Annons:
Etikettunder-25-barnlös
Läst 11356 ggr
trollet85
10/7/08, 10:48 AM

Flera som har PCO?

Hej jag är ny här, för ca ett halv år sedan fick jag reda på att jag troligtvis lider av PCO.(precis va man vill höra när man veckan innan fyllt 23Flört)  Har inte orkat läsa på så mycket än, men tänkte kolla om de fanns någon mer här inne med den diagnosen? Än så länge känner ja ingen panik, men de skulle va intressant o se va andra har för erfarenheter.

//Ida

Annons:
Ioma
10/7/08, 7:02 PM
#1

Jag har inte diagnosen men jag har många symtom som tyder på PCO.

Ska snart sätta igång en fertilitetsutredning för 2a gången, när jag känner att vi kommit i ordning i nya hemmet och lite sådär.

Jag vet att man kan bli gravid trots PCO (en vän har PCO och numera 2 barn) så ge inte upp hoppet!

kram och välkommen

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

trollet85
10/8/08, 12:17 PM
#2

nejdå än e de ingen fara =) känner att ja kan nog nästan försöka i 10 år till innan ja bör känna någon panik ;) Det är väl bara o börja försöka lie mer aktivt.

Skumläste nån stans att vissa dieter (minns inte vilka) kunde hjälpa personer med pco. vet du nåt om det?
Lite nyfiken då de e nåt man kan testa lite själv, utan o blanda in läkarna för mycket.

shorty73
10/8/08, 1:34 PM
#3

Jag har en tråd "om ägglossning" här inne om du går in på den så ghar en läkare skrivit lite om pco där.Där finns en länk till artikel på aftonbladet.

trollet85
10/8/08, 2:52 PM
#4

tack de va intressant läsning =)

har oxå funderat lite på de där me viktminskning… kanske e värt o pröva.

Någon som vet någonting mer om de där me vikt o pco?

shorty73
10/9/08, 12:00 PM
#5

Jag känner inte till pco sådär väldigt mycket.Men jag pratade med min syster,hon har en vännina som försökte få barn i många år utan resultat.Till slut lyckades dem med provrörsbefruktningen.Hon har pco o nu när dem vill ha ett syskon till sin dotter har hon gått ner mer än 20 kg.Så läkaren hade sagt till henne att denna gången ska dem försöka att få barn "på naturlig" väg,då hennes viktnedgång ev har har fått igång hennes kropp igen.Så nu håller vi tummarna för dem:))

pröva att googla om det,kanske hittar du lite mer info då? lycka till

maten
10/12/08, 2:29 PM
#6

Hej,

PCO beror på fel kost och är en fråga om matintollerans. För någon innebär det noll socker, spanmål och potatis och för andra kan de vara rött kött  och mjölk som är boven. Plus lite annat.

Jag hade problem, men det löste sig med annan kost. Resultatet är 7 år nu.

Mycket magbesvär och tendens till ledproblem försvan också med annan kost.

Läs Peter D'Adamo's bocker - speciellt "Live right for your type".

Lycka till!

Mvh

Maten

Annons:
trollet85
10/13/08, 7:31 PM
#7

#6 tack! tror du fick in större delen av mina problem i ett enda inlägg Flört

ska se om ja kommer över hans böcker o se om ja kan ändra lite. är dom bara på engelska? hur vet man vad man ska undvika? Nu blev ja jätte nyfiken!

MVH Ida

jaghetersophia
10/14/08, 11:10 PM
#8

#6 Varifrån har du fått uppgiften att PCO beror på maten?

Jag fick själv veta för en vecka sedan att jag har PCO-S. Jag är helt normalviktig och har alltid ätit nyttig mat och motionerat.

Ejkej
10/15/08, 6:05 AM
#9

Jag är 34 år och har haft PCOS i hela mitt liv och är normalviktig nu med tendens till det smalare hållet, och när jag var yngre så var jag spinkig rent ut sagt, har alltid ätit nyttigt och gör så fortfarande, motionerat regelbundet med måtta, mina läkare har sagt att jag är en av de PCOs kvinnor som det inte spelar någon roll om jag bantar eller ej då jag redan har bra vikt och kost, men lik förbaskat så fick jag ingen ägglossning och hade mens bara några fåtal gånger per år.

Luskade ut diagnosen själv av en slump via internet och fick den bekräftad för 5 år sedan.

Kunde inte bli gravid utan hjälp, gick igenom hela raddan av hormoner som jag skulle äta och ta i sprutor, endast IVF fungerade då även med högsta dosen av Clomid bara gav mig en pytteliten ynklig knappt märkbar ägglossning.

Fyllde mig full med hormoner i över 1 år non stop i stort sett men inget hände.

IVFn gick bra även om det först var risk att vi skulle avbryta då jag hade svarat lite för bra på behandlingen.

Graviditeten flöt på bra men jag förlorade den i vecka 23,5 väntade tvillingar.

När vi var redo att göra ett nytt IVF försök så ville min man först prova utan hormontillskott över sommaren då jag faktiskt hade mens var 5e vecka regelbundet, förlossningen hade fixat min kropp så att jag nu fungerade av mig självt, men min ägglossning var ändå lite svag tyckte jag själv, men dock hade jag en på naturlig väg iallafall, på det 3e försöket så frågade jag läkaren om jag kunde få en ägglossningsspruta och då tog det sig.

Jag gick och kollade mig hos läkare varje månad och tog blodprover så jag visste hur jag hade ägglossat och hur tjock min livmoderslemhinna var och hur många mogna ägg som jag hade, det var skönt att ha koll på läget även om vi gjorde naturlig cykel.

Går strax in i 2a trimestern, men vågar inte ta ut någon glädje i förskott än, vill passera vecka 26 först.

Jag kommer nog alltid att få ha PCOS resen av mitt liv men om jag kan ha en regelbunden mens även efter denna graviditet så vore det bra, innan fick jag äta p-piller för att kunna ha det varje månad garanterat.

Äter Metformin sen flera år tillbaka för att hålla sockersuget i schack och det fungerar bra, slutar jag äta dem så vräker jag i mig sötsaker, men jag går inte up i vikt och blir tjock eller så, men jag vill ha kontroll över vad jag stoppar i mig regelbundet och jag mår bättre av det.

Om det vore så enkelt att bara banta för att kunna bli gravid utan läkarhjälp så hade jag gjort det, men det var ju lönlöst i mitt fall, men vet folk som har gjort det då de har vägt mer och då har det faktiskt fungerat.

Har träffat läkare som faktiskt blivit förvånade att jag har diagnosen då jag egentligen inte passar in i riskgruppen alls, men jag har massor av symptom som tyder på det och de kunde de ju se själva via blodprov och ultraljud.

Ioma
10/15/08, 2:14 PM
#10

PCO har väl inte med kosten att göra.

#9 Var får man tag i metformin??? Har ett så grymt sötsug vissa perioder som jag verkligen inte KAN kontrollera :-(

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

trollet85
10/15/08, 3:47 PM
#11

Ja har ett BMI på 22,3, känns ialla fall enligt mej rätt normalt. Ska väl inte säga att ja äte jätte nyttigt jämt men inte att ja äter jätte fel heller. Så enbart mat tror ja inte på, men de skulle va intressant o testa lite.

Ejkej va har du ätit för sorts p-piller? antar att de e "vanliga" hormonpiller och inte minipiller?
Funderar lite på att börja äta p-piller igen efter 4 år. Men känner mej inte helt motiverad.
Har haft en cysta på ena äggstocken i början av året och har nu fått tillbaka den… då min mens flyttade sej från 35dar till 59.
Nån som vet om det finns risk att ja ofta/alltid kommer få cystor när min mens flyttar sej?

Ejkej
10/16/08, 7:11 AM
#12

Jag hade Yasmine p-piller (kombinationspiller) och de var bra, inga biverkningar som jag markte, inte ens nar jag borjade ta dem forsta kartan som annars ar vanligt, men det kunde ju ocksa bero pa att mina kvinnliga hormoner var sa laga ocksa, mitt testosteron var hogre an normalt.

Jag har aldrig haft nagra cystor som tur ar da jag har tagit alla mojliga hormonella mediciner for att forsoka fungera normalt.

Vet inte hur det ar med risken att fa aterkommande cystor om man en gang har haft det, men vet att man kan fa det om man tillfor hormoner, men ibland sa kan man fa det aven utan att man tar hormoner. 

 En gynekolog vet hur det ar med riskerna och det finns ju olika sorters styrka och innehall pa hormonerna sa man kan prova sig fram till nagot som fungerar.

Metformin fick jag utskrivet av min gynekolog till en borjan, och sen sa ber jag mina andra lakare tex fertilitets och modravards lakare skriva ut det nar jag har slut pa receptet och de har aldrig haft nagra invandningar annat an om doseringen, en del ville ha en lagre dos an andra, men jag kor pa 2 X 850 mg per dag nar jag ar gravid, och har haft upp till 3 X 850 nar jag inte ar gravid men forsoker bli.

Jag bor i USA sa har ar det lattare att fa utskrivet Metformin, vet att i Sverige sa har de inte lika mycket erfarenhet av behandlingen och de kan vara tveksamma till att skriva ut det, men en del lakare skriver ut det utan problem sa jag hoppas att ni som vill testa det kan fa gora det, definitivt vart att prova, vet kvinnor som har lyckats bli gravida med enbart Metformin men vet inte hur vanligt det ar, vet dock att chanserna okar och om man tar medicinen och inte planerar graviditet sa bor man ta p-piller med medicinen.

Helena1978
12/3/08, 11:33 AM
#13

Jag fick oxå diagnosen PCO i juni i år, tycker att det tråkigaste är att behöva äta metformin 3ggr per dag,500mg, ovant för den som aldrig brukar ta piller. Inte blir det väl bättre av att den skall ätas resten av livet….

En gynundersökning och blodprov är vad som behövs för att avgöra om man har PCO.

Min gynläkare skrev ut metformin då vi som har PCO ju oxå är insulinresistenta.

Gå gärna in på länken nedan och läs:

http://www.pco-s.com/ kolla på: Vad är PCO och PCO-s?

Att äta metformin är inte heller så kul, då i varje fall jag blir urkass i magen om jag tar mig någon sötbit, då kroppen verkar göra sig av med allt överflödigt socker. Alkohol får ej heller intas i större mängd, möjligtvis något glas (själv avstår jag helt då alkohol som sagt innehåller mycket socker och jag inte vill sitta på toan hela kvällen)

Kanske dessa symptom försvinner när jag har ätit in mig på metformin helt. Innan man börjar ta metformin kollas njurfunktionen.

Metformin behövs oxå för att förhindra att man får åldersdiabetes (typ 2 diabetes).

Annons:
trollet85
12/12/08, 1:59 PM
#14

har inte orkat satt mej in så mycke i vad det skulle innbära för min del. Tänkte börja med hormoner efter nyår men nu verkar det som att vi faktiskt "råkat" lyckats på egen hand =)

Ioma
12/12/08, 2:53 PM
#15

Åhhhh vad underbart!!! Vi håller tummarna nu!!!!!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

mattiz73
12/19/08, 12:29 AM
#16

Jag har med PCO och min gynekolog frågade om min pappa var skallig! Han sa att 95% av alla kvinnor med PCO hade skalliga pappor! Det låter ju helt absurt!

Jag åt pergotime och har en son som är 6 år! Ville ha ett syskon men det vill sig inte riktigt! Jag åt metformin ett tag men blev så dålig i magen, fick ont och satt på toa 4-4 ggr på morgonen och ca 8-10 min per gång! det gick inte alls!

Är det någon annan som kännt likadant?

trollet85
12/19/08, 1:32 PM
#17

då måste ja va en av dom sista 5% Flört min pappa har världens frilla, även att han e snart 55. Farfar som är typ 70 har massor hår kvar me o Morfar oxå som är över 80.

Helena1978
12/20/08, 3:26 AM
#18

Min gynekolog sa att män som bär på PCO genen oftast blir skalliga i ung ålder, detta är bevisat. Min pappa har hår men min morfar blev skallig tidigt. 

Det är helt normalt att bli dålig i magen av metformin i början, står i innehållsförteckningen, det går över med tiden om du inte är laktosintolerant då det innehåller laktos, då kan du tala med din läkare och ev få ngt annat.

Att tro att i början innebär 1mån har nog fel, i varje fall rättade min mage inte till sig så fort, så att springa på toan 4-6 ggr per dag har jag fått stå ut med.

Blir själv bara dålig i magen när jag överkonsumerar socker, då kroppen ju skall göra sig av med allt överflödigt.

Metformin skall förhindra att man drabbas av åldersdiabetes i framtiden, minska sötsug etc.

Man börjar med 1/2 tablett och ökar på med en halv tablett om dagen uppdelat på 3 hela tabletter efter 6dgr har man uppnått rätt dos, detta för att vänja kroppen stegvis vid medicinen och minska biverkningarna.

Ex på hur man startar med medicinen:

Mån 1/2 tbl

Tis 1 tbl uppdelad på 2ggr under dagen. Alltså 1/2 på morgonen och en halv på em.

Ons 1 1/2 tbl uppdelat på 3ggr under dagen. 1/2 morgon middag kväll.

osv tills man är uppe i 3 tabletter 3 ggr om dagen.

Helena1978
12/20/08, 3:29 AM
#19

Vill bara säga Grattis jag oxå, vet inte om det stämmer men har hört att ju yngre man är när man har PCO och vill skaffa barn ju större chans är det att lyckas bli gravid.

Helena1978
12/20/08, 3:34 AM
#20

Metformin finns i många olika utföranden, nedan går det att läsa mer om medicinen:

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=26731&Preview=

Annons:
Saintpaulian
12/30/08, 11:51 PM
#22

(#6 Nej inte har maten något att göra med PCO, låter mer som om du talar om IBS.)

Jag har PCO och har inga barn, är snart 43 år och har insett sedan länge att det inga barn blir.

Men tyck inte synd om mig, jag och maken har bestämt oss att vi inga ska ha, och känner oss helt tillfreds med det beslutet.

Sen är det en annan sak att rent socialt vara utan barn… men nu handlar det om PCO.

TS du har ju lång tid på dig att bli med barn, och det är ju inte så farligt att leva med PCO i vardagen för de flesta. Den kost som jag har hört ska underlätta delvis är i så fall LCHF. Kolla in på KolhydrateriFokus och sök på PCO om du vill läsa mer.

mattiz73
1/1/09, 11:53 AM
#23

Tack för din hjälp Helena1978!

Jag testade min sista kur pergo den här omgången så vi får se om det händer något!

Även om du tog så där lite Metformin de första dagarna blev du dålig i magen?

Nu då? är du bara dålig i magen om du äter socker? Min sambo har diabetes och från och med idag ska vi börja ett nytt liv med godislöfte, ingen alkohol (jag dricker aldrig ändå), inget sött över huvudtaget!

mattiz73
1/25/09, 10:12 PM
#24

PUTT

smurfis
2/6/09, 9:58 AM
#25

Jag har PCOS, och två barn. En på naturli väg och en med IVF. Jag är inte överviktig, däremot har jag väldigt sällan mens.

trollet85
2/11/09, 2:26 PM
#26

Ni som har PCO-S och har lyckats få barn själva, hade ni lika svårt att bli gravida andra gången som första?

smurfis
2/11/09, 3:17 PM
#27

Lätt med första, svårt med andra

Annons:
mattiz73
2/11/09, 5:45 PM
#28

Håller med talaren ovanför!

Första fick jag efter 3 omgångar pergo men jag har ätit åtskilliga omgångar efter men fortfarande inte lyckats. Tom trippeldoser!

trollet85
2/12/09, 12:58 PM
#29

ja "råkade" bli gravid helt utan hjälp. åt ingenting alls. Men vi har pratat om att ev skaffa två barn. (den första har ja bara gått halva tiden me typ) blev bara lite nyfiken på hur ni andra hade haft de

mattiz73
2/12/09, 2:58 PM
#30

#29 Jag fattar inte!

Är du med barn nu eller?

smurfis
2/12/09, 8:59 PM
#31

Jag blev gravid med första barnet på första försöket efter att jag slutade med p-piller. Så det var först sen när det dröjde med tvåan som vi gjorde utredning och jag fick veta att jag har PCOS. Det tog år av behandlingar men till slut lyckades vi med IVF (första försöket). Men före det provade jag både pergo och puregon.

mattiz73
2/12/09, 9:24 PM
#32

Ok! Då fattar jag, så du har 2 barn!

Själv har jag 1 med hjälp av pergo!

trollet85
2/13/09, 2:07 PM
#33

#30 Vi lyckades själva omedvetet bli med barn, så jag har gått 21veckor drygt.
Vi skulle börja med hormoner nu efter jul, men då hade vi redan lyckats. Så vi klarade oss helt själva… fast det tog ca 4år från det jag slutade med p-piller och ca 1 år efter det att jag fick diagnosen.

Mezzo
2/14/09, 8:02 AM
#34

tycker ni som inte är så insatta i detta med PCO och PCOS ska ta och titta på denna föreläsningen som är i 2delar a 50min st..
http://media.medfarm.uu.se/flvplayer/anovulation/video1/part1

Man kan ha PCO äggstockar.. och ha svårt att bli gravid..
Då har man bara PCO..

PCOS är ju PCO och symptom.. dvs man har störningar i hormonerna också!!

Jag har PCOS och har inte haft problem med att bli gravid.. är nu i v30.. däremot fick jag 5missfall innan jag blev gravid med vår gosse nu.. :) En lång och jobbig väg, och fick inte diagnosen förräns jag väl var gravid nu då.. :)
Men ändå skönt att veta!!

Har misstänkt det ett tag då jag har så pass klassiska pcos symptom s.a.s..
Övervikt med bukfetma, hårighet, akne, osv… :S

MEN när jag äter ppiller så går jag ner i vikt, så ska börja så fort jag slutar amma sen, blir väl i höst!:)
Det som sist fungerade var Yasmin så ska be min bm skriva ut dem sen åt mig. :)

Dock var jag normalviktig ända upp till 16-17års ålder faktiskt..
Sen brakade det loss.. hade man vetat mer så hade man ju kunnat få hjälp.. Började inte med ppiller förräns jag var 18 så…
Efter det har jag pendlat lite upp och ner i vikt lite hur som..

2004/2005 gick jag ner 25kg med ppiller..
Början av 2006 slutade jag med ppiller och POFF.. kilona kom tbx inom 2mån!!! Skrämmande!:(
Så vet inte hur man ska göra sen när man vill ha barn nr2 och måste sluta med ppiller igen….. vill verkligen inte se ut såhär.. känner mig inte alls som mig själv..:(:(

Min pappa var inte skallig utan hade gott om hår, dock avled han i cancer 2004 endast 47år gammal..
Min farfar har mycket hår fortfarande och han är 87år imorrn faktiskt.. :)

Däremot har jag INGEN aning hur min bio-morfar ser ut.. (okänd).. Så kan ju mycket väl vara därifrån då…

Själv har jag hutlöst tjockt hår!!! *ler* Inte för att det kanske spelar någon roll.. hihi

Annons:
mattiz73
2/15/09, 2:22 PM
#35

Jag har samma symptom som dig!

När min bästa dator fungerar igen så ska jag kolla in den video du länkade till! Jag har inte fått veta så mycket om Pco av min gyn! Det kanske vore bra om han hade berättat.

bullmagen
2/18/09, 9:54 AM
#36

Man kan äta sig till hormonell obalans med utebliven ägglossning som följd. Minskar man på kolhydrater och äter riktigt fett (ej light) kan kroppen stabilisera könshormonerna. Har själv genom kost (lchf) fått ordning på hormonerna, minskat midjemåttet och utvecklat höfter. Därtill har äl kommit igång.

Om man går ner i vikt på p-piller, men upp utan dem har man nog för mycket testosteron eller för lite kvinnliga könshormoner normalt sett i kroppen. Här kan en kostomläggning hjälpa.

Rosenrot var det som verkligen kickade igång min äl. Ät det endast från mensens första dag fram till äl och gör sen uppehåll.

Hoppas att ni som försöker får ett plus snart!

MissInAction
3/1/12, 6:05 PM
#37

En gammal tråd, ser jag.

**PCOS har väldigt mycket att göra med kosten.

**Kostdoktorn om PCOS och fertilitet
Man kan läsa mer om detta i hans bok Matrevolutionen. Smakprov ur boken kan man läsa på hans sida, titta uppe till höger.

Min blogg om PCOS
Titta särskilt på videointervjun i översta inlägget. 

LCHF för bäbisverkstan inne på Kolhydrater iFokus. Många där inne kan vittna om att en förändrad kost ger resultat vid graviditetsförsök och hälsa och viktnedgång. 

För ett år sedan la jag om till lågkolhydratkost. Mensen som kunde dröja över 70 dagar och vara rena syndafloden, blev regelbunden direkt, jag fick lugnare mage (har IBS) och jag lyckades gå ner i vikt. Knappt fyra storlekar har jag gått ner hittills. Insulinnivåerna är jämna och det är detta hormon som reglerar hormonerna som styr hårväxt och fertilitet. Magen är lugn och humöret är jämnt. Jag är mätt och har mer energi. Är sockerberoende så det får jag kämpa med resten av livet. Men det finns inga tvivel om att kosten förändrar liv.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[olivia80]
4/4/12, 8:15 AM
#38

jag har själv PCO(S) och fick metformin utskrivet av min gyn läkare men har slutat att ta den för att det var alldeles för mycket biverkningar.Fick käka primolut-nor var tredje månad för att ha en blödning då den inte kom igång alls av sig själv. Innan jag fick diagnosen så hade jag gått utan mens över 10 år. Vilket blev ganska plågsamt till slut.

Nu äter jag ppiller (Qlaria) istället och mår mycket bättre psykiskt på dem än vad jag gjorde på primoluten. Primoluten gjorde mig självmordsbenägen redan dag 3-4 när jag skulle ta den 12 dagar!

Sedan en tid så har jag övergått till en lågkolhydratkost och nu verkar det som att till och med min hypotyreos börjar bli bättre och jag försöker få min vårdcentral att fatta att jag behöver ta nya prover och ändra dosen till det lägre. Jag har också tappat ca 12 kg sedan dagen innan julafton.

Jag är inte stressad över min PCOS heller just nu. Vi vill ha barn men jag vill ännu mera gå ner till en vikt som är mer normal först. Har googlat massor runt just PCOs i vågor och det finns en länk som jag rekommenderar för den som är intresserad och jag vill påpeka att PCOS och kost hänger ihop mer än vad man vill tro. Precis som extremt mycket annat. I alla fall för mig men jag betvivlar att jag är ett special case i det fallet.

http://pcos.insulitelabs.com/

MissInAction
4/4/12, 8:49 PM
#39

#38
Tack så mycket för länken! Den är sparad. Har redan läst på ett par sidor där.
Detta om trötthet i samband med PCOS var nytt för mig Förvånadvarför är det aldrig någon som nämnt det för mig??

De två specialister jag träffat på kvinnokliniken talade om hur vanligt PCOS är och inte nämnde de något om trötthet. Det var verkligen intressant, för jag är alltid trött och det har blivit värre under de senaste tio åren kanske. 

Grattis till hälsofördelarna med lågkolhydratkost Glad Ja, det är känt att det även har positiv effekt på hypotyreos.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[olivia80]
4/5/12, 1:42 PM
#40

Jag tycker att det verkar som att läkare etc vet om PCOS men de vet inte vad det innebär. De verkar inte heller intresserade av att ta reda på mer heller. Vad det kan ställa till med. Länken jag gav tycker jag är ovärderlig. Men det känns lite som att kvinnosjukdomar = inget att bry sig om.

MissInAction
4/5/12, 8:58 PM
#41

#40
Det är tyvärr intrycket jag har fått också. Det visas ju exempelvis genom att under lång tid har det varit män som läkemedel är utprovade på, det är män som man har studerat när det gäller symptom för olika sjukdomar - trots att det kan skilja sig väsentligt! Skrikandes

Om nu PCOS är så vanligt, borde de kanske lägga lite mer krut på det i utbildningen.

Har du förresten någon kontakt med Patientföreningen för PCOS?
Jag mailade dem i januari för ett år sedan och sedan betalade jag in medlemsavgift, men har inte hört ett pip från dem. Sidan är inte uppdaterad och de svarar inte på mail - vafasen?? Skrikandes

Nu är jag allmänt less på livet och ska titta lite på en TV-serie, så kanske det blir människa av mig igen Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Upp till toppen
Annons: