Annons:
Etikettallmäna-krypinet
Läst 2352 ggr
miss-piggy
10/16/09, 6:59 PM

Viktminskning och barn.

Hej startar upp denna tråd, dels för min egen skull dels för att jag vet minst en till som är i min sits…  Här kan vi som är feta, barnaönskande och snudd på för gamla…. träffas, peppa och skrika ut glädje och frustration bla över ex: + eller minus på vågen, + eller "minus" på stickan, omgivningens oförstående.mm

Naturligtvis får även andra vara med och peppa också.

Ok över till mej.

 Jag är 37 år, krafigt överviktig, (toppnotering på bmi 46). Jag är socker/kolhydratberoende och har en kropp som gud måste ha gjort på en måndag (läs ont överallt) och en hjärna som blev över (läs gått in i väggen)

Jag träffade mitt framtida barnspappa bara för snart 2 år sedan och innan dess  har inte varit läge för barn direkt, trots att jag har levt i  ett annat långvarit förhållande.

Men jag gråter av framtidsbilden två gamla, ensamma i ett tomt, tyst hus…

Men skam den som ger sig har tänkt gå ner 10 kg innan jag plockar ut spiralen… och det är ca 3 kvar till dess.

Jag äter förutom LCHF även Folsyra, Rosenrot, multivitamin, b-vitamin och omega 3.

Så här tänker i alla fall jag skriva om min resa, den är antagligen krokig med många uppförsbackar men kommer förhoppningvis fram till målet det berömda PLUSSET

 Jag ska bli smal, rik och vacker!

Annons:
Yarrow
10/19/09, 1:59 PM
#1

Jag är också i samma sits!

Kraftigt överviktig. Jag och min fästman planerar bröllop, ska köpa hus och såklart så hoppas vi på barn snart.

Vi tog kontakt med IVF och gjorde lite tester. Det visade inga större fel , förutom att jag va tjock men jag vägrade tro att det va anledningen. Har nämligen inte alltid varit tjock men jag har aldrig haft mens så jag va inställd på att det va något hormonproblem. Har kollat upp detta tidigare men de har aldrig hittat något fel på mig så livet gick sin gilla gång.

I alla fall, nu har jag gått ner 20 kg och min mens har kommit tillbaka. Troligen pga av de pillerna jag åt under undersökningsperioden men det kan väl ha att göra med viktnedgången också.

Så nu är vi jättepepp!

Denn tråden tycker jag behövs =)

miss-piggy
10/19/09, 2:44 PM
#2

Grattis till din fina prestation…

Jag har tyvärr gått upp 0,5 kg denna vecka men det kan bero på att jag börjat stavgå igen… det blev 3 km i lördags och 6 km i söndags… Det är mycket roligare att stavgå tycker jag än att bara "torrgå" En annan osak kan vara att jag har lite blodflytningar, som troligtvis sak föreställa mens… men det är bara att ta en dag i taget…

En lite fråga… äter du enl LCHF? det kan var en trevlig biverkning det här med barnaalstrandet…

Se hela bilden

 Jag ska bli smal, rik och vacker!

Yarrow
10/19/09, 2:55 PM
#3

#2 Jag hatar att gå, haha. Jag tränar i stället men visst är det jobbigt när vågen visar plus istället för graviditetstestet.

Jag äter LCLF, gick ner 10 kg med den dieten och 10 kg med soppdiet.

map2ster
10/20/09, 7:18 PM
#4

Jag känner igen mig så väl i din beskrivning och känner samma rädsla att leva ett liv utan barn.
Barn är livet och jag älskar verkligen barn, har lånat mina brorsbarn i 7 år nu och vill inget hellre än ha ett par små fötter som tassar omkring där hemma, vill ha deras energi i huset och inte ett hus tomt på barn.l
Jag och min sambo har allt utom barn, hus, vovve osv.

Tampas ju också med denna eviga övervikt som gör att det inte varit aktuellt med barn.
Vill nu vid 37 års ålder verkligen ta tag i mitt liv och försöka bli gravid men måste ner en hel del i vikt innan :(

Första målet är 14 kg, ett stort och långt mål men måste klara det.

Så om ni har några tips och råd att ge mig angående LCHF koste och motion så blir jag överlycklig - tycker det är lite knepigt detta med att veta vad jag får äta och inte äta då jag är helt ny på detta med LCHF.
Försöker läsa mig till lite men tar som sagt emot tips, råd och massor av pepp :)

Kanon att du fixade denna tråd :)

miahl
10/20/09, 9:57 PM
#5

Era historier låter som min! 38 år, BMI 39, alltså 15 kilo för tung för att få IVF.

Vi längtar efter barn, oerhört mycket, och det gör mig ont om vi ska leva resten av vårt liv tillsammans utan barn. Så ensam jag känner mig bara på tanken….

Men vikten, den vikten. Nu (igen) har jag börjat min resa mot ett hälsosammare liv och viktnedgång. På detta har jag diabetes typ 2, som jag precis har börjat medicinera och högt blodtryck som också medicineras. Just nu känns det tungt, men jag har stora förhoppningar om att återigen kunna gå ner i vikt med hjälp av LCHF-kost. -15 kilo tidigare, men så brast koncetration och ork och jag gick upp 7 av dem igen.
Sorgligt men sant.

Den här tråden känns superviktig och jag hoppas vi kan peppa varandra här, att prata med människor i samma sits hjälper mycket!
Jag är så trött, på att alltid behöva bli bemött som om jag vore ointelligent, som om allt som händer i världen beror på att jag är fet. Ja, jag kanske är lite krass, men ofta känns det som om jag blir bemött med orden "bara du går ner i vikt så löser sig allt"…

Kämpa på tjejer, vi vill och vi kan!! Nästa vecka börjar mina promenader igen! 5 stycken a´30 minuter, 2 stycken á 60 minuter. Bäst att börja lite försiktigt så jag inte tröttnar totalt!

Lycka till!

Yarrow
10/21/09, 2:02 PM
#6

Det är skönt att veta att det är andra som är i samma situation.

Själv hade vi vägning igår och jag har gått ner 2 kg till, sammanlagt 22 kg nu på bara 3 månader!

Jag är lovad IVF om jag gick ner 30 kg innan jul. De trodde väl inte att jag skulle klara det men tji fick dom!

:)

Annons:
map2ster
10/25/09, 12:31 AM
#7

Grattis till dina enorma prestationer :)
Känns bra att ha denna tråd att gå in på när det känns motigt så man får lite inspiration för jag är i en enorm svacka som är svår att ta sig ur :(
Har inte kommit rigång med LCHFen som jag ville, måste ta tag i detta med vikten för jag vill verkligen ha barn och min diabetes måste verkligen komma på rätt köl igen.
Är så SVÅRT att ta tag i sitt liv, vet att jag måste men vet inte hur jag ska orka ta tag i detta :(
Men när man läser hur bra det går för er får mig verkligen vilja försöka börja imorgon igen :)

Yarrow
10/25/09, 8:07 PM
#8

#7 förstår precis hur det känns. Det är svårt att ta tag i allt på en gång också. Gå ner i vikt och skaffa barn är ju två stora saker som man egentligen inte borde oroa sig på samma gång faktiskt.

Jag tycker du ska ta en sak i taget faktiskt. När du du har kommit på rätt köl på med din diabetes så kommer vikten att gå ner o.s.v.

Man får ha siktet på målet och inte på den jobbiga vägen dit! :)

Yarrow
12/7/09, 5:10 PM
#9

Nu blåser jag lite liv i den här tråden.

Den 9:e så ska jag tillbaka till gyn,

Jag har nu gått ner runt 30 kg och hoppas att min gynekolog ska va såpass nöjd att vi kan få IVF. Det va ju hans krav för att vi skulle kunna gå vidare men han kanske inte trode att jag skulle klara det på bara några månader?

Åh vad jag är nervös!

Ioma
12/16/09, 4:35 PM
#10

Shit. 30 kilo!!!

Grattis!!!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Yarrow
12/17/09, 11:18 AM
#11

#10 Tack! :) Men man har ju världens bästa anledning nu!

Besöker gick i alla fall bra och min gynekolog blev nog lite imponerad till och med. Han log! Haha.

Nu vill han att vi ska prova på naturlig väg i 3 veckor, fick lite piller som ska hjälpa det hela så nu är det bara att hålla tummarna!

bullmagen
12/22/09, 10:04 AM
#12

#11 Grattis till -30kg!!!! Stort lycka till med bebisalstrandet!

#0 Du skriver att du äter rosenrot. Tänkte bara skriva att man bara ska äta det fram till ägglossning och sedan göra uppehåll till mensen (som man helst inte vill ha). Så rosenrot i ca 14 dagar (eller hur menscykeln ser ut) uppehåll i 14 dagar (annars risk för missfall)

Lycka till alla ni som kämpar!

LCHF kan dels underlätta viktnedgågng, dels stabilisera ens hormoner, vilket kan vara bra om man lider av Pco eller dyl.

Upp till toppen
Annons: