Annons:
Etikettbehandlingar-mm
Läst 1767 ggr
FruKernell
3/14/10, 3:28 PM

Fylld av barnlängtan

Jag och min man har försökt i över två år med att få barn, men det har inte gått. Efter ett år påbörjade vi en utredning. Läkaren sa då stt det inte skulle vara några problem för oss att få barn på egen hand. Men vi skulle ändå få hjälp på traven. Sagt och gjort. Vi gjorde en insemination, men den lyckades inte så nu är det dags för provrörsbefrukting istället. Ska till Linköping den 22 april för ett första samtal. Är nervös. Vi vill så gärna ha barn. Fast det viktigaste är att jag o min man har varnadra. Jag är förtillfället arbetssökande och då blir det lätt att jag går och tänker på det. Försöker sysselsätta mig mycket på dagarna genom att bland annat träna för att gå ner i vikt. Men vissa dagar är bara för jobbiga och då tröstäter jag så då är allt tränande förgäves. Men det ska det bli bättring på.

Är det någon som genomgår samma sak nu med prvrör? Då kanske vi kan stöta varandra. Ni andra får givetvis vara med ni också.

Annons:
jaghetersophia
4/2/10, 9:14 PM
#1

Jag har tidigare gjort provrörsbefruktning… vi har ett embryo kvar, men väntar nog lite innan vi använder det vid syskonförsök. Jag blev gravid efter mitt första ivf.. hade fem gånger pergotime och två års försökande innan dess så lycka till :)

oh-la
4/16/10, 10:16 PM
#2

jag går ju inte igenom det du går igenom, men jag vill bara passa på att ge dig en dos av  det du redan vet. jag tänker på er och håller tummarna hårt!! på ett eller annat vis kommer det gå för ni förtjänar det! jag tänker på dig vännen :) hälsa gubben!

Yred3
4/23/10, 2:25 AM
#3

Efter första barnet blev jag inte gravid, pga en cysta. När den var bortopererad blev jag inte heller gravid. Vi försökte för mycket… Så läste jag om de prostituerade i Frankrike på 1800-talet, att de blev gravida när de hade semester……. Ca en vecka eller mer före ägglossningen sak man vara avhållsam för att ca tre dagar för ägglossningen ha samlag så då finns spermierna på plats när ägget lossnar. Det fungerar, om man inte har något kroppsligt fel.  Vi fick ett barn till efter 10 år. En jag känner åkte på semester utomlands med en kompis och kom hem lagom…. Hon har 2 barn nu. Jo, det är bra att gå ner i vikt så att man är i form för förlossningen, det kan ju vara så att du inte blir gravid av den anledningen. Väldigt mycket Lycka till!

jaghetersophia
4/25/10, 1:03 PM
#4

# 3…. inte tusan blir man gravid bara för att man är avhållsam och sedan har sex precis före ägglossning…. i så fal skulle u alla bli gravida… vi var ofrivilligt barnlösa - har inget kroppsligt fel och inte funkade det för oss med vara sig denna metod eller resor.. var både i paris, barcelona, egypten, London etc och inte hjälpte det :)

Upp till toppen
Annons: