Annons:
Etikettallmäna-krypinet
Läst 1217 ggr
vildarosen
5/17/09, 11:38 AM

senaste mensen va..

i början på mars men jag har gjort test men är inte gravid.. har bokat tid till gyn nu för att det inte är normalt att ha mens var 3-4 månad ju.. Ska även prata me min diabetesssk o reumatologen om det kan rubba mensen för det börja så här förra året o jag vill ju ha barn!!!

tårarna rinner varjegång det är negativt svar o sambon blr så ororlig över mig då..Jag vet att sambon oxå lider man han visar inte det så mycket för mig för att skona mig men jag har sagt att han måste prata me mig om hur han tar det oxå…

Det är så jobbigt att se alla gravidmagar o barnvagnar på stan nu så jag undviker det.. Min kopis som blev gravid för ett tag sen va så jublande glad,visst va jag glad för hennes skull oxå men det sved i mitt hjärta..Sen så sa hon att hon skulle göra abort för hon ville bara se om hon kunde bli gravid men vill inte ha barn.. Hon fråga mig om jag ville följa me henne på aborten men det sa jag NEJ till för det tänker jag inte göra.. Hon vet va jag tycker om att använda abort som skydd.. Helt fel ju när det finns kondomer,p-piller m.m..

Hon sa att det int eär skönt  me kondom o piller vill hon ej ta… Jag har ingen kontakt me henne längre för att jag kan ibte stödja hennes val o tankar..

visst är abort bra men enbart om barnet är sjuk(inte kan få ett livsdugligt liv),mamman blivit våldtagen osv..

detta ämne kan jag skriva hur mycket som helst om!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Annons:
mattiz73
5/17/09, 11:57 AM
#1

Jag förstår hur du känner! Jag håller med dig om abort men vill lägga till en sak som jag tycker är ok oxå: När ungdomar blir med barn av misstag! Men 1 gång! Jag har en kompis som använde abort som preventivmedel. Hon har gjort 4! Ja, jag skrev 4 aborter på 2 år när hon var ung. Sen fick hon ändå barn när hon var 17 år. Och det skulle hon inte haft! Lämnade bort lillflickan till mormor för att kunna gå ut och festa hejvilt varje helg. Pappan var typ 10-12 år äldre och ville inte ha barn men kunde inte släppa kompisen. Han betedde sig helskumt. Jag var rädd för honom!

Men unga kan ju ha sex en gång (första gången) och inte ha skydd och då är det väl ok om de gör abort??

vildarosen
5/17/09, 12:11 PM
#2

Ja då är det ok!! Men den jag pratar om är snart 30 o sättet hon gjorde det på tycker jag är omoget..men alla gör sina egna val  ilivet!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Upp till toppen
Annons: