Annons:
Etiketterbehandlingar-mmivf-provrörsbefruktning
Läst 2069 ggr
Yarrow
2009-05-19 19:06

1 besöket bokat!

Åh vad jag är nervös. Min fästman och jag har pratat om det här i snart 4 år men nu är det äntligen på gång.

Vi har bokat ett utredningsbesök och efter det så kommer vi att prova på IVF här i göteborg, är det någon som har några erfarenheter därifrån?

Detta är vårt sista "hopp" och om det inte fungerar så kommer vi att adoptera. Jag har egentligen varit inne på att adoptera väldigt länge men in fästman vill så gärna att vi provar med provrörsbefruktning också.

Har läst så mycket här inne på forumet och kommer bärja hänga här ganska mycket framöver. Hoppas det finns många aktiva här!

  • Redigerat 2022-11-01 15:42 av Niklas
Annons:
madeilene87
2009-05-19 21:11
#1

hur bokar man utredningsbesök? ringer man till gyn eller barnmorskan eller vart ringer man? antar att jag också får ringa dit snart :( inget har hänt på ca 4 år :/

madeilene87
2009-05-19 21:11
#2

välkommen till sidan föresten :)

Yarrow
2009-05-19 22:31
#3

1# Tack så mycket!

Jag ringde direkt till IVF och pratade med dem. Hon jag pratade med va verkligen trevlig och de kunde därifrån boka in oss på ett besök på Kvinnokliniken. Här i Göteborg så delar de i princip lokaler och läkare vad jag förstod det som.

madeilene87
2009-05-20 00:11
#4

aha okej.. jajag bor i en liten by jag så jag vet inte vilken som är närmast.. sundsvall eller gävle kanske om de har :P men en utredning måste vanlig gyn kunna göra också tycker jag :/

Yarrow
2009-05-20 12:53
#5

Ja, det är ju där man får börja antar jag. Jag gjorde en slags utredning redan som 16 åring då jag inte hade fått min mens så helst av allt skulle jag vilja börja direkt på IVF.

Man är ju lite ivrig minst sagt :)

madeilene87
2009-05-20 14:27
#6

ja det är man ju haha, helst av allt vill man bara ha en liten bebis i famnen och att allt "förjobb" ska vara över :P

men jag hoppas att det går bra för dig :) och jag ska nog ringa till gyn eller ngn till hösten om inget hänt under sommaren..

Annons:
Yarrow
2009-05-20 14:41
#7

Fast jag ser faktist fram emot att vara Gravid, har längtat efter det så länge nu :)

Tänk på att det kan vara väntetid och så. Här va det väntetid på 2 månader vilket känns som en halv evighet när man väl har bestämt sig!

madeilene87
2009-05-20 15:30
#8

jo det gör jag med :) menade mest allt försök och besvikelse innan ;)

jo förstår det.. men jag pluggar ju just nu så det är ingen brådska så.. så två månader hit eller dit spelar ingen roll för mig :)

szirius
2009-05-20 15:49
#9

jag bor inte i Sverige, men skulle helst vilja göra undersökning där.Vi ska hem i sommar några veckor - tror ni att det är möjligt att boka tid nu och hinna göra de tester som behövs? Vad görs egentligen?Vi har ju en son som är 7 år, så då fungerade ju allt, men sedan dess har ingenting hänt…( kanske en del tycker att jag ska vara nöjd, men min längtan efter en bebis är lika stor!).

Jag tänkte börja med att själv kolla ägglossning, min mens är nämligen hoppig och ojämn så jag anar att det kan vara mina hormoner som spökar…Om man gör ägglossningstest hemma, kan det då bli så att man ser om man inte har nån ägglossning alls? det är vad jag anar, för jag har sedan två år inga " ägglossningsflytningar " längre och känner heller inget molande i magen som jag alltid gjort förut.

Finns det förklaringar varför man i så fall plötligt inte har ägglossning längre? Och är det "lättare" att ordna om man väl fått ett barn sedan förut? Många säger " amen ni vet ju att allt funkar så det är bara att jobba på "…men uppenbart är det inte det!Jag vet fler som fått ett barn och sedan inga mer trots många års försök…

Nån här inne som är kunnig inom detta? Tacksam för svarGlad

jaghetersophia
2009-05-20 18:25
#10

Varför köra på IVF på en gång? Finns ju kanske andra saker man kan testa innan? Betalar du själv kanske man kan göra IVF på en gång annars kan du nog inte få till det…

Upp till toppen
Annons: