Annons:
Etikettunder-25-barnlös
Läst 2382 ggr
[TrevorS]
2009-09-15 12:23

Det gick inte som planerat.

Jag och en tjejkompis har pratat och diskuterat om att skaffa barn i 3 år. När det väl kom till kritan och vi skulle börja med pimpett eller vad det heter så blev det inte något efter ett långt tags försök, när vi gick till läkarna och de gjorde en undersökning fick vi reda på vad felet var, det var något fel på äggstockarna som inte går att återgärda, hon fick besked att hon aldrig kommer att bli gravid och det kommer inte heller att fungera även om man hittar en äggdonator.

Jag har pratat med flera väninnor men ingen vill ställa upp och de som kan tänka sig ställa upp vill ha stora summor pengar som jag aldrig skulle ha råd med, skulle inte kännas rätt att betala för det heller, det är ett liv man pratar om inte en lyxvara.

Annons:
Ioma
2009-09-15 13:43
#1

Oj vad tråkigt!!!

Jag håller med dig om att det inte skulle kännas rätt att betala för en sådan sak.

Dock är det en stor sak för kvinnan, mycket för kroppen osv så jag förstår om vissa vill ha mkt pengar för det.

Önskar dig lycka till!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

[TrevorS]
2009-09-15 14:13
#2

#1. Jo jag förstår också även de som inte har pengar eller behöver hjälp eller bara tycker det är jobbigt att "låta bli och gå ut i 9 månader" om nu det är så farligt att låta bli att dricka tycker jag inte ens att det är värt det.

Men att hitta en ny är svårt, en jag pratat med känns inte okey hon vill dela upp det och sa "om jag senare träffar någon vill jag kanske ta över vårdnaden så du är medveten om det, kvinnor har rätt till det" och det känns inte heller okey att få veta att man inte får vårdnad för barnet.

Jag vill träffa en seriös person som vill tänka sig vara en surigatmamma.

Ioma
2009-09-15 14:22
#3

Ja att inte gå ut i 9 månader är väl ingetting men det är mycket mer än så.

Kroppen får stå ut med mycket, det kan faktiskt hända saker med modern på grund av graviditeten, det sliter på kroppen att gå gravid och föda, man ska äta rätt, äta vissa vitaminer, folsyra osv.

Ja det är mycket mer än att inte dricka alkohol.

Men jag hoppas verkligen att du finner en seriös tjej som är villig att göra det.

jag tror det absolut bästa är att inte leta bland de man känner utan kanske finna någon utomstående som man inte lär känna som vill adoptera bort barnet till dig.

Vet inte hur lätt/svårt det är att adopter om man är ensam men om kvinnan verkligen bestämt sig att det är just DU som ska adoptera så borde de få sin vilja fram tucker man.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

[TrevorS]
2009-09-15 15:49
#4

Att som ensamstående är det svårt att adoptera om man är gay blir det änu svårare, det går men mycket svårare och tar längre tid. Men att adoptera känns inte rätt det känns inte som det är jag, jag vill att det ska vara min skapelse inte någon annans, förstår för familjer som inte kan få barn att de väljer att adoptera. Jag har två adoptivsyskon men skulle själv aldrig vilja adoptera.

Jag skulle nog faktiskt ta hand om ett barn helt själv eller med hjälp tillsammans med modern.

Ioma
2009-09-15 16:29
#5

Nä jag menar att du och tjejjen alltså gör ett barn på det sättet ni vill och att du därefter adopterar barnet.

Alltså inte adopterar ett okänt barn, känner igen mig själv i det där med adoption av okänt barn, vill oxå att barnet ska vara en del av mig.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

[TrevorS]
2009-09-15 18:57
#6

#5. Jo det var det jag menade också. =)

Annons:
Ioma
2009-09-15 19:10
#7

;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

LaSadie
2009-09-17 01:09
#8

Usch vad tråkigt för er båda =(
Tyvärr känner jag ingen som skulle kunna ställa upp (utom mig själv men tror inte det skulle vara så omtyckt hos sambon). Alla mina vänner är i ett annat stadie i livet

[TrevorS]
2009-09-17 03:00
#9

Nej jag kan tänka mig det är man ihop med någon tror jag inte personen kanske blir så glad, men det ska kännas rätt från båda partner också annars kan det bli helt fel.

Känns så konstigt när man bestämt sig och planerat så länge så blev det inget, det var nästan som hela världen rasade, ja världen rasade inte ihop men man får bara intala sig att det tar lite längre tid än beräknat.

Loveferrets
2009-09-29 08:47
#10

Kan ni inte åka till Danmark och insemineras då ?

Upp till toppen
Annons: