Annons:
Etikettbehandlingar-mm
Läst 2969 ggr
Pyssel83
2009-04-09 21:01

Ska börja med Pergotime

Nu är jag nervös….

Lite bakgrund:
Jag och min sambo har försökt bli gravida i två år nu, han är 30 och jag är 25. Men vi har nu gjort en utredning på USÖ i Örebro och enligt testen så har jag inte haft någon ägglossning. Så nu ska jag börja äta pergotime.

Nu till problemet:
Min mens har varit lite försenad den här månaden och jag pratade med min läkare idag. Hon skulle skicka hem recept för både pergotime och en tablett till som skulle framkalla mens, ifall jag fortfarande inte hade fått någon nästa vecka. Pergotime ska man ju börja äta dag fem på cykeln. Tror ni då inte att jag börjar få flytningar nu på kvällen. Det brukar alltid bli så dagen innan mens. Men om hon ska skicka recepten n ästa vecka, så kommer ju inte det bli förrän tidigast på tisdag eftersom det är röd dag på måndag. Och då kan inte jag hämta ut dem förrän på onsdag. Och onsdag blir i så fall min sjätte dag på cykeln. Alltså måste jag vänta en hel månad till… Suck!!!

Annons:
Pyssel83
2009-04-10 17:30
#1

Nu har jag börjat äta rosenrot i varje fall, får se om det har någon inverkan. Jag har även ätit folsyra under en tid nu. Jag hoppas bara att det löser sig med pergotime tabletterna så att jag slipper vänta en hel månad till.

SumacWarmi
2009-04-10 18:35
#2

Jag håller tummarna!

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

jaghetersophia
2009-04-13 17:15
#3

Åh vad mycket som var likt mig. Jag är också från Örebro och går på fertilitetskliniken på USÖ :) är född 82 och min man -79. Förstökt få barn i  ungefär 2 år. Ätit 5 kurer pergotime och minns att jag fick den första runt jul och det var lite osäkert om jag skulle hinna få mens innan julledigheten så jag kunde få börja med dem, men jag hade tur och fick mensen i rätt tid.

Pyssel83
2009-04-14 00:01
#4

Oj, ja det var mycket likheter. Bara det att jag är på min första kur. Har inte börjat än, jag får nog tyvärr vänta en månad. Men jag är lite nervös efter att jag läst här inne. Känns som om många fått biverkningar av dem.

Pyssel83
2009-04-14 11:57
#5

# 3 Jag har hittat en till likhet nu när jag varit inne här och läst lite till. När du gjorde din äggledarundersökning så kunde de inte blåsa upp ballongen i din livmodertapp. Det kunde de inte på mig heller, utan de fick lägga den i livmodern. Vad jobbigt att du svimmade, det kan inte ha varit speciellt kul. Jag svimmade inte men den smärtan är någonting jag inte har lust att uppleva igen. Usch!!!

Upp till toppen
Annons: