaf :)

Carpe Diem

Annons:
ChristineL
2010-10-29 13:50
#21

Haha, ja det gäller att se det från den ljusa sidan ;) Nu ska jag bara vänta på att mensen drar igång också. Kommer säkert forsa i flera veckor som kompensation för att jag inte haft nåt på fyra år :P

rebelme
2010-10-29 16:12
#22

#21 ja tror du har avskräckat mig nu Glad kommer nog aldrig skaffa stav efter den bilden Flört

ChristineL
2010-10-29 23:20
#23

#22 - Jag kan absolut rekomendera p-stav! Det är inte normalt att det blir såhär som det har blivit för mig, nu har de dessutom ny teknik som gör att man inte kan sätta den för djupt. Och när jagböt från stav 1 till stav 2 så fick jag bara en liten prick.

[Thiah]
2010-11-13 16:12
#24

Jag har inte haft P-stav men jag har haft p-piller i närmare 10 år och för mig är det först nu som jag börjar få någon koll på mensen, två år tog det.

somjagvillvara
2011-06-17 12:04
#25

Lycka till i framtiden med kommande försök att få barn. Själv längtar jag också efter barn med det är aboslut inte möjligt för mig och min pojkvän just nu. Han är inte redo, och inte jag heller kanske riktigt. Men i mina tankar är en bebis så välkommen. Först måste jag få ett fast jobb osv. . . .  Tankar kring bebis är underbart…

Upp till toppen
Annons: