Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 4579 ggr
madeilene87
2009-04-25 01:58

steril av abort?

en kompis sa till mig idag att barnmorskrna i hennes kommun säger att man kan bli steril av aborter och att en abort kan göra att man inte kan få några fler barn.

här sa syrrans barnmorska att en abort INTE har någon påverkan på framtida graviditeter och så vidare.

Vad är rätt och vad är fel? jag blir orolig nu eftersom jag själv har gjort abort en gång i tiden :(

Annons:
Minka040
2009-04-25 18:57
#1

Enligt mina erfaranheter beror det mycket på om du har gjort en medicinsk eller kirurgisk abort. En medicinsk ska vara mer skonsam mot livmoder och livmoderhals och fungerar i praktiken som ett missfall.

En kirurgisk abort är i sig en mycket väl beprövad metod den också varför man generellt inte ska behöva oroa sig då heller.

Jag tror iaf att du kan slappna av! Glad

SumacWarmi
2009-04-25 20:29
#2

Jag tror inte heller att du ska behöva vara orolig. Jag kan mycket väl föreställa mig att i de länder där abort är förbjudet så kvinnor tvingas ta till livsfarliga metoder av olika slag kan aborter, de aborter där kvinnan överlever alltså, leda till sterilitet och livslångas handikapp. Men här är det tack och lov inte sådana regler. Här har vi en bra sjukvård. Fast det är klart, ingrepp av olika slag (till och med att ta bort en inåtväxande tånagel! Och bara att söva en människa kan leda till döden, om den personen visar sig inte tåla ämnen som finns i det man söver med) kan ju alltid gå snett. Men i sådana fall är jag säker på att man informerar den berörda kvinnan.

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

madeilene87
2009-04-27 13:46
#3

# 1 jag gjorde en medicinsk och jag har inte haft några komplikationer "där nere" sen dess.. inte innan heller för den delen ;)

# 2 jag hoppas det inte är ngt… men ni lugnade mina nerver skapligt iaf :) TACK!

Upp till toppen
Annons: