Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1830 ggr
szirius
1/18/09, 5:09 PM

Ny här

Hejsan, jag är ny här.Jag har en sjuåring med min man, så jag är inte barnlös, men vi har försökt få ett till barn sedan dess( med två missfall) och sorgen o saknaden är lika stor.Mensen krånglar,vilket jag just nu behandlar med kinesisk medicin.Ska snart börja med akupunktur.Själv börjar jag tro att jag inte har nån ägglossning( varken äggvitesekret eller värk i äggstockarna längre, vilket jag hade förr). Hur fungerar ett ägglossningstest egentligen?Kan man köpa dem i butik eller måste dem beställas?

Jag önskar alla här inne all lycka! Kram

Annons:
Ioma
1/18/09, 11:06 PM
#1

Välkommen hit och vi håller tummarna för att ni ska få se det vackra positiva testet snart!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

jaghetersophia
1/19/09, 8:45 AM
#2

Ägglossningstest kan du ju köpa på Apoteket, men dte är mycket billigare att köpa dem på Internet. Jag har köpt mina på tradera. ett säkrare alternativ är ju att gå till vårdcentralen och göra ett progestoronprov - då ser man om du haft ägglossning. På mig visade stickorna positivt fast progestoronprovet visade negativt så de kan ju vara falska också. Förra perioden visade progestoronprovet positivt - att jag haft ägglossning (med hjälp av medicin), Jag hade dock inte något äggvitesekret eller värk i äggstockarna så man behöver inte ha dessa tecken fast man har ägglossning.

szirius
1/19/09, 9:50 PM
#3

tack så mkt för fina välkomnanden!

#2 Jag bor utomlands så jag får kolla om det går att beställa hit utan att det blir jättedyrt.Vårdcentral finns inte här på samma sätt, så det blir nog privat i så fall. Tar man blodprov då eller?Nej, man behöver säkert inte ha dessa tecken vid ägglossning, men saken är att jag alltid haft det förr, men inte de senaste åren…det är därför tanken spökar.

jaghetersophia
1/20/09, 9:12 AM
#4

Jasså, dte var ju lite mer krångligt, men det borde ju finnas i utlandet också…har du inte familj/vänner som kan skicka proverna till dig? … Progestoronprov tar man via blodprov runt dag 22-25 i menscykeln…

Ioma
1/20/09, 1:36 PM
#5

Kanske jag kan skicka via privat brev när jag beställt hem äl och gravtesten?

De tar ju inte mer än ett vanligt litet brev.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

szirius
1/21/09, 9:22 PM
#6

# 5 det skulle jag bli jätteglad för Glad, jag såg att de är mkt billigare att köpa härifrån sajten .Det får dock bli senare, i februari.Ska jag skicka pm med min adress till dig då?

Annons:
Ioma
1/21/09, 9:37 PM
#7

skicka din beställning till mig när du vill att jag ska ta hem dem.

Tänkte jag skulle gjort det nu till lön men det sket sig tyvä'rr :-(

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Upp till toppen
Annons: