Annons:
Etikettbehandlingar-mm
Läst 17707 ggr
danino
2008-11-03 15:07

Pergotime

Vad kostar tabletterna?Hur lätt är dom att få?Och finns det liknande eller finns bara dom?Har googlat jätte mkt utan att hitta några svar

Annons:
mattiz73
2008-11-10 10:01
#1

Jag fick dem för längesedan -00. Jag åt dem i 3 månader och sen blev jag gravid. Jag har en son på 6½ år men vill ha en till. Jag fick tabletterna igen när sonen var 3 år. Men det ville sig inte.

Tabletterna är dyra ca 800:- för 15 tab. men de räcker i 3 månader. Jag gick till en privat kvinnoklinik, där gjorde de olika undersökningar. Pergotime var det första jag fick prova efter alla undersökningar var klara.

Ioma
2008-11-10 15:14
#2

#1 hur tar man dem eller rättare sagt, hur går en behandling till från att man får tabletten tills dess att man kanske plussar?

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

danino
2008-11-10 23:29
#3

jaja jag trodde det var mkt dyrare,det var ju inte farligt.tack så jätte mkt!

kajanus
2008-11-11 19:51
#4

hej va hos gyn idag o fick pergo, det går till så här 5 dar efter mens start tar man tbl i 5 dgr sen ska ja lämna blodprov typ 21 dagen o 23 o 25 för att mäta Lh nivån på ägglossningen sa min gyn, så får han se omhan ska höja eller sänka dosen för mig, det ska förstärka ägglosningen så att man lättare blir gravid……nu väntar ja på minmens som är 12 dgr sen är dock ej gravid tyvärr men har varit superstressad….så det har väl påverkat den.gyn höll med ig om deetta då han gjorde ultraljud idag.

danino
2008-11-11 22:45
#5

mhm ok tack!lycka till!

mattiz73
2008-11-21 00:16
#6

Jag har ju ett syndrom eller vad det nu kallas och det heter PCO och det gör att man bara har ägglossning 3-8 ggr per år. Det är inte kul att hoppas på att vara gravid och sen bli besviken. Eller vänta för att kunna starta en behandling!

Jag vet att gyn inte lämnar ut Pergo hur många gånger som helst för de sa att tabletterna kostar dem mycket men inte oss. Jag har fått testa andra tabletter oxå. Men ett tag åt jag 3 pergo om dagen i 5 dagar. Då var jag inte så rolig!

Lycka till ni som längtar efter ett barn!

Jag tror på att fokusera på något annat ett tag. Jag och min sambo tröttnade på gynekologens regler om att ha sex varannan dag dag 10 till dag 25 så vi tog tältet och åkte ut och tältade. Jag lovar att i tältet tänker du inte på att det kanske blir ett barn av det här, utan "hoppas ingen hör, hoppas ingen hör". 9 månader senare föddes vår son. Det tror jag på!

Annons:
Ioma
2008-11-21 08:31
#7

Jag tror iinte på det där om att man ska fokusera på något annat.

Vi hade uppehåll med våra försök under ca 4 år men inget hände ändå.

Jag har svårt för att tro på det nu för tiden men kanske vissa tror så mycket på att man inte ska tänka på det att de låser sig för att de tror för mycket på det ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

kajanus
2008-11-24 15:31
#8

jag hämtade ut 10 tbl o tog första idag Skrattande tror det kostade ca 162kr eller ngt liknande för dessa.så det va ju billigt……är dock lite rädd för hur ja ska bli nu när ja ska äta dessa Obestämd o så undrarj a är det bara under dessa 5 dgr det ifnns risk för spel eller kommer det hålla isig tills ägglossningen???antar att det blir hormonsvängningar  som bara den nu,ja har varnat alla nära o kära nu Oskyldig

jaghetersophia
2008-11-27 13:58
#9

Jag hämtade ut fem tabletter idag.. kostade runt 80 kr

kajanus
2008-12-06 09:24
#10

hej igen, vilket monster jag har varit av tbl o vilka biverkningar ojoj säger jag bara, vet inte omja vill äta dem ngn mer kur om ja ska va ärlig,tycker det har varit så jobbigt, mitt humör ja har vrålat skällt tänt till helt okontrollerat på min omgivning både på människor ja känner o totalt främlingar på stan.

inte så kul men det kan ja leva med inga problem *L* men biverkningarna ojoj ja har haft konstant huvudvärk o värk i ca en vecka efter sista tbl + att ja ena stunden svettas some n gris vaknar på nätterna o det känns som sängen glöder o sen efterdet så fryser ja som bara den o sen svettas ja igen, det tycker ja har varit as jobbigt,men ja tror att ja  fick ätq 2 tbl om dagen i 5 dgr det kasnke va för hög dos kasnke räcker med 1 tbl om dagen? 

sen som extra bonus har mannen o ja drabbts av svamp , jätte kul

+ att vi antgligen missat ägglossningen helt i princip när ja upptäckte det va ja vansinnig grrrr. Så nu hoppas ja att genom ett mirakel att ja är gravid så ja slipper de där tbl……då är våran lycka total 'L*

nu är ni lite uppdaterade om vad ja har upplevt  med dessa tbl kram på er alla o lycka till

mina78
2008-12-06 14:33
#11

Hej!

Jag fick min första pego kur när vi har försökt i lite mer än ett år. Jag fick för 3 månader men dom hjälpte inte mig alls. Jag fick bara massa biverkningar, mådde inte alls bra av pergo dom första två kurerna. Lycka till!

mattiz73
2008-12-06 20:31
#12

Jag märkte ingen skillnad på mig själv men mina arbetskamrater sa att jag var hetsigare och jag hade humörsvängningar men jag lät det aldrig gå ut över barnen! (jag jobbar på en skola). Det är märkligt vad vi är olika!

kajanus
2008-12-06 22:26
#13

ja tänk va lustigt att det kan variera så mellan olika människor……kul o få höra om er andras erfarnheter…. tack för att ni delar med er Skrattande

Annons:
jaghetersophia
2008-12-10 19:33
#14

På fredag börjar jag äta pergo :O)

Ioma
2008-12-10 21:25
#15

håller tummarna!!!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

jaghetersophia
2008-12-19 10:11
#16

Åh, gjorde ultraljud idag och jag har svarat upp jättebra på medicineringen. slemhinnan är tjock och 2 äggblåsor är stora så läkaren sa att jag förmodligen kommer ägglossa vilken dag som helst och att jag förmodligen släpper två ägg så att möjlighet till tvillingar är stort. Känns bra, nu är det bara hem och tuta och köra :)

kajanus
2008-12-19 19:05
#17

spännande håller tummarna…..jag går här o väntar på min mens???har gjort g test igår men det va negativt ja kanske va för tidig??men köte ett på apoteket idag som ja ska kolla med im tänkte ja om ja nu inte får min mens??????im är ja 3 dgr över tiden?????

danino
2008-12-19 19:37
#18

jag får veta om några dar!(om jag är med barn)

jaghetersophia
2008-12-20 11:07
#19

jag ska ha mens 6 jan…fick rekommendationen att inte ta gravtest före 16jan så det är ju lång tid kvar innan man vet, gillar inte väntan :/

danino
2008-12-22 11:28
#20

inte jag heller…men jag skulle haft mens igår!Och jag har fortf inte fått nån,och det känns inte som jag är på väg att få :)

Annons:
kajanus
2008-12-22 14:29
#21

jag går här o väntar ja gjorde ett grav test idag som va negativt, är på dag 33 i cyklen….ringde även till gyn mest för att förhöra mig om ja ska äta mer pergo om ja får min mens nu i julhelgen, o sa att ja inte fått min mens samt grav test osv….emn ja vart inte klokare för det,de sa ring när du fått din mens…ehhh jaha ok sa jag.Vet inte vad de ska vet då som de inte visste idag????resultaten för mina blodprover verkar ju ta tid……

danino
2008-12-22 20:24
#22

m d är inge kul med denna väntan

kajanus
2008-12-22 20:57
#23

om man visste att man var grasvid då skulle man ju bara vara glad……ovissheten är inge kul. till jag heter sofia, varför ska du vänta så länge innan du gör graviditetstest???10 dgr efter förväntad mens??tänker på mig själv i sånna fall borde ja ju vänta oxå *L*eftersom ja fick negativt resultat idag???

jaghetersophia
2008-12-23 12:22
#24

#23 Jag vet faktiskt inte. Det står så i de instruktionspapper jag fick hemskickade av fertilitetskliniken på universitetssjukhuset. Tror det kan bero på att det kan visa falst negativt innan dess

kajanus
2008-12-24 13:51
#25

okidooo spänannde…god jul på er alla

jaghetersophia
2008-12-25 11:35
#26

Kajanus doch daninus, ni får skriva och berätta hur det går..om dte blir nån mens eller inte

danino
2008-12-25 15:27
#27

fick några droppar igår..inget idag

Annons:
kajanus
2008-12-25 21:48
#28

jag fick min mens idag tyvärr,men ska ringa gyn på mån o höra om ja ska börja äta pergo då igen??? känner mig irreterad på dem som inte kunde gett mig svar på detta i måndags 22 dec undrar va som är skillnade nu när ja ringer på måndag????ja återkommer *L* ps har fruktansvärd mensvärk hela tiden o as ont i ryggen känns nästan som ryggskott. inte kul alls……

jaghetersophia
2008-12-25 22:39
#29

Hur är det mer er andra som äter pergo? Jag har fått ägglossning med pergotime, men har inget ägglossningssekret (genomskinligt och klibbigt/trådaktigt). Kan man bli gravid ändå?

kajanus
2008-12-27 12:01
#30

det borde  man väl kunna tycker jag(nu gissar jag) låter väl konstigt annars??eller?????

danino
2008-12-28 00:06
#31

fick mens på julafton

jaghetersophia
2008-12-30 12:26
#32

#31 - världens sämsta julklapp… :(

Har haft mensvärk i 2-3 dagar nu fast jag ska inte ha mens förän 6 januari tidigast så jag hoppas att det är graviditetstecken..

jaghetersophia
2008-12-30 20:48
#33

först var jag helt inställd på att jag inte kommer bli gravid på första pergokuren efetrsom jag inte märkt av något ägglossningssekret. Under 1½ år har jag varken känt av några som helst fysiska tecken på vare sig ägglossning eller graviditet. Nu börjar jag fundera. Har haft konstant "mensvärk" i magen i 3 dagar, har ont i hela ryggen, bröstvårorna ömmar något, jag har jättemycket vita/krämiga flytningar. Jag har aldrig haft några av dessa känningar tidigare. Dessutom fick jag helt för mig att äta paradischoklad och pepparkaka idag fastän jag inte ätit några som helst kolhydrater på ett halvår. Kände bara sånt oerhört begär. Jag som till och med klarade att avstå från klimp, knäck och fudge på julafton utan problem fast det är det bästa jag vet. Jaja, visst kan man inbilla sig graviditetssymptom, men jag har aldrig haft detta tidigare och denna månad av alla trodde jag inte alls att jag skulle bli gravid..

Jaja, vi får väl se. Nu börjar jag få tillbaka förhoppningarna igen som försvann för ett tag sen. Kan ju vara att jag hålle rpå och bli sjuk eller att kroppen är stressad eller vad som helst…men hoppas kan jag ju…

kajanus
2008-12-31 00:46
#34

ja vad kul ja håller tummarna 'L*, ja ringde min trevlig gyn igår för att höra om ja skulle äta en kur till med pergo???då sa den tevliga sköterskan dr är ledig o återkommer den 13 jan, ehhh jaha sa jag men hur ska ja göra då?ska ja äta eller vänta?? vänta du sa hon dr vill nog se dina prover först….grrrrr så irreterad.Detta kunde de alltså inte upplyst mig om förra måndagen när ja ringde o frågade. den här sjukvården säger ja bara…….så surt ……men men har vi tur fixar vi det på egen hand 'L* Flört

Annons:
jaghetersophia
2008-12-31 11:28
#35

Men vad irriterande…i Örebro är de väldigt tillmötesgående och har ju tom jobbat över för att göra undersökningar på mig mm innan jul…

Nu på morgonen idag mår jag lite illa…klarade inte av att äta frukost..inte hänt förut..älskar ju frukost :/…känner mig trött och hängig…jaja, kanske är jag på väg att bli sjuk…vi får väl se om någon vecka hur det står till..

kajanus
2009-01-01 21:20
#36

ja börjar fundera ja hade bara mens i 3 dgr om det kan va ngt på g ändå?? för ja är så supert trött att ja håller på o smälla av har varit det nu snart en vecka + molande värk där nere o ömma bröst o mår illa till o från, för ja tycker om det är biverkning från pergo så borde det väl ändå ha gått ur kroppen vid det här laget åt dem ju i början på dec…..hm eller så är det bara önske tänkande …..elle så är man på väg o bli sjuk???ja vi får väl se vad som händer????

jaghetersophia
2009-01-02 14:45
#37

Har läst om flera som fått "graviditetssymptom" mellan ägglossning och mens utan att vara gravida… :(… hur länge brukar du ha mens? 3 dagar lät inte mycket

kajanus
2009-01-02 19:27
#38

ja ca 5 dgr-6…men det jobbigaste av allt är den här tröttheten är helt snurrig i huvudet av trötthet bara surrar liksom i huvet.o ser dåligt pga huvudvärk o trötthet….gäääsp. ja vill bli piggare…..

mattiz73
2009-01-02 19:33
#39

Märker ni någon skillnad på er själva när ni äter pergo? Jag tycker inte det själv! Jag vet inte men nu har jag iaf avslutat en kur och nu är det ju bara det roliga i sängkammaren kvar innan det är dags att läsa av resultatet.

jag tycker det är så tråkigt att man måste ha sex på givna dagar när man äter pergo. Det dödar lusten!

jaghetersophia
2009-01-02 21:10
#40

#38, ska du inte at ett test då för säkerhets skull?

# 39 håller helt med om att det dödar lusten. Jag märkte humörsvägningar av pergon. Jag blev lätt irriterad och blev jätteledsen när man man tog min topz av mig på skoj :)

kajanus
2009-01-03 09:30
#41

ja ja kanske ska göra det…..???har själv funderat på det. får se om ja kommer ihåg det imorgon….(vill ju ha morgonurinen)

Annons:
jaghetersophia
2009-01-03 10:43
#42

#41 ja det kan ju inte skada att testa.. berätta hur det gick

mattiz73
2009-01-04 21:36
#43

Hur har det gått för dig kajanus?

Och för dig Sophia? jag vet att det är många dagar kvar tills du vet men hur känns det då?

När jag åt pergo första gången fick jag samma symptom som dig de 2 första kurerna och samma på den tredje kuren och DÅ var jag gravid! Jag vill inte förstöra för dig men jag vill varna!

Lycka till!!!!

jaghetersophia
2009-01-04 22:03
#44

Jo jag vet fler som fått liknande symptom efter att de ätit pergo… Har fortfarande mycket värk i magen samt vita flytningar. Nästäppa och illamående idag. VÄLDIGT kraftiga Humörsvängningar. Tappat matlusten helt. Inte ont i ryggen längre så det är skönt.

ett dygn kvar till BIM nu så får väl vänta och se.. Ringer fertilitetsenheten och kollar provresultaten óch se om de visade att jag haft ägglossning…

kajanus
2009-01-04 22:18
#45

gjorde graviditets test idag, o det va negativt….väntar på att min gyn dr ska komma tillbaka så ja kan få en tid o prata om alla mina biverkningar mm lycka till ni andra så länge

jaghetersophia
2009-01-05 08:24
#46

Trist… jag tog en chansning och gjorde gravtest idag BIM - 1, också negativt..

mattiz73
2009-01-05 17:08
#47

Vad betyder BIM -1?

jaghetersophia
2009-01-05 17:20
#48

BIM= Beräknad inte mens. Den dagar man beräknar att mensen ska utebli.

BIM-1 är alltså en dag innan mensen beräknas komma.

Fast på familjelivs forum är det en massa som testat negativt på BIM-1 och även på BIM-dagen och inte fått positivt förän BIM+13..så än är det ju inte kört..

Progestoronprovet var iaf positivt och visade att ägglossning hade ägt rum…så det glädjer mig..och vi har ju prickat in den också..

Annons:
mattiz73
2009-01-05 19:55
#49

jag, det är inte det lättaste att pricka in den men det tror jag att vi oxå har lyckats med och min BIM ska bli den 19: e januari så det är ju ett par dar kvar! 6 på beställning ett par ggr till!

jaghetersophia
2009-01-07 08:23
#50

Jaha, då var det mens idag igen då…suck.. Fast konatigt nog så var det annorlunda än tidigare. I vanliga fall får jag enorm mensvärk ca 5 minuter innan mensen kommer och då går jag på toa och då får jag mens…då mest lite brukaktig.

Denna gång gick jag på toa när jag vaknade. Kände ingen värk alls. Ingel blod när jag torkade mig. Så gick jag till köket och helt plötsligt kände jag hur det bara började rinna blod läns benen på mig. och rött var dte också - inte brunt. Och i vanliga fall får jag ju bara lite mens på pappret nu var det väldigt mycket.. Vet inte om dte var mens eller tidigt missfall? :/

hmm… jaja. Börja pergo på söndag.. kur nummer två… nästa mens beräknad till 6 feb.

kajanus
2009-01-07 10:07
#51

#50 va tråkigt….men ge inte upp *kram*

trean
2009-01-07 11:58
#52

Hej allihop.

För er som vill ha/vågar er på ett alternativ till pergotime..                                                                             Det finns andra märken på nätet. Sök på fertomid tex. Finns mycket information på engelska. Innehåller samma verksamma  "hormoner" men är ett annat märke. 25 eller 50mg tabletter.

Jag har ätit en dos nu på 2x50mg i fem dagar. Har samma symtom som med pergo. Plötsliga vallningar o jädrit gråtmild.Obestämd

jaghetersophia
2009-01-07 13:39
#53

Nä det är väl bara att ta tag med nya krafter :/

kajanus
2009-01-07 14:41
#54

hm ngt mystiskt har skett här nyss,känner mig lite lätt förvirrad o vet inte om ja ska ringa gyn????? är på dag 14 i mens cyckeln o gjorde ett ägglossningstest idag oxå som visade negativt,men nu när ja va på toa så kom det en massa bruna slemmiga blödningar7flytningar?? + att tidigare kände jag värsta sticket vid ena äggstocken???tror ni det är ägglossning?? men så mycket som det kom??det känns som gammalt blod ,ja blödde ju bara 3 dgr sist.hm det är brunt inget rött utan bara brunt än så länge……skumt??????????har ngn annan varit med om det här?

mattiz73
2009-01-07 23:08
#55

Sorry Sophie! Men det är bara att hoppa upp i sadeln igen! Kanske åka bort…ha 6 där någon kanske hör er så du tänker på det istället för barnet du kanske blir med NU!

Så var det med oss…vi sov i tält och jag hade tankarna på annat när jag blev gravid!

Kanske lite kallt att sova i tält nu men varför inte??Skrattande

Annons:
jaghetersophia
2009-01-08 08:52
#56

#54 .. Har tyvärr inte någon aning alls om vad det kan vara - vet att man kan få en blödning när ägget fäster vid livmodern, men det brukar ju ske några dagar efter ägglossningen. Tycker att du ska ringa gyn. I mina papper jag fick från  fertilitetskliniken med info om Pergotime står det att jag ska kontakta fertilitetskliniken direkt om onormal blödning uppstår. Kan ju ha något med pergon att göra.

# 55. Jo vi har beställt resa till London så bort ska vi - men i mars :) Tyvärr tror jag inte tälttricker fungerar på mig efetrsom jag är lite frigjord och skiter fullständigt i om någon skulle se eller höra mig ha sex. Hade ju sex hemma hos morsan under jul och vi var nog inte direkt ljudlösa då heller :) Fast å andra sidan jag ligger ju heller inte och tänker att "nu ska det bli barn" när jag har sex… tänker snarare "nu måste jag hålla mig för att inte få orgasm för tidigt (eftersom jag oftare kommer före killen - men vill skjuta upp det så vi kommer samtidigt istället)" *ler*

mattiz73
2009-01-08 15:57
#57

Jag kan villigt erkänna att så frigjord är inte jag! Jag tänker inte heller så under tiden men oftast direkt efter! Hmm… och det vill jag inte men men. Jag ger snart upp!

jaghetersophia
2009-01-09 08:13
#58

har du barn då eftersom du varif gravid eller blev dte en mer olycklig utgång :/?

mattiz73
2009-01-09 16:41
#59

Jag har en son på 6½ år! Så jag måste vara nöjd med det men vill så gärna ha ett syskon till honom!

jaghetersophia
2009-01-10 12:05
#60

Hade du samma problem med första barnet också?

mattiz73
2009-01-10 23:43
#61

Hur menar du?

Jag hade svårt att bli gravid… det tog ca 2 år innna jag blev med barn efter att jag slutat med p-piller. Jag gick till gyn och pratade och gjorde undersökningar och fick pergo. 3 omgångar åt jag sen blev jag med barn!

jaghetersophia
2009-01-11 17:14
#62

jo det var så jag menade, om dte var lika svårt att få barn första gången som nu

Annons:
mattiz73
2009-01-11 18:22
#63

Nja, nu har jag inte använt något preventivmedel på alla år efter jag fick sonen ch det händer inget men innan jag fick honom höll vi på i 2 år utan preventivmedel. Så jag skulle vilja säga att det är svårare denna gång!

kajanus
2009-01-14 14:45
#64

idag har jag pratat med gynmottagningen, dr sa att ja fick äta en kur pergotime till, att mina prover såg bra ut  Glad men ja har ägglossning idag Flört så jag hoppas jag slipper äta dem ngt mer ……..Glad…….hur går det för er andra????

danino
2009-01-15 12:34
#65

tänker inte försöka få barn på ett tag nu…

jaghetersophia
2009-01-15 15:15
#66

#65 Inte? Gav ni upp efter en pergokur? :/

själv ska jag ha VUL 20:e.. så ägglossning nästa vecka hoppas jag.

mattiz73
2009-01-15 15:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

VUL??

Jag fattar ju inget av era termer!

En bild på mitt underverk som jag hoppas blir fler snart! En del barn födds knäppa och en del blir det av sin omgivning! Skrattande

Ioma
2009-01-15 20:07
#68

VUL är vaginalt ultraljud ;-)

Det finns en liten ordlista under artiklarna ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

mattiz73
2009-01-16 19:31
#69

Tack! Deb gehövde jag för sophia har så väldigt många förkortningar! Glad

Annons:
Ioma
2009-01-16 20:30
#70

hihi… Ja jag vet inte så många heller men jag går in på ordlistan då och då för att kolla när folk skriver på forumen. HAHAHa

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

jaghetersophia
2009-01-20 15:12
#71

Fan, var på ultraljud idag (VUL *ler*).. Pergon verkar tunna ut min slemhinna… förra gången var den 7 mm på dag 12, nu är det 6mm på dag 14 :(….ser inte ut som om något ägg skulle kunna fästa där denna gång heller …..fan…..vad trött jag blir…….tappar hoppet nu…

ska iaf köpa Membrasin då ja hört att dte är ett naturläkemedel som förtjockar slemhinnan. Förmodligen för sent att äta det nu när jag ska ha ägglossning om ett par dagar, men det kanske blir bättre till nästa månad i alla fall…

mattiz73
2009-01-20 20:19
#72

Jag skulle haft mens i lördags och eftersom jag har PCO så kommer den när den kommer :) Men nu har jag ju ätit pergo 1 gång och förut när jag ätit det har mensen varit regelbunden! Men förut har jag haft ont i brösten dagarna innan mens och det har jag inte haft nu så jag vet inte!

Vad tråkigt Sophia! Men ge inte upp, du är ung! Jag vet att det är tjatigt att höa men det är så. Tänk på mig som är 35 och längtar efter ett syskon till min son så jaghåller på att spricka och har gjort det i 4 år snart.

Den som lever får se men jag kommer tillbaka och uppdaterar vad som händer i min kropp!

jaghetersophia
2009-01-21 13:35
#73

Nu ger jag nog tusan upp det här jäkla forumet när allt man får höra är att man är ung! Du HAR ju för tusan redan barn - skulle det vara lika kul att höra? Fy fan vad drygt sagt…

Längtan är väl lika mycket oavsett vilken ålder man är i eller om man har barn eller inte…

mattiz73
2009-01-21 19:50
#74

Det var inte meningen att göra dig upprörd! Jag menade bara att du har tiden för dig! Tänk på dem som är äldre och har mindre och mindre chans att få ett barn!

Men som jag sa, det är jobbigt att höra att man är ung!

Jag får höra att jag ska vara glad att jag har ett barn (och det är jag) men det är ändå jobbigt när jag längtar så efter en bebis till. Jag har sparat nästan allt från dag 1. Det ligger i källaren och väntar och har legat där i 6 år.

Jag blir väldigt ledsen att du tog det som jag skrev som drygt, det var inte meningen. Förresten vet inte jag din ålder så det var fel av mig att skriva så! Du ser ut som 20 på din Avatar men det kanske inte stämmer.

Förlåt, förlåt, förlåt! Jag hoppas du godtar min ursäkt! Sorgen över att längta efter ett barn är nog lika stor för alla! Förlåt än en gång!

Ioma
2009-01-21 21:43
#75

Lugn lugn sophia ;-) du ÄR fortfarande ung och vi andra gamlingar som inte fått vårt första barn ens avundas dig nog som är så pass ung. Jag gör det helt klart.

Blir 32 i år och har inte lyckats på 9 år att få vårt första barn. :-(

Längtan är precis som du säger lika stor i vilken ålder man än är i.

Jag hoppas du håller dig kvar här och delar din längtan med oss andra :-(

Förhoppningsvis behöver du inte göra det så länge ;-)

*kram*

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

jaghetersophia
2009-01-22 08:24
#76

jag är 27 år…det är väl inte så himla mycket yngre är 32… har ni dessutom någonsom helst aning hur gammal min man är???

Jag tänker inte tänka ett dugg på dem som är äldre…jag jämför mig inte alls med andra människor..

Annons:
Ioma
2009-01-22 10:44
#77

Ah…. såg bara bilden och vad som var skrivet tidigare och utgick från att du var i 20årsåldern ;-)

Ber om ursäkt för detta.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

kajanus
2009-01-22 12:37
#78

ja du ioma jag är 34 år o min man 42…….vi har varit ihop i 16 år o vi har inga barn alls sen tidigare….jag tycker vi lämnar ålders disskusionen o inriktar oss på att kämpa för att bli gravida allihoppa!!!!!!Kom igen nu girlsSkrattande en sak är ju säker iallfall vi vill ju alla samma sak låt det nu ena oss…….

Sen kan jag väl ha lite blandade känslor till de som redan har barn men som har svårt att få ett andra barn, klart de längtar o vill lika mycket.Men de har ju iallafall ett barn att vara glada för.Obestämd de kasnke längtar mer än oss andra efter som de vet hur fantastiskt det är????

Men hur man än vrider sig har man stjärten bak…..

mattiz73
2009-01-22 16:54
#79

Än en gång ber jag om ursäkt om jag har gjort dig upprörd! Det var inte min mening! Jag pratade innan jag visste fakta! Jag trodde att du var runt 20-22 år. Ta det iaf som en komplimang… du ser bra ut på din Avatar!

Kajanus! Jag tror inte längtan är mer eller mindre hos dig eller mig! Jag känner inte samma stress kan jag tänka men längtan efter en bebis är väldigt stor hos mig. Som jag skrev: Jag har ett barn (och jag är otroligt glad över honom) men längtar mycket efter ett syskon till honom! Jag växte upp med 2 syskon och tycker att syskon är fint att ha men återigen, det är min åsikt!

Visst tycker jag att vi lämnar åldersdiskussionen och jag hoppas Sophia att du kan förlåta mig och stanna kvar här så vi får reda på hur det går!

jaghetersophia
2009-01-23 08:42
#80

Okej, det är förlåtet..har nu ändrat min bild också så kanske jag ser mer vuxen ut :)

mattiz73
2009-01-23 21:37
#81

Tack! (för att du förlät mig)

kajanus
2009-01-23 22:29
#82

ioma…..ska du låsa den här tråden o öppna en ny så jobbigt att scrolla ner så långt för att läsa senaste nytt……o kalla den nya typ pergotime 2?????

mattiz73
2009-01-23 23:30
#83

Du kan ju annars trycka på första olästa som är precis ovanför rubriken!

Då hoppar sidan ner till det senaste som du inte läst!

Ett tips!

Annons:
mattiz73
2009-01-25 21:57
#84

Kajanus! Jag har redan bett om ursäkt till Sophia och den har hon tagit emot och vi har inget otalt mellan oss.

Ja, jag har en son på 6 år som är världens gulligaste unge! Men vad ger det dig för rätt att klanka ner på mig! Jag har en stor längtan efter ett barn till! Är det ok??

Jag blir så förbannad!

Jag läste ditt inlägg i Sophias gästbok! Det kunde du skrivit i min gästbok om du hade vågat!

Ioma
2009-01-25 22:31
#85

Dax att ta det lilla lugna i denna tråden tror jag Flört

Längtan och saknad har varken ålder eller erfarenhet.

Låser den och hoppas på en ny tråd om pergotime och frågorna som kan finnas inom ämnet.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: