Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 1689 ggr
Eelune90
1/2/09, 6:00 PM

Hjälp på traven?

 Jag och min pojkvän har under ett år försökt att få barn, men dessvärre har inget hänt. (Jag slutade med mina p-piller för snart två år sedan) Och vi kan inte gå på någon utredning, för det måste man vara 20 år.

Vi gick till en läkare men blev avvisade behandling eftersom jag inte var 20 än, både jag och min pojkvän blev lagomt knäckta den dagen…

Men kan det finns något som man själv vet vf inget händer? Eller kan det vara så som många säger, att man inte ska tänka för mycket på det så händer det bara? Finns ju tusen orsaker om man säger så..

kramen

Annons:
mattiz73
1/2/09, 7:27 PM
#1

Jag förstår att det är jobbigt för dig men mitt råd är väl att du är ung än.. Vänta tills du är 20 och då blir det säkert utredning direkt eftersom ni då har försökt i 2-3 år!

Om du är stressad över det här och hoppas för mycket säger en del att det är psykologiskt och därför händer inget. Jag blev med barn efter att vi försökt i 2 år men med hjälp av pergotime! jag vill gärna ha ett till men nu har vi "försökt" sen sonen föddes för 6½ år sedan utan resultat så det kanske är för att jag tänker på det för mycket och vill för mycket! Jag har använt olika hjälpmedel (tex pergo och metformin) under tiden men ändå har inget hänt.

Så ta det lugnt (om det går) och lev livet! Svårt att göra men försök!

Eelune90
1/2/09, 7:35 PM
#2

Joo men visst :) Det är ju så, det blir när det blir tänker jag, eller nja, han tänker så och liksom trallar runt allmänt lycklig medan jag tänker på tok för mycket på det =P Men vi lever livet ändå, gör massa saker ihop så vi är ju inte direkt uppbunkrade på det här med barn om man säger så :)

mattiz73
1/2/09, 7:41 PM
#3

Nej, det trodde jag inte heller men ibland fastnar hjärnan på något och då blir det oftast stopp!

Och jag vet att det är svårt att sluta tänka på det… men som sagt du är ung än! Jag är 35 och vill ha ett andra barn innan det är alltför sent! Och det är det snart eftersom jag vill orka med mina barn hela deras liv och umgås med mina ev. barnbarn!Glad

Eelune90
1/2/09, 7:51 PM
#4

Det är kanske lite därför jag vill ha barn lite tidigt (lr mycket kanske man ska säga), jag vill så gärna hänga med i svängarna ordentligt :) Nu menar inte jag att någon annan här är gammal för det, bara så jag tycker om saken :) *L*

Ioma
1/2/09, 9:24 PM
#5

Jag förstår att det känns skitjobbigt att inte få hjälp bara för att du är under 20 år. Det finns dock mycket du kan göra själv.

Ta först och främst reda på om du har ägglossning och när du har det. Ägglossningsstickor kan du köpa billigt av mig, jag ska ta hem 100st som du kan läsa om här under artiklarna.

När du vet när du har ägglossningen är det MYCKET lättare att få nys om när det blir dax för tillverkningsförsöker. *S*

ja det blir lite tråkigt och tekniskt vid de stunderna kanske men jag ser det som så att det är ju för DE stunder man över huvud taget övar *fniss*

Det finns olika saker du kan köpa på apotek och hälsokostaffär som kan vara en hjälp på traven. Läs under artiklarna så kan du finna lite extra tips om t ex bisolvon och annat.

Lycka till, jag håller tummarna för er!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Eelune90
1/8/09, 8:58 PM
#6

Jag har fått lite ny från min barnmorska att akupunktur kan hjälpa men ja… Jag är lite skeptiskt till det här med alternativ medicin eller vad det kallas, fungerar det överhuvudtageT??

Annons:
Upp till toppen
Annons: