Annons:
Etikettatt-leva-utan-barn
Läst 3798 ggr
Mitralis
9/13/09, 1:38 AM

Skäms över sorg

Jag skäms över att jag bli ledsen när mina vänninor blir gravida. Varje gång någon glädjestrålande berättar att dom är i den eller den veckan så säger jag glatt grattis och sedan går jag hem och gråter.

Känner en sådan otrolig sorg över att allt kommer att ändras, inget blir som förut. Ingen kommer längre att ha tid att hitta på något med mej.

Vi har inga barn och som vår livssituation ser ut just nu så verkar vi inte kunna planera in några inom en överskådlig framtid heller.
Tyvärr så är vi i sammanhanget ganska gamla nu (jag är 31 killen 34) och risken finns att det kommer att hinna bli för sent. Har en syster som fick försöka i 7 år för att bli gravid.

Jag har ett medfött fel på hjärtat som kommer att behöva operaras. Ingen läkare vill säga när. Det bli ju ganska besvärligt att försöka planera någonting när man inte vet om det bli operation nästa år eller om 5 år.

Jag har ett vikariat och min kille är arbetslös, så vi har ändå inte pengar att påbörja något bebis projekt nu.

Jag känner mig så egoistisk och hemsk som sörjer att mina vänner inte kommer att ha tid med mej mer.
Dom som jag känner som har barn träffar jag bara nån gång per år. Det passar inte oftare.
Nu så har jag bara två bekanta som inte har barn och när dom skaffar barn så försvinner ju dom också.



Annons:
Niklas
9/14/09, 5:35 PM
#1

Du blir ju inte ledsen över att de blir gravida. Du blir ledsen över att du kanske inte kommer att träffa dem lika mycket. Det betyder väl att du tycker om deras sällskap? Det behöver du inte skämmas över.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ioma
9/14/09, 6:09 PM
#2

Ja jag tycker inte du ska behöva skämmas för att du känner sorg.

Du är ju inte sorgsen över att de får barn utan din sorg ligger i din situation.

Inte ska du skämmas.

jag känner precis likadant. Jag blir ledsen varje gång vänner blir gravida, glada för dem men ledsen för min egen situation att jag inte kan få barn.

*kramar om*

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Mitralis
9/14/09, 9:40 PM
#3

Tack, ni skriver om det på ett sätt som jag inte tänkt på det förut och nu känns det lite lättareGlad



Upp till toppen
Annons: