Annons:
Etikettallmäna-krypinet
Läst 2567 ggr
Ioma
2009-02-07 13:32

Har ni färdiga Namn?

har ni några namn bestämda redan som ni ska ge era barn?

Vad iså fall och varför just de namnen?

Vi har haft färdiga namn sedan första försöket

Tjej: Tekla Aurora Valkyria

Maken har alltid gillat namnet Tekla och Aurora är mycket vackert. Aurora betyder ju norrsken/vackert ljus så det passar så bra tycker vi.

Valkyria är ett namn på de varelser som förde döda krigare till valhall. Jag anser dessa varelser vara ståtliga, modiga, vackra och odödliga så jag vill ge de till mitt barn. 

Kille: Loke Christopher Valkyr

Loke är ett vackert namn på en vacker gud som kunde förvandla sig till det han ville.
Christopher är makens tilltalsnamn som jag vill att sonen ska heta och Valkyr är en version av kvinliga valkyria. Vill ge samma mod och odödlighet till vår son.

Ett namn jag drömde om häromnatten är Mite

Det är en blandning av makens och mina smeknamn: MIka och totTE

har inte frågat maken ännu men vi får se.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
kajanus
2009-02-07 18:44
#1

nej inga färdiga namn ,men det är ngt vi brukar roa oss med ibland o disskutera olika namn*L* däremot vet ja vilka namn ja absolut inte bla skulle välja ex, oskar,erik,andreas,hugo,albin,lukas mfl

men det är inte lätt att komma på ngt som man själv gillar som även ska passa när barnet blivit vuxen oxå……men det är ju tyvärr inget som är aktuellt än här hemma……

mattiz73
2009-02-07 23:54
#2

Vi hade diskuterat olika namn innan jag blev med barn! Men i slutet hade vi ett pojknamn: Samuel och ett flicknamn: Ebba. Det blev en pojk som heter Samuel!

Om jag skulle bli med barn idag så har jag en del namn som jag känner mer för än andra. Eftersom jag är en skåning som har emigrerat till Norrköping kan jag inte döpa något barn till ett namn med R i sig. Hur skulle det låta när min familj i Skåne skulle säga det barnets namn.

Men idag skulle mitt barn få heta:

Pojke - Caspian, Nathan eller Sebastian

Flicka - Vilda, Tilde eller Hilda

Kanske…..

Johanna
2009-02-08 00:45
#3

jag vill att om jag får en dotter ska hon heta Cassandra lr Lexy
o en son så vill jag att han ska heta Jack

tyvärr är inte min man med på ngt av namnen… haha… så det blir väl slagsmål där i juli när bebis ska komma..Flört

studs
2009-02-09 21:36
#4

har ett par namn på hyllan , men vågar inte tänka så långt än förens jag vet att detta går vägen.

jaghetersophia
2009-02-10 09:17
#5

Jag har inte bara huvudnamnet utan ärven mellannamnen färdiga *skratt *

Tjej alt 1: Elwira Elionora Esmaralda

Elwira eftersom Elvira Magdigan alltid vad min favoritlåt som liten, Elionora efter min mamma och Esmaralda efter Beck-flickan i jordkällaren.

Tjej alt 2: Stråla Elwira Elionora

Stråla mest för att hon skulle vara ensam om att heta det i Sverige :)

Kille alt 1: Carl Dexter

Carl eftersom min man absolut vill ha det i mellannamn då alla i släkten heter det - själv gillar jag det inte.

Dexter efetr tv-serien med samma namn

Kille alt 2: Carl Casper

 Casper efter en av mina favoritkatter som mina kusiner hade när jag var liten.

skulle kunna tänka min "Diesel" på en kille, men min man anser att det är ett djurnamn :)

kajanus
2009-02-10 14:02
#6

va kul o få läsa era tankar kring det här med namn…..va påhittiga ni är 'L* fina namn!!!!

Annons:
mattiz73
2009-02-10 19:18
#7

Elionora har jag nog aldrig hört förut! Det var ju kanonfint!

Jag måste nog hålla med din man Sophia "Diesel" är inget människonamn för mig heller.

Men det finns säkert både flickor och pojkar i världen som heter det!

jaghetersophia
2009-02-10 20:53
#8

Haha, nä i Sverige är det nog mer ett djurnamn kanske :).. Vet dock flera i USA som döpt barnen till Diezel :)

Tycker att det är sött….jag får köpa en till katt :)

Men det blir säkert Elwira och Dexter om jag skulle få döpa ett barn nu….

trollet85
2009-02-13 14:10
#9

får jag en dotter kommer hon heta Tuva Maria Elisabeth där har sambon inget att säga till om Flört. Blir det en son så har vi inte bestämt än. Sambon har döpt magen i Scania. Men det ska INTE sonen heta :P

miss-piggy
2009-02-20 04:30
#10

Om jag någonsin får ett barn och det råkar bli en tös ska hon heta Ida Linnea, bestämde jag mej redan i småskolan.

                               linnea1.jpg

 Jag ska bli smal, rik och vacker!

szirius
2009-02-22 01:00
#11

oj, det finns ju så många fina namn! Jag gillar ovanliga namn.Zelda är fint.Och Tibelia( det betyder universum).Teodor gillar jag men inte mannen.Han tycker Kobra, men det är lite väl underligt för min smak, hahaha.

#8 vår hund heter Dexter! Också efter serienFlörtFörvånad.Jättefint på en pojke oxå…

kajanus
2009-02-23 11:03
#12

zelda heter min katt *L* ja gillar det….Glad

[Angel88]
2009-03-12 13:18
#13

jag har väl tänkt på en del namn den dagen detta ser..

tjej: Azaléa, Mina, Serenia, Evelyn, Ewanlyn, Ramiel, Xandrea, Valda, Elda, Lycka, Luna, Esmerallda, Jeimina, Tora, Nora m.m.

gillade Valkyria väldigt mycket oxå..

pojke: Roibien, Kevin, Damion, Santons, Augustus, Rasmus m.m.

Annons:
jaghetersophia
2009-03-13 18:04
#14

Nu har jag nogy ändrat mig till "Feline" om det blir en flicka för att jag älskar katter :)

vildarosen
2009-05-17 11:47
#15

Jag har tänkt mycket på detta om namn till mina framtida barn

Pojke: Gunnar(efter min morfar,men det blir någ ett andra namn),Heike(isfolket),Edward,

Flicka: Sol,Tindra,Emilia,Linnea, Rose,

Det va några namn hittills!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Liiza87
2009-05-24 00:43
#16

Min dotter( som är död) heter Angelica, men om det blir en tjejja till så ska hon hela Melissa

[Glashalt]
2009-05-24 01:44
#17

Fina namn hurni! :D

Jag älskar konstiga ovanliga namn, mina barn ska tex heta:

Flicka:

Fay Titanic

Rainbow Isadora

Infinity

Daphne Déjà vu

Pojke:

River

Isaiah

Ossian Eminem

Fabian Valentine

Tristan

Dante

Jag kan faktiskt förstå att folk hatar dom här namnen, men de spelar ingen roll, för jag verkligen ÄLSKAR dom! :D

vildarosen
2009-05-24 15:22
#18

#17 Verkligen läckra namn! gillar oxå ovanliga namn!!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Upp till toppen
Annons: