Annons:
Etiketterbehandlingar-mmivf-provrörsbefruktning
Läst 1705 ggr
[Stampelina]
7/6/09, 10:21 PM

IVF - Var vi yngst?

När vi gjorde vår IVF i maj -03 så var jag nyss fyllda 23 och min man var 25 år och då fick vi höra av läkare och sköterskor där att vi var det yngsta paret de haft där någonsin. De trodde tom att vi var yngst i hela Sverige med att få denna typ av hjälp. Nu är vi bara nyfikna på om det kommit yngre par efter oss eller om vi fortfarande är yngst? Finns det några yngre på andra håll i landet som genomgått provrör eller IVF?

  • Redigerat 11/1/22, 3:40 PM av Niklas
Annons:
[Stampelina]
7/6/09, 10:45 PM
#1

Måste bara tillägga att vi gjorde vår IVF på Carl Von Linné kliniken. Helt underbar mottagning, underbar personal och underbart resultat fick vi!Glad

jaghetersophia
7/7/09, 11:29 AM
#2

Tror tyvärr inte du kommer få svar på din fråga här..

szirius
7/7/09, 2:28 PM
#3

Jag vet tyvärr inte.Nyfiken fråga: hur länge hade ni försökt få barn innan ni fick hjälp? Vilka rekommendationer har dem kring det?

madeilene87
7/7/09, 3:32 PM
#4

jag är ju 22 och kanske behöver hjälp genom teknikens hjälp :P jag hinner därför kanske bli 23 innan jag blir "gravid"

[Stampelina]
7/7/09, 11:10 PM
#5

#2 - Varför inte?

#3 - Vi stod i kö i 5 år. Nu så här i efterhand så förstår jag verkligen att människorna inom sjukvården inte prioriterade oss som var så unga då det fanns de som var födda på 60-talet som hade lite mer bråttom innan de var för gamla helt enkelt. Men det kändes otroligt frustrerande att inte alltid tas på allvar och få stå tillbaks hela tiden.

Tror att vi fortfarande hade fått stå i kö om det inte varit för att jag frågade min gynekolog VARJE gång vi talades vid om hur det gick för oss och vilken plats i kön vi hade osv. Eftersom jag hade det väldigt besvärligt med min endometrios så pratades vi vid 1 gång i månaden för att jag provade på en massa olika hormoner och mediciner hela tiden.

På sätt och vis är jag faktiskt glad att vi fick vänta de där 5 åren innan det till slut var vår tur, tror tiden då vi fick vår första dotter var perfekt.

Jag och min man hade då varit ihop i 10 år och hade hunnit plugga klart och resa lite och lite sånt som vi kanske inte hade kunnat göra innan barnaskaffandet annars.

jaghetersophia
7/8/09, 9:45 AM
#6

#5 För att det är så himla få som är aktiva på detta forum och inte kan representera hela Sverige. Även om ingen här på typ 5 pers varit yngre så gå det ju inte att säga om det inte är någon annan i Sverige som är yngre. Vad jag vet så är nog jag den enda som gjort IVF av oss få som är här…Fick ni stå i kö innan du fyllt 18? det får man inte ens göra i de flesta landsting vad jag vet, men det kanske de slutat med efter 2003? Fast du kanske gick privat? vad vet jag..

Annons:
[Stampelina]
7/8/09, 10:53 PM
#7

Nej jag var 18 när vi ställdes i kö.

Vi gick inte privat utan via landstinget.

sabinabergstedt
7/31/09, 7:39 PM
#8

jag var 22 när vi gjorde vårt första ivf.

är nu 23 och har gjort ytterligare ett.

jag går på reproduktionscentrum i uppsala.

har ni varit där, med tanke på att ni är på CVL tänkte jag. :)

Upp till toppen
Annons: