Annons:
Etikettbehandlingar-mm
Läst 1877 ggr
[Ai-chan]
2/7/10, 1:07 AM

Spermiedonator

Tips om bra ställen, gärna billiga, där dom typ har spermiedonator osv? o som låter singel kvinnor ta. vet att sverige inte har sånt? men danmark har?

Annons:
[Linxter]
3/1/10, 10:59 PM
#1

Finns det någon kvinna här som utfört insemination och skulle vilja berätta lite hur det går till och känslorna kring detta?

FruKernell
3/14/10, 3:48 PM
#2

Jag har gjort en insemination då jag och min har problem med att bli gravida. För vår del gick det till på så vis att jag fick hålla koll på min ägglossning. När jag fick omställning (glad gubbe) så ringde jag till min läkare fick en tid då min man skulle lämna spermaprov. Vi fick sen med provet i en spruta i en värmepåse tillbaka till läkaren. På sputan satte han dit en form av kateter som han förde upp i livmorden och sprutade in spermierna. Det var bara att efter det att min man lämnat provet så skulle dem plocka ut dem bästa och detta tog en timme som vi kunde göra vad vi ville på. Vid själva insemineringen så kan det känas lite olustigt. Jag kände som om jag hade lite lite mensvärk.

MIna känslor inför insemination var att det skulle bli skönt att få hjälp på traven. Min man och jag har goda möjligheter att få barn på egen hand, men vi får hjälp på traven och nu är det dags för provrör för vår del. Visst var jag nervös, men min läkare är helt fantastisk så all min nervositet släppte när jag la mig i stolen, då han talade om vad som skulle ske och vad som skedde.

Upp till toppen
Annons: