Annons:
Etikettallmäna-krypinet
Läst 1210 ggr
danino
2008-11-03 18:52

Det ÄR så

Om man vill för mkt (bli med barn) så går det inte,det blir som en spärr i kroppen.Man försöker att inte tänka på det,men det går ju inte det blir ju bara värre!

Ett bevis för att det är såhär är ju ändå dom som adopterar.

Efter att dom har fått sitt efterlängtade adoptivbarn blir dom helt plötsligt med barn.(händer ganska ofta)

Är inte det bevis nog så säg.Spelar ingen roll att doktorer säger att det inte är så ,för det ÄR så.

Annons:
tezzie
2008-11-03 20:05
#1

Jag tror oxå att det ligger väldigt väldigt mycket i det du skriver. Men hur ska man kunna släppa på spärren?

*** Kärleken övervinner allt ***

danino
2008-11-03 22:31
#2

Kanske hjälper det om man har ett stort projekt på gång .tex köpa och renovera hus eller iaf göra något helt annat en det man brukar .Fast det är ju bara som jag tror (hoppas) ingen aning om det funkar.

En kompis köpte kattunge och fick så fullt upp med den att hon helt plötsligt var med barn,hon hade försökt läänge.

Kanske är det moderskänslorna man ska försöka få fram…

Jag känner inte att jag har så mkt känslor för nyfödda bebisar,är det kanske det som är problemet?Jag älskar ju barn men känner inte någon stark längtan att få hålla tex mina kompisars nyfödda.

JenniferX
2008-11-04 03:17
#3

Hej! Det ar sa konstigt. I mitt fall ar det min kille som har "problem" (inga spermier kommer ut, men han har opererat sig, en liten chans finns). Varje gang jag tanker riktigt negativt pa detta (i en hel dag eller mer), att det nog inte kommer att funka, hur liten chansen ar, osv osv, sa rubbas min mens och kommer sjukt for tidigt. Tror definitivt att hjarnan ar inkopplad pa detta satt som ni skriver.

jaghetersophia
2008-11-04 10:22
#4

Så finns det ju helt klart medicinska förklaringar…. Jag har inte varit ett dugg "besatt" vid att man måste ha barn till vilket pris som helst…När jag slutade med p-piller så tänkte jag mest att "händer det så händer det" jag tänkte att blir dte inget barn så hinner man få fast jobb, betala av skulderna etc….men nu när det gått 1½ år, jag har fått fast jobb och betalat av mina skulder mm så börjar jag känna att "nu är det dags"…men jag verkar ju inte haft någon ägglossning, har pco-s och har haft hormonrubbningar ända sedan jag var liten.. kom in i puberteten som 6-åring så för min del finns dte iaf helt andra skäl…och ingen direkt "spärr"

JenniferX
2008-11-04 10:33
#5

Ja, jag har en kompis som forsokt lange med IVF och det varsta hon vet ar kommentaren "men sluta tank pa det sa blir ni sakert med barn". Du har ratt Sophia, i bland ar ju forklaringen helt medicinsk… som i vart fall ocksa, men jag tycker bara att det ar intressant att i bland kan ens egna tankar paverka saker som mensen..

jaghetersophia
2008-11-04 12:14
#6

Finns dte förresten någon forskning som säger att det ÄR så?

Såg förresten inlägg idag på expressen av en doktor som svarar på myter:

http://www.alltombarn.se/villhabarn/kan-man-hjalpa-storken-pa-traven-lakaren-svarar-1.17949

"

6. Stressa inte
Stress påverkar allmänhälsan negativt och kan också påverka chansen att bli gravid. Låt därför inte din önskan att bli gravid stressa upp dig.

Claes Gottliebs kommentar:
- Det där stämmer inte. Stress har ingen känd påverkan".

Annons:
danino
2008-11-04 22:20
#7

självklart finns det medicinska förklaringar fick inte med det bara.

Tack för alltombarn myterna!(jaghetersophia)

Singo-Torpet
2008-11-05 17:14
#8

jag tror på att när man slutar tänka stressa sig till att bli gravid blir man det… har 3 kompisar som adopterat och nu har det helt plötsligt blivit flera tillskott då alla 3 väntar egna barn eller till och med andra barnet efter de adopterat… var av en vart på undersökning och doktorn sa att deras chanser att bli med barn var i stort sett noll, dom har en tjej från kina och väntar nu tvillingar…

Ioma
2008-11-05 20:18
#9

Jag kan inte hålla med om att det är så att man "spärrar" sig från att bli gravid.

Tror det kanske bara har 5% involvering i det hela.

Vi har försökt få barn sedan år 2000 men under 4 av de åren har vi inte försökt har det ändå inte hänt något.

Jag tror att anledningen till att många som adopterar direkt blir gravida är hormoner.

kvinnans hormoner ändras när de blir mammor, det kvittar om det är biologiskt eller inte, hormonerna ändras på grund av känslor.

När mamman fått hem sitt adoptivbarn spinner hormonerna runt som yra hönor och detta är det som hjälper till att bli gravid.

Det är vad jag tror.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

danino
2008-11-05 21:25
#10

ja hormoner!tror jag med ,som jag skrev i början (moderskänslor)

Ioma
2008-11-05 23:02
#11

Nja jag tror inte moderskänslorna har med hormonerna att göra, men hormonerna ger nog moderskänslor.

Skillnaden är stor ;-)

I morgon ska jag ringa gyn för att börja fertilitetsutredningen igen *glad* Så får vi se hur det går.

Har väntat tillräckligt länge nu tycker vi, 9 år :-(

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

JenniferX
2008-11-06 09:02
#12

Aaaaaaah, lycka till!

Singo-Torpet
2008-11-06 15:59
#13

lycka till…..

hmm får lista ut något sätt att få igång dom där hormonerna, det lätt som en vetig förklaring till varför alla nu har sina stora magar ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: