Annons:
Etikettbehandlingar-mm
Läst 6019 ggr
Yarrow
2009-12-10 13:15

Provera+Pergotime

Jag va jättenervös inför besöket på gyn igår men det ju alldeles förträffligt. Min gynekolog blev glatt överraskad över min viktnedgång, kollade livmodern med ultraljud och skrv sedan ut Provera och Pergotime.

Jag har ätit Provera innan och fick då regelbunden mens i ca 4 månader.

Pergotime har jag aldrig ätit innan och jag blir lite fundersam över hur jag ska kombinera dessa två. Har sökt på nätet men blir ännu mer förvirrad av det. Haha.

Någon annan som har ätit Provera och Pergotime som kanske har lite tips?

Annons:
Wildrat
2010-01-20 15:45
#1

Pergotime börjar man äta när man får mens och sen när de är slut ska man få en ägglossning (har jag för mig)…

Så du ska väl äta Pergotimen så du får mens och sen byta till Pergotime? Fick du ingen info med dig av läkaren?

Yarrow
2010-01-20 21:51
#2

Jo, men den blev jag faktiskt ännu mer förvirrad av.

Men jag läste egenom brukanvisningarna flera gånger och gjorde ett slags månadsschema och när jag såg det framför mig försdtod jag bättre :)

Wildrat
2010-01-20 22:53
#3

Ja, läkarna är lite lustiga ibland med sina instruktioner Skrattande. Men för säkerhets skull kanske du skulle ringa och tala om för dem att du är förvirrad så kan de kanske förklara för dig igen?

Hmm, såg nyss att jag skrev fel i mitt förra inlägg men du fattade kanske att jag menade att du skulle äta Proveran så du får mens och sen byta till Pergotime…

Yarrow
2010-01-21 11:09
#4

#3, ja det förstod jag :)

Nu är jag ju mitt uppe i behandligen. Det va ett tag sedan som jag skrev det första inlägget.

candystorm
2010-06-25 14:58
#5

hej yarrow, har du fått proveran för nåt särskilt? jag har oxå fått den fast som en kur. skulle vara kul o ha kontakt med nån som har samma problem, fast jag vet ju inte vad du har, jag har psos, och får provera för att reglera min mens…

har en fråga oxå, mådde du illa när du tog proveran, jag e på dag 4 och jag mår jätte illa…undrar om jag ska avbryta behandlingen, fast det är inte rekomenderat!!!!

Yarrow
2010-06-28 14:06
#6

Hej!

Jag fick proveran för att få i gång min mens eftersom jag inte hade varken mens eller ägglossning naturligt. Men jag har inte psos eller pco eller något sådant..

Tog Provera en kur och sedan Pergotime i 3 kurer. Skulle börja ta pergotime varannan månad sen men då försvann min mens igen så nu är jag inne på en andra omgång med Provera faktiskt.

Jag mår bara fint. Har inga biverkningar alls.

Hoppas du stod ut med din behandling! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: