Annons:
Etikettallmäna-krypinet
Läst 2611 ggr
Yarrow
2010-08-08 19:49

Hur går det för dig?

Det är inte så många som är aktiva här länge. Men jag tittar in då och då för att se hur det går för er.

Själv har jag nu äntligen blivit gravid på min fjärde kur med pergotime. Nu ska det lilla livet bara stanna kvar där inne också!

Annons:
rebelme
2010-08-08 23:48
#1

Grattis! hoppas verkligen de vill stanna…

för mej så går de väl åt de bättre hållet.. ja å min sambo pratade och han berätrtade att även han önskar vi skulle få barn snart..

Tyvärr så får de vänta lite till efter som vi inte har fast jobb å de ä ett måste i min värld.

men de känns iaf skönt att vi ä på samma plan :)

Yarrow
2010-08-16 14:41
#2

#1 Tack, det hoppas vi med men just nu är jag lite orolig för att jag har blött lite från och till och gravidsymtomen har även dem pendlat lite av och till.

Har mentalt förberett mig på missfall men min gynekolog va positiv och trode att jag borde ha blött mer om det va missfall.

På onsdag får vi reda på det.

Va bra att ni är överrens nu med. Det är sjuukt skönt att slippa bråka om en sån sak :)

rebelme
2010-08-17 17:55
#3

ursh hoppas verkligen att de inte blir missfall!

joo de känns bra att kommit så långt :)

Ioma
2010-08-18 01:57
#4

Åhh vad roligt! Grattis!

När står vi på samma plats som innan, mina äggledare är ju ihopväxta och läkarna vägrar hjälpa mig eftersom jag är överviktig.

Ska dock få hjälp med vikten i och med att jag kan LEVA på sallad utan att gå ner i vikt. Nåt är fel….

Så det blir i vinter en operation som gör att jag kommer att gå ner och DÄREFTER kommer jag få hjälp från landstinget antingen IVF eller operera äggledarna…

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

rebelme
2010-08-18 15:40
#5

#4 lycka till hoppas du kan få hjälp att skapa nya liv på jorden :) de måste ju känns skönt att du kommer få hjälp till ett steg närmare

Yarrow
2010-08-18 18:19
#6

#4 Va skönt att du får hjälp med vikten i alla fall. Det är verkligen ett steg på vägen. Jag gick ju ner 30 kg för att få hjälp men måste gå ner lite till innan vi kan få hjälp med IVF.

Jag va i alla fall på kliniken idag och fick det konstaterat att jag fått missfall. Har gråtit massor men nu är jag redo att göra ett nytt försök. Tänker inte gräma ner mig helt men lite måste man ju sörja.

Men gynekolog va i alla fall hoppfull, för har jag blivit gravid kan jag ju bli det igen!

Annons:
rebelme
2010-08-18 19:24
#7

#6 ursh va tråkigt.. hon har ju rätt :) påt igen bara.. å ge aldrig upp :)

Ioma
2010-08-19 01:43
#8

#6 nä vad trist. Men som hon sa dun gynekolog så har du ju varit gravid så det är bara att hoppas det går fort tills nästa gång ;-) Håller tummarna för dig.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Yarrow
2010-08-19 11:51
#9

Ja, ska börja äta provera igen men väntar tills efter bröllopet. Har ingen större lust att ha mens när jag gifter mig. haha.

Men jag är faktiskt fortfarande glad att äntligen fått de ett riktigt plus på de där jävla testen.. Haha Som jag längtat efter det!

Linn
2010-08-22 12:48
#10

Ioma, härligt att du äntligen ska få hjälp!! Hoppas att det kommer fungera för dig nu! :D

Yarrow, tråkigt att höra :(

Det var längesedan jag skrev här nu men jag måste ju uppdatera hur det gått för mig. Jag är tjock, riktigt tjock, gravid i vecka 38. Väntar på att förlossningen ska komma igång snart. Våran väntan är snart över och vad jag har njutit under graviditeten!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

jaghetersophia
2010-08-23 21:09
#11

Åh grattis så mycket. Fick ju en provrörsdotter i januari och hade räknat med samma helsike att bli gravid även denna gång, men blev nu gravid på andra försöket så vi är lyckliga :)…Blir ett syskon i februari/mars :)

Linn
2010-08-23 21:22
#12

#11 tack så mycket :) och super grattis till er! brukar det inte vara så att det är lättare andra gången när man "fått igång" allting så att det fungerar som det ska?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Ioma
2010-08-23 22:51
#13

Åhh grattis Linn! Snart snart är det bäse då. hihi

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
jaghetersophia
2010-08-23 23:16
#14

#12….. ja jag har ingen aning…enligt 2 ultraljud efetr förlossningen så hade jag fortfarande ingen ägglossning utan bara dessa pco-äggstockar samt en ihopvuxen äggledare…men då tog jag en gammal kur med pergotime som jag hade kvar sedan förra försöken så då tog det sig direkt tydligen…måste ju hänt nåt efetr förlossningen iaf efetrsom dte gick så bra nu.. Feline var bara 4 månader när jag blev gravid så nu blir det rätt tätt men bara ett år mellan barnen, men det blir ju bra :)

Linn
2010-08-23 23:44
#15

Tack Ioma :D

#14 jaha, där ser man. Skönt att det var så mycket lättare denna gången i alla fall.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2010-08-31 16:52
#16

Nu har jag fött en liten son. William, 27 augusti (en vecka innan BF), 3820g, 50cm lång.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Ioma
2010-09-01 19:17
#17

Ohhh shit va roligt!!!

GRATTIS!!!!!!!!!!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Yarrow
2010-09-05 23:24
#18

Oj! grattis!

Här är man borta någon vecka och gifter sig så trillar det ut bebisar :)

Linn
2010-09-07 12:54
#19

Åh har du gift dig nu Yarrow? Skrev inte du om det inne på bröllop eller har jag snurrat ihop dig med någon? Grattis till er! Och tack för era gratulationer :D

Om ni vill kan ni se lite bilder på min blogg

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Yarrow
2010-09-10 16:42
#20

Tack så mycket. Nej jag har nog intr skrivit om det inne på bröllop än faktiskt.. Tror jag.. Jag va sjuk hela veckan efter, hög feber och grejer. Vet aldrig vad man hittar på när man slösurfar och ha feber. Haha :)

Jag har också lite bilder i min blogg, från bröllopet alltså :)

www.lillabrollopsmonstret.se

Annons:
Linn
2010-09-10 19:06
#21

ska kolla din blogg :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Upp till toppen
Annons: