Annons:
Etikettunder-25-barnlös
Läst 1971 ggr
Ogirl
12/29/09, 10:17 PM

Skriva av mig.

Jag måste bara få skriva av mig lite. Jag längtar så efter att kunna få barn. Men då jag har varit sjuk i giftstruma de senaste 4 åren så får jag inte bli gravid pga detta. Från början var det inga problem, jag var ju bara 19. Men nu har längtan vuxit sig starkare för varje år. Läkarna verkar inte ha någon förståelse för detta och de säger bara fortsätt äta din medicin. Visst kommer jag att få operera mig och så småning om bli frisk och då förhoppningsvis kunna få barn, men jag blir bara så less på att det ska ta sån tid. Både jag och min sambo är verkligen redo på alla plan så bara det gör det ännu jobbigare.

Jag vet att det är många som har värre problem här, för jag vet ju att jag kommer bli frisk i framtiden. Men när alla runt omkring en skaffar både sina första och andra barn så kan denna längtan kännas väldigt jobbig…

Lycka till alla därute som försöker!

Annons:
Linn
12/30/09, 10:01 PM
#1

Känner med dig! Vad innebär giftstruma? Vill du berätta vad det har för inverkan på en graviditet och så? hoppas snart att en läkare tar din längtan på allvar så att du snart kan bli frisk.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Ogirl
12/30/09, 10:42 PM
#2

Det innebär att man har en överproduktion i sköldkörteln så att ämnesomsättningen blir skyhög. Man får hjärtklappning, går ner i vikt osv. Man kan även ha underproduktion, då blir trött och seg och går upp i vikt istället. Jag vet inte hur det kan inverka på en graviditet, det har de egentligen aldrig förklarat. Om det beror på själva sjukdommen eller medicinerna. Men man får absolut inte bli gravid säger de iallafall. Men jag misstänker att det kan vara en kombination av att hormonbalansen i sköldkörteln är rubbad + medicinerna, det står att de kan ge inverkan på foster.

Jag vet inte om du blev så mycket klokare av detta men det är allt jag vet!

Många hälsningar!

Linn
12/30/09, 10:47 PM
#3

Lite klokare blev jag i alla fall, nu vet jag lite om det i alla fall. Verkar som att du stått ut med detta ett tag och det låter ju helt sjukt att du inte vet mer om sjukdomen egentligen! har de bokat in dig för någon operation?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Ogirl
12/30/09, 10:55 PM
#4

Jag skyller sjukvården helt för detta, jag tror inte jag har träffat samma läkare någon gång och alla säger olika saker. Men de har lovat mig att jag ska få operera mig snart nu eftersom jag försökt sluta med medicinerna ett antal gånger och alltid fått tillbaka syntomen efter bara några veckor. Nu sist jag var in talade de även om att man kan få ögonproblem och gå upp i vikt av medicinerna. Jag har gått upp rätt mycket i vikt samt haft problem med ögonen, var till en optiker, men de sa att jag var skelögd. Men nu förstår jag ju att det berodde på struman att jag såg dubbelt och min viktökning lika så.

Men jag hoppas de håller vad de lovar och kallar mig till operation snart!

Linn
1/1/10, 7:50 PM
#5

Det är ju helt absurt! Du borde kräva operation så att du blir av med det här snart. har du fått biefekterna av medecinerna som de varnar för borde de operera dig så fort som möjligt så att du kan sluta med dem!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Upp till toppen
Annons: