Annons:
Etiketterbehandlingar-mmivf-provrörsbefruktning
Läst 10409 ggr
jaghetersophia
4/17/09, 7:21 PM

Mitt första IVF

Tänkte skriva ett långt inlägg om dagens äggplock - för er som inte orkar läsa hela så kan jag säga att det blev 3 ägg iaf och att det inte gjorde ett dugg ont.

Dagen började med att Marcus kom hem en timme tidigare (06:20) eftersom det kändes bättre att han lämnade sitt bidrag hemma än vid sjukhuset.

07: 15 begav vi oss mot USÖ med spermaprov nedstoppat i bh:n :)

07:35 var vi uppe på Fertilitetskliniken och anmälde oss i receptionen och gav spermaprovet till labbet.

07:50 Kom en sköterska och hämtade oss och visade oss till vårt rum. Vi var ensamma idag om att lämna ägg. Sköterskan började informera om hur allt skulle gå till. När hon började prata om att de skulle stoppa in ett instrument som de skulle pumpa upp för att kunna lägga bedövning i livmodertappen så började jag gråta. Förklarade att det lät som när de pumpade upp ballongen i livmodern vid HyCoSy-spolningen. Sköterskan förklarade snällt att det inte alls var något liknande.

08:05 fick jag sätta på min fula sjuksköterskestrumpor och en vit landstingsrock. Marcus började ångra sig att han lämnade provet hemma istället för på sjukhuset *skratt*…eller inte… Någon minut senare satte sköterskan in en infart i armen på mig för att kunna ge mig morfin under äggplockningen.

08:15 fick jag ta en alvedon och en stesolid för att kunna slappna av. Efter detta la oss jag och Marcus i en varsin säng och vilade/sov en stund. Marcus hade jobbat under natten så han sov, medan jag mest vilade trots att jag knappt sovit en blund under natten.

09:15 hämtade sköterskan oss. Hon skjutsade mig på sängen till en toalett och ville att jag skulle kissa, vilket jag gjorde lite snabbt. Sedan skjutsade hon mig vidare till ett rum för att väga mig och därefter fick jag lägga mig i gynstolen. I rummet befanns sig 3 personer från fertilitetskliniken (läkare, sjuksköterska och barnmorska - alla kvinnor). Marcus satt bakom mig och klappade mig lugnande på huvudet.

Först tvättade de rent underlivet både invändigt och utvändigt med någon stor tuss. Det kändes lite obehagligt. I taket var det fotografier på naturbilder, någon svamp och så. Jag hävdade bestämt att jag tyckte de skulle ha bilder på katter uppsatta *ler*. I bakgrunden spelade de någon slags lugnande musik - vet inte om det var vårbrus och lite naturljud. Jag berättade att de kunde ha spelat in en spinnande katt och lite kattskrik - typiskt mig :).

Efter rengörningen fördes ultraljudsstaven in. Alla fyra äggblåsorna var kvar. Slemhinnan var treskiktad och 8mm - precis vad jag hoppats på. Ett instrument fördes in som vidgade ut slidväggarna - det var inte alls otäckt. Läkaren Anna Wistrand som genomförde äggplockningen lada sedan en bedövning på ena sidan i livmodertappen. Jag kände knappt något alls och frågade när de skulle lägga bedövningen - hon sa då att hon redan lagt bedövning på ena sidan och att hon nu skulle bedöva andra sidan. Jag kände knappt någonting alls.

Nu var det dags att "punktera" äggblåsorna. Jag frågade när jag skulle känna av morfinet för jag kände mig inte ett dugg "groggy" som andra sagt att de varit. Vet inte vad jag fick för svar för jag var så nervös. På en skärm kunde vi via ultraljudet följa vad som hände vid mina äggblåsor. Ett stort svart hål gapade och var äggblåsan på vänster äggstock. Helt plötsligt ser jag en smal nål som kommer in i den svarta blåsan. De var tydligen redan inne med katetern och nu sa de att de skulle starta suga. Man såg hur det svarta hålet minskade och minskade och tillslut var det borta. Var det inte värre än så här? - undrade jag. Jag kände ingenting! Nu gick de in med kaketern i höger äggstock. De började tömma de tre blåsorna jag hade där. Jag fick se den vätska som sugits ut och hörde att de redan hittat ägg. Hela proceduren gick över så snabbt och det var så smärtfritt och att tyckte att jag varit såååå fjantig som oroat mig för det här.

09:45 Var allt klart och jag fick på mig fula nättrosor och en binda. De förklarade att jag förmodligen skulle blöda lite de närmaste dagarna. Jag och Marcus skjutsades tillbaka till rummet och där fick vi vänta på att höra resultatet.

Efter ett tag kommer en sköterska in och berättar att de fått ut tre ägg. Hon förklarade vad som skulle hända nu. Jag fick vagiatorer utskrivna som jag skulle ta tre gånger om dagen med start på söndag - dagen innen återföringen. Jag fick även citodon med mig om jag skulle ha ont. Kl 13 på måndag ska jag få tillbaka ett ägg om det blivit befruktat och delat sig rätt. Vi kom överrens om att jag ringer dem på måndag morgon för att kolla hur det gått med äggen. Jag bytte kläder och sköterskan kom tillbaka och tog ut infarten i min arm. Jag fick göra en skattning på en skala 1-10 om hur ont det gjorde och jag svarade 1.

Jag fick med mig lite papper hem om vad som händer på måndag. Jag ska tydligen dricka mycket en timme innan besöket då man ska vara kissnödig vid återförandet. Urinblåsan ska då trycka ut livmodertappen och göra återföringen smidigare.

Vet inte riktigt vilken tid vi lämnade sjukhuset, men vi gick direkt ner och löste ut vagiatorerna på Apoteket. 660kr kostade de!

Kl 11:09 var vi hemma vid parkeringen. Jag mådde utmärkt och tog en promenad till Lidl för att köpa växter. På vägen ringde jag självklart mamma och syster och berättade hur bra allt gått. Efter promenaden somnade jag gott och sov mellan 12-16. Vaknade av att Marcus väckarklocka ringde - det var dags för honom att åka tillbaka till Karlsborg och jobba.

Klockan är nu 17:00 och jag har fortfarande inte ett dugg ont och har inte behövt utnyttja citodonen. Jag är så glad över att det är över och att det inte var så farligt som jag trott.

Nu kommer det vara en lång väntan till måndag då jag får veta hur det gått för våra ägg!

  • Redigerat 11/1/22, 3:40 PM av Niklas
Annons:
mattiz73
4/17/09, 7:43 PM
#1

Lycka till! Försök ta det lugnt i helgen och slappna av för du kan ju inte påverka resultatet! Men jag hoppas att du får ett positivt besked på måndagmorgon!

madeilene87
4/17/09, 8:30 PM
#2

håller tummarna för dig :)

jaghetersophia
4/17/09, 8:54 PM
#3

Jo nu känner jag mest ett glädjerus över att jag fixade det :)

madeilene87
4/17/09, 9:20 PM
#4

förstår det :) hur går det till sedan? för mig som inte vet haha :D

jaghetersophia
4/17/09, 11:59 PM
#5

Nu odlar de äggen med spermierna och ser om något blir befruktat. Och om de blir befruktade måste de dela sig enligt ett delningsschema - mist 4ggr til måndag och vi får något ägg med bra kvalitet så får jag tillbaka det på måndag

Pyssel83
4/18/09, 1:13 AM
#6

Oj vad spännande. Jag håller tummarna för dig och hoppas verkligen att allt går super bra. Vad skönt att det inte var så farligt som du hade trott i varje fall. Det är ju skönt när det är åt det hållet någon gång. hihi Flört Lycka till!!

Annons:
jaghetersophia
4/18/09, 10:34 AM
#7

Jo jag fick ju skräck efter ggledarspolningen att dett skulle göra lika ont, men detta var ju en barnlek …fortfarande inte ett dugg ont :)

Ingen annan här som gjort provrörsbefruktning?

madeilene87
4/18/09, 1:13 PM
#8

aha vad spännande :) hoppas det går bra !

Ioma
4/19/09, 1:00 AM
#9

Åhh vad roligt!

Underbart att höra din upplevelse som så positiv, nu blev jag mycket lugnare kan jag berätta.

Önskar er all lycka till och jag hoppas vi får höra resterande sen ;-)

Kram

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

jaghetersophia
4/19/09, 9:32 AM
#10

Jo OM det nu är fler som behöver göra detta så behöver ni nog inte vara så oroliga :).

Man fick be om mer morfin om man ville, men det behövde jag inte

jaghetersophia
4/20/09, 12:13 PM
#11

08:35 ringde Fertilitetsenheten ringde. Berättade att alla tre ägg blivit befruktade! Ett ägg till mig och ett ägg till frysen. Jag börjar gråta hejdlöst. Åh - jag gråter än. kan inte tro att det är sant! Klockan 13 får jag tillbaka mitt älskade embryo.

Ioma
4/20/09, 11:37 PM
#12

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHH HÅLLER TUMMARNA FÖR DIG NU!!!!!!!

KRAAAAM

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

jaghetersophia
4/21/09, 9:04 AM
#13

Jo nu ligger det iaf ett 8-celligt embryo i min mage och gottar sig :)

Annons:
Ioma
4/21/09, 10:03 AM
#14

Underbart.

Nu håller vi tummarna tjejjjen!

Kram

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

mattiz73
4/21/09, 8:20 PM
#15

Jag håller alla tummar och tår för dig!

Kul att det gick så snabbt! Nu slapp du ju vänta till efter sommaren!

madeilene87
4/21/09, 8:30 PM
#16

fy farao va kul :D

jaghetersophia
4/21/09, 8:57 PM
#17

Jo allt gick ju skitsnabbt..önskar att kommande 2v går av bara farten :)

Pyssel83
4/26/09, 5:39 PM
#18

Vad roligt för dig Sophia!!! Även jag håller båda mina tummar. Lycka till!!!

jaghetersophia
4/27/09, 11:17 AM
#19

Jo nu har en vecka gått - bara en vecka kvar - sen får jag veta..

Pyssel83
4/27/09, 2:31 PM
#20

Spännande spännande!!! Jag kan tänka mig att en vecka kan kännas som en evighet när man bara går och väntar sådär. Men jag hoppas verkligen för er skull att allt har gått bra. Försök hålla dig sysselsatt så att du tänker på annat. Så kanske veckan känns som om den går lite snabbare.

Annons:
jaghetersophia
4/27/09, 5:51 PM
#21

Jo det blir ju mycket ledig tid med kortdag på torsdag och sedan ledig i tre dagar efter det :)…Hoppas dte blir finväder så jag kan åka till stugan och bygga kattgård för då kommer tiden att gå snabbt :)

kajanus
4/28/09, 9:06 AM
#22

gud va roligt ja håller tassarna 'L*  kul o få läsa om hur det gick till,jätte bra skrivet!!!!

jaghetersophia
4/28/09, 9:07 AM
#23

Om 6 dagar ska jag tjuvtesta…min riktiga testdag är om 8 dagar…åh vad tiden går sakta..

MalinArv
4/30/09, 6:17 PM
#24

Önskar dig alla lycka Sophia. hoppas att det fäster fint och blir en bebbe. :)

jaghetersophia
5/1/09, 9:43 PM
#25

Tack ska du ha..ingen mens än så långt ögat kan nå :)

madeilene87
5/2/09, 1:59 PM
#26

åh jag håller verkligen tummarna :D

måste fråga, kostar detta ngt? det du har gjort nu ?

jaghetersophia
5/3/09, 10:00 PM
#27

Det kostar inget :)

Annons:
jaghetersophia
5/3/09, 10:01 PM
#28

Igår berättade jag för min man att jag var rätt övertygad om att jag är gravid då jag haft en konstig värk i magen sedan ruvardag 8 (var dag 12 igår) samt att jag haft ont i brösten på ett konstigt sätt. Har även varit täppt i näsan och överdrivet trött.

Imorse hittade jag på ett gammalt ägglossningstest och kom att tänka på att jag hört att ägglossningstester kan ge positivt utslag även då man är gravid. Hade redan kissat så morgonurinet fanns ju inte kvar. Tänkte att om jag testade med ägglossningstest och inte på morgonurinet som det ska och det blir negativt så kan jag alltid skylla på det, så jag testade - och dte blev positivt. Berättade genast för Marcus. Väntade kanske 40 minuter till och kissade och tog ett gravtest - även detta positivt!

Har så svårt att fatta att det är sant! Jag är verkligen G-R-A-V-I-D ! Efter nästan 2 års kamp :).. ÅH FAAAAAAAAN VAD UNDERBART.

GRAVID

GRAVID!

GRAVID!

GRAVID!

GRAVID!

JIPPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

MalinArv
5/3/09, 10:27 PM
#29

GRATTIS!!!! Gud va roligt!!!! Skrattande

KRAAAAAM!!!!

jaghetersophia
5/3/09, 10:30 PM
#30

Tack ska du ha :).. är orolig som fan för att nåt ska gå snett nu :/

mattiz73
5/3/09, 11:27 PM
#31

Grattis Sophia! Det var din tur nu! Nu vet du ju att det går iaf! Så glad för din skull!

http://pysselliv.blogg.se

Om 7 år är det kanske din tur att se det jag fått se idag!

Grattis än en gång och lycka till! Hälsa mannen din med grattis!

madeilene87
5/4/09, 12:04 AM
#32

GRATTIS :) gud vad roligt !!

nu håller jag tummarna för att du får behålla det i magen 9 månader =)

jaghetersophia
5/4/09, 9:05 AM
#33

Tack ska ni ha tjejer :)..tog ett test till idag och jag är fortfarande gravid  :)

madeilene87
5/4/09, 6:19 PM
#34

är sugen på att ställa mig i kö och så jag med.. men tog det lång tid för er? från att stå i kö till att "bli gravid" ?

Annons:
jaghetersophia
5/4/09, 7:35 PM
#35

Jag stod i kö till provrör i augusti, men det blev ju ett akut provrör så jag fick veta två dagar innan jag skulle göra det bara så jag har ju inte genomgått hela proceduren med hormoner och så som alla andra får göra inför provrör. Gick ju himla snabbt :)

madeilene87
5/4/09, 9:09 PM
#36

okej :) men innan det gör man en utredning då eller kan man ställa sig på kö direkt?

ja det gick ju tydligen bra ändå det ;)

SumacWarmi
5/4/09, 9:11 PM
#37

Grattis, underbara nyheter!!!! Vad glad jag blir att höra det!!

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

jaghetersophia
5/4/09, 10:36 PM
#38

# 36 Först gör man utredningen och sedan vil de ju helst prova andra lösningar innan man ens får stå i kö till IVF eftersom det är så kostnadssamt. Om man har endometrios eller nedsatt spermiekvalitet kan man nog gå på ivf direkt… Jag provade ju som sagt med 5 pergokurer innan..

#37.. Hjärtligt tack :)

Pyssel83
5/4/09, 11:21 PM
#39

Grattis Sophia!!! Gud vad glad jag blir för din skull. Detta visar ju oss andra att det faktiskt finns hopp och en chans att få en liten bebis. Jag hönskar dig all lycka och hoppas verkligen att du får bära bebisen i nio månader och att allt går bra under tiden. Återigen, GRATTIS!!!!

madeilene87
5/5/09, 12:49 AM
#40

#38

ja får se om det händer ngt denna månad, annars går jag nog på utredning.. man vill iaf veta vad som är fel.. vi har som sagt inte använt skydd på 3-4 år

jaghetersophia
5/5/09, 9:06 AM
#41

Tack pyssel, nä omögligt är det tydligen inte så jag hoppas verkligen att alla ni här får uppleva hlädjen snart också :)

Annons:
MalinArv
5/5/09, 6:42 PM
#42

#30 Förstår vad du menar. Jag går på toa hela tiden bara för att se om det finns något blod… :-/ Himla dumt egentligen… Jag vill oxå så himla gärna ha kvar bebisen i magen, hade vart så fantastiskt att få bli mamma. Ska ringa en gynekolog på torsdag och boka tid för ett VUL.

Håller tummarna för att det går vägen för dig!

Kram

jaghetersophia
5/5/09, 7:16 PM
#43

När ska du ha bebis då? 8 jan ska min komma :)

MalinArv
5/6/09, 12:08 AM
#44

Enligt familjeliv är jag beräknad till den 28 dec. :-)

mattiz73
5/6/09, 9:56 PM
#45

Jag har läst din blogg nu Sophia och jag har även kommenterat!

Nandi
5/7/09, 4:40 PM
#46

Jag hoppas värkligen att det går vägen nu för dig Sophia Skrattande

jaghetersophia
5/7/09, 5:14 PM
#47

Tack ska ni ha…har bytt tillbaka bloggen till gamla adressen igen :)

Linn
5/9/09, 11:47 PM
#48

Ååh vad underbart att höra!

En liten fråga. Hur får de ägget att fastna i livmodern?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
jaghetersophia
5/10/09, 10:19 AM
#49

För att ägget ska få större chans att festa fick jag progesteronvagiatorer att ta 3ggr/dag. Sedan gjorde jag akupunktur samma dag som jag fick tillbaka embryot då detta visat öka chanserna för att få embryot att fästa..

Dessa 2 metoder går dock ändå inga garantier, men ökar sannolikheten för att embryot ska fästa..

Linn
5/10/09, 10:58 AM
#50

Okej, tackar för svaret. Önskar dig verkligen lycka till!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

jaghetersophia
5/10/09, 3:23 PM
#51

Tack ska du ha :)

Minka040
5/19/09, 10:06 PM
#52

Hur går det med allt, Sophia? Glad

jaghetersophia
5/20/09, 6:18 PM
#53

Jo då det går rätt bra…Graviditeten sliter dock….enda jag orkar göra nu på semestern är att sova och kräkas…mår så illa, men det är det värt..

madeilene87
5/20/09, 6:29 PM
#54

ja det är egentligen lite lustigt hur man kan längta till att kräkas ;-) haha men det är värt det som sagt !!

Yarrow
5/21/09, 1:07 PM
#55

#54

Vilke tur att det är så många på detta forumet som längtar till samma sak. :)

Slipper man känna sig helt dum i huvudet som blir avundsjuk på andra som kräks och mår illa hela tiden. Hihi.

Annons:
madeilene87
5/21/09, 1:25 PM
#56

#55

hehe ja jag menar det ;)

szirius
6/5/09, 10:45 PM
#57

#53 det skulle vara roligt med en uppdatering om du har lustGlad.Hur mår du, fysiskt/psykiskt, börjar det synas osv?

Hoppas att allt är bra!

Linn
6/6/09, 2:37 PM
#58

Jag vill också ha uppdateringar.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

jaghetersophia
6/12/09, 11:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Har varit i grekland/karpathos i 8 dagar nu… jäklarnas vilken jobbig ö när man är gravid…30-36 grader varmt dygnet runt…BARA JÄTTEBRANTA BACKAR…Orkade iiiiiingenting…kondisen har blivit så kass *pust och stön*

Grakerna är inte blyga att påpeka redan nu att jag ser gravid ut.. Vi frågade hotellägaren vilket som var bästa sättet att ta sig till Apela beach på - via båt eller buss. Då svarade att han rekommenderade buss "in her condition", "I see she´s expecting", förklarade han vidare . När vi sedan checkade ut fick vi också ett "Good luck with the baby". När vi sedan skulle gå igenom säkerhetskontrollen på Karpathos flygplats frågade utbrast polisen "You´re pregnant!!"… "What?" frågade jag som blev allmänt chockad. "Oh no? I´m sorry". Han tolkade tydligen min reaktion som att han hade fel , jaja, jag orkade inte bry mig :)

Mår inte speciellt illa längre - bara om dte går långt emellan måltiderna. Inte heller lika trött längre. Nästäppan håller sig i ända sedan jag fick gravbeskedet dock.

Är i vecka 11 nu ock har vuxit en del sedan bilden togs, men lägger upp en bild från v 5 och 8.

jaghetersophia
6/12/09, 11:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Har varit på ultraljud också och fått se hjärtat slå så missfallsrisken är oerhört liten nu :) Bilden är från v 9 :)

MalinArv
6/26/09, 2:29 PM
#61

Grattis! Gud va mysigt!

Då blir det bebis i januari för oss. :-)

Kram

jaghetersophia
6/27/09, 11:15 AM
#62

Jo nu inväntar jag nästa ultraljud på onsdag :)………skönt att vara inne i v 13 iaf..ett mål på vägen..

Annons:
jaghetersophia
7/1/09, 5:52 PM
#63

Var på KUB-test idag :)

Bebisen mätte ungefär 6,4-6,7 cm från huvud till stjärt. Risken för Downs syndrom var ungefär 1: 17 754 och risken för trisomi 13 eller 18 var ungefär 1: 20 000 så det var mycket låg risk.
En helt fantastisk och obeskrivbar känsla var det att få se vår älskade bebbe :)

szirius
7/1/09, 6:01 PM
#64

#63 härligt…vi gläds med dig! Hur mår du annars?Är illamåendet bättre? Tröttheten? Är du lugn eller orolig?Börjar du behöva mammakläder?Flört

[Stampelina]
7/3/09, 1:58 AM
#65

Oj oj oj, vad kul att läsa och följa denna tråd och er underbara graviditet.

Jag och min man har gjort en IVF för 5 år sen och jag känner igen mig i sååå mycket du skriver om.

Jag hade endometrios och vi fick stå i kö i 5 år. FEM LÅNGA år vill jag tillägga.

Själva utplockandet av äggen gjorde rätt ont men det var ingenting mot åteinsättandet av det befruktade ägget.

När det var över och det befruktade ägget låg fint i min mage så låg jag på golvet inne i vårt rum på Carl Von Linné-kliniken och nästan skrek. En sköterska gick och hämtade vår läkare som kom och ställde sig i dörrhålet och tröstade mig samtidigt som jag hängde över toaletten och kräktes. Han sa att om det är till någon tröst så brukar det gå bra för de kvinnor som får en så smärtsam stund efteråt. Och det ska gudarna veta att ont gjorde det! Jag grät, skrek, svettades, och kräktes i 1 helt dygn efteråt. Men så hade läkaren rätt också. 9 månader senare föddes vår lilla ängel Clara.

Jag mådde så himla illa under hela graviditeten att jag i perioder tom fick läggas in på sjukhus för att få dropp då jag inte kunde behålla någonting! Men jag var så glad och tacksam att jag äntligen fått må illa och ha graviditetskrämpor, för så länge som jag och min man längtat efter att få vara med om detta så tänkte jag banne mig inte vara otacksam och klaga!;-)Läkarna sa att vi i framtiden om vi önskade fler barn skulle ställa in oss på ytterligare IVF:er, detta av flera anledningar. Men när Clara var 7 månader gammal tyckte jag plötsligt att tandborsten i min mun kändes som en stor hårborste, denna känslan kände jag allt för väl igen. Jag sa till Putte att jag ville ta ett gravtest men han tyckte att det var att slänga pengar i sjön. Vi visste ju vad läkarna sagt… Jaha jaja, sa jag men hade ändå känslan kvar så en eftermiddag när vi var på väg till affären så passerade vi vårdcentralen och jag sa "kör upp här och släpp av mig" "Jaha vad nu då" tyckte han men gjorde det. Jag rusade in och frågade vår barnmorskan om inte hon bara hann slinka in mig en supersnbbis för ett test. Hon sa ja och jag kissade i en burk, och medans hon pulade fram stickan och allt det där så blev jag lite nervös så jag sprang ut och hämtade Putte och Clara och när vi kom tillbaks in så sa jag att jag bara hade varit tvungen att hämta honom för jag blev lite nervös nu. Då sa hon bara "Var inte nervös för det är positivt!" Vi tokgrät och kunde inte förstå att det var sant. Toklyckliga! Denna graviditet förflöt utan några problem bortsett från lite illamående i början. Vi hade blivit välsignade med ännu 1 flicka som fick heta Stella. Nu är de 5, 1/2 och 4 år och livet blev precis som jag drömde om, om inte tom bättre.

Hoppas alla ni fina människor där ute som vill ha barn ALDRIG ger upp hoppet!

KRAM till er alla!

Linn
7/4/09, 1:27 AM
#66

Stampelina, grattis till dina små flickor och för att du kunde bli gravid själv! Lät inte allt för trevligt den första graviditeten, härligt att höra att den andra gick bättre! :D

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

szirius
7/4/09, 1:48 PM
#67

#65 grattis till dina barn! Härlig solskenshistoria!

 Du hade antagligen Hyperemesis din första graviditet…det hade jag med…spydde upp ALLT i sju månader och fick ligga inne med näringsdropp då och då pga närings och vätskebrist.Jag får numera panikångest om jag får magsjuka av tanken att behöva må så fruktansvärt dåligt under så lång tid igen…hur glad man än är över anledningen så är det psykiskt knäckande att må konstant illa och vara så svag så länge…

Vilken tur att det gick så mkt bättre med andra - det ger mig hopp!Jag är nämligen beredd på att behöva ligga inne mesta av tiden om jag blir gravid igen…men det KAN slå olika från grav till grav.

jaghetersophia
7/6/09, 7:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

#64. Illamåendet håller tyvärr i sig fortfarande och jag kräks dagligen..är i vecka 14 nu, men magen börjar bli stor. Tröttheten har avtagit något så det är skönt.. :)

jaghetersophia
7/6/09, 7:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Nu syns det ju att dte är ett foster där inne också :)

Annons:
MalinArv
7/6/09, 8:40 PM
#70

Lilla bebis. Hej hej. :-)

Ioma
7/7/09, 1:45 PM
#71

åhh vad underbart att få en sådan bild.

Första titten på bäbisen.

Härligt!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

MalinArv
7/7/09, 4:00 PM
#72

Ja visst e det fantastiskt. :-)

jaghetersophia
2/2/10, 6:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

15 jan föddes vår IVF-dotter. BF + 8. Hoppas nu att man får tillbaka mensen snart så man kan börja syskonverkstad och hoppas att man slipper mer hormoner och provrör denna gång :)

Linn
2/28/10, 5:26 PM
#74

Strort grattis till er SpohiEn sån liten sötis!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Ioma
3/3/10, 1:07 PM
#75

Ohhhhhh vad underbart! Grattis!

Vilken ängel!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Tina-A
3/30/10, 3:23 AM
#76

Gratts :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Snuffis
5/10/10, 4:30 PM
#77

Vi gör också ivf… :o)

GRATTIS!!!!

jaghetersophia
5/13/10, 11:36 AM
#78

Hoppas ni lyckas med ert IVF  då Snuttis :)….vi är inne på syskonförsök nu och hoppas på det bästa

jaghetersophia
7/24/10, 11:58 AM
#79

Det är helt sjukt…dottern kom till efetr 2 års försök, 5 hormonbehandlingar och en provrörsbefruktning. Nu  blev jag gravid på tredje försöket. Under kan ske! Jag har ju ändå aldrig haft egen ägglossning och bara en fungerande äggledare,,

Upp till toppen
Annons: