Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 11095 ggr
jaghetersophia
9/12/08, 7:22 PM

Tyda ägglossningstest

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är detta ägglossningstest positivt eller inte?

Tycker det ser ut att vara samma färg på båda banden, men kontrollstrecken är ju bredare än det andra strecket… står inget i bruksanvisningen om hur man ska tolka olika bredd på strecken :/

i bruksanvisningen står det:

 Ingen förekomst utav LH topp.
Endast ett färgat band syns i kontrollzonen eller det finns ett färgband men det är ljusare i färgdensiteten än kontrollbandet. Det finns ingen förekomst utav en LH topp även om det finns 2 linjer - så länge som testlinjerna är svagare än kontrollbandet är resultatet NEGATIVT.

Förekomst utav LH Topp.                                                                                                                                                                                                  Om 2 band är synliga och är mörkare eller lika med kontrollbandet är det sannolikt att en ägglossning kommer att ske inom de kommande 24 - 48 timmarna. Om man vill bli gravid är det störst sannolikhet att man blir det genom samlag/befruktning efter 24 timmar men innan 48 timmar.

Vi har försökt få barn i kanske 1 år och 3 månader, men tidigare har jag inte ahft ägglossning…,vet ju inte hur jag ska tolka detta resultat heller :/

Annons:
Ioma
9/12/08, 8:28 PM
#1

Jag tycker det set ut som att de är typ lika starkt färgade så det är nog bara att köra igång ;-) Ha kul

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

jaghetersophia
9/12/08, 9:29 PM
#2

Kruxet bara att min man jobbar 10 mil ifrån mig i veckan, men då kanske det är värt att låna en bil och åka till hans jobb då :)

kajanus
9/12/08, 11:01 PM
#3

grattis det ser positivt ut i mina ögon…go girl

jaghetersophia
9/12/08, 11:13 PM
#4

Åh vad bra, då kan man åntligen börja skjuta med skarpa skott :)…har ju känns lite meningslöst under det senaste året med endast ett sträck på stickan :)

Ioma
9/12/08, 11:16 PM
#5

Oh ja skaffa en bil o åk exprä nu ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

jaghetersophia
9/13/08, 10:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

åker idag :)

men jag har hört att man ska ha massa flytningar och så när man har ägglossning, jag har inte tillstymmelse till detta.. måste man ha det? Nu är dte nog ingen tvekan om att jag har ägglossning iaf..

Annons:
kajanus
9/16/08, 11:27 PM
#7

heheheh apropå ägglossning så hade jag stegring i lör den 13 då hade vi sex o sen sön var det ännu starkare så körde vi på igen så nu kan amn bara gå o vänta oo hoppas…'L* spännande,håller tummarna för dig o mig o alla andra

danino
9/25/08, 4:08 PM
#8

ja det är ju två treck.å du vet ju vad två streck betyder grattis!

Ioma
9/26/08, 3:57 PM
#9

jag håller tummarna för er…….

 (hummmm lite svårt att flytta med tummarna hållna så jag hoppas på att ni lyckas)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

jaghetersophia
10/1/08, 10:09 AM
#10

Det hjälpte dessvärre inte… mens denna månad också *sucÄ..9 oktober ska vi iaf till fertilitetskliniken för utredning… bara att hoppas på det nu

kajanus
10/4/08, 8:15 PM
#11

ja fick oxå mens…..

Upp till toppen
Annons: