Annons:
Etikettbehandlingar-mm
Läst 1492 ggr
jaghetersophia
11/17/08, 12:50 PM

Äntligen lite hjälp

I fredags fick jag besked att jag skule göra kontroll av livmoder och äggledare (HyCoSy-undersökning). Denna skulle göras dag 8-13 i mensen och jag skulle ringa när jag fick mens. I fredags hade jag redan haft mens i 8 dagar och kliniken hade stängt när jag läste brevet…men jag testade att ringa då dag 11-13 var månd-onsdag och läkaren förstod att jag ville få den gjord så snart som möjligt eftersom jag månaden efter undersökningen skulle jag få börja med pergotime. Så jag fick tid redan på onsdag och i december kan jag därför börja äta Pergotime…

Åh, jag hoppas att det hjälper..

Vilken snäll läkare som hjälpte mig med så kort varsel…hade jag inte fått gå iväg denna gång så skulle jag ha nästa mens runt jul och då har de stängt så då skulle dte dröja till början av feb innan jag kunde komma iväg på undersökningen, vilket skulle betyda att jag fick vänta med medicinen till mitten av mars..

Annons:
Ioma
11/17/08, 2:09 PM
#1

åh vad underbart!

berätta hur det går för oss!!! o lycka till!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

jaghetersophia
11/17/08, 5:56 PM
#2

Jo det känns skönt att få lite hopp tillbaka :).

Så i december hoppas jag kunna börja äta dem

jaghetersophia
11/19/08, 3:53 PM
#3

Usch, jag gjorde undersökningen idag. Det gick inte att blåsa upp ballongen i livmoddertappen så de gjorde det i livmorden istället. Det var det mest smärtsamma jag gjort i hela mitt liv och då har jag ändå operarat brösten 2 ggr och tatuerat mig flera gånger :/. Svimmade två gånger…aldrig mer…eventuellt kunde det vara stopp i ena äggledaren, men de var osäkra…ville att jag skulle ta pergotime med start i början av februari istället efetrsom de har stängt över jul och inte skulle kunna bevaka medicineringen..

Hatar att vänta ju :(

Men läkarn sa iaf att max ett halvår med pergotime och sen tyckte i alla fall han att jag skulle få göra provrörsbefruktning..

Ioma
11/19/08, 4:06 PM
#4

AJAJAJ det lät inte särskilt trevligt det där. Huvva *kramar om*

Nu är det i alla fall gjort och du är på gång!

Grattis!

Längtar tills de ringer för tid till mig…..

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

jaghetersophia
11/19/08, 4:45 PM
#5

Jo, jag känner mig fortfarande lite omskakad eftersom jag inte var beredd på denna smärta… men känns skönt i alla fall..

Väntan är dte värsta som finns.. hur länge har du väntat? Jag fick vänta 4 månader på första tiden…

Upp till toppen
Annons: