Annons:
Etikettpresentationer
Läst 2285 ggr
korseett
7/7/08, 12:42 AM

här är jag

Ja korseett var namnet fast jag heter Karin också;) blir 36 i år och barnlös. Gift sedan fem år och varit ihop i 8. har de senaste 6 åren inte förhindrat graviditet men med en icke fungerande äl och blödningar i tid och otid och till slut en sviktande lust så är det väl kanske inte konstigt. Har sedan 1½ år sedan gått över till LCHFkost för att få rätsida på min kropp och faktiskt så har menstruationen bättrat sig så att jag utan piller ligger på 4-6 veckors intervall.

Önskar barn men börjar bli bekväm av mig så om jag inte får biologiska barn är det inte hela världen för det finns andra sätt att få barn i huset som adoption eller fosterbarn.

Annons:
kajanus
7/7/08, 12:46 AM
#1

Jag känner som du, att det löser dig på ngt sätt!!!då får du ursäkta nästa fråga, med tanke på din menstruation,är du överviktig? eftersom jag har det problemet oxå..med strulande mens……fast ditt fungerar nu om jag fattat rätt.lycka till!!!!!

korseett
7/7/08, 12:50 AM
#2

jovisst är jag fortfarande överviktig men min mens har strulat från dag ett och då hade jag inte många kilos övervikt så jag anser att det inte beror på det utan snarare en obalans i hormonerna som är troligtvis medfödd men jag upplever inte att jag får någon hjälp vare sig på mödravården eller kvinnokliniken.

Fungerar gör den men om jag har äl till den vet jag inte eftersom jag tydligen kan ha mensliknande blödningar utan föregående äl. Och fy vad jag tycker sådana test är töliga!

kajanus
7/7/08, 12:53 AM
#3

ja usch va tråkigt…..när man inte blir tagen på allvar,super tråkigt…man måste orka stå på sig,men det är inte alltid man gör det heller när det handlar om kännsligapersonliga saker….kram

Ioma
7/7/08, 1:02 AM
#4

Jag har upplevt samma som du.

Sexat som kaniner till o från i 8 år utan att jag blir gravid.

övervikten har gjort att min mens hoppade fram och tillbaka, ibland ett helt år emellan mensen.

Nu börjar jag gå ner i vikt och mensen har kommit tillbaka och jag har nu ca 29 dagar emellan mensen.

Känner av ägglossningen ca 12 dagar innan mens de senaste 2 cyklarna.

Nu ska jag beställa hem bådde gravtest och ägglossningstest som du kanske vet http://barnloshet.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=a25b401a-bd08-4164-8008-8f437c9939c7 och testa ÄL några månader för att se om jag känner min kropp så väl som jag tror.

Kanske du skulle testa samma sak?

kram

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

korseett
7/7/08, 1:55 AM
#5

jag har sådana hemma som jag köpte till bra pris från gravtest.se men jag kommer ju aldrig ihåg att ta testerna ju*s*

Ioma
7/7/08, 1:56 AM
#6

*fniss*

Ställ klockan eller skriv lappar och sätt upp överallt. hihihi

Jag äter tabletter varje dag så jag kan lägga fram testen på tablettasken. hihi

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
Hoppfull
7/7/08, 12:09 PM
#7

Har du gjort någon alternativbehandling korseett? Jag har flera bekanta som inte haft ägglossning trots mens, de har fått hjälp genom olika behandlingar och blivit gravida.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
7/7/08, 1:59 PM
#8

självhjälp med öronakupunktur och så har jag rotat i det förflutna för att få kroppen åt rätt håll är väl det jag prövat själv. sedan har jag möjligheten med olika blandningar av eteriska oljor så just nu sitter jag och funderar på en sådan omgång men jag måste ha rätt blandning för rätt fas.

Hoppfull
7/7/08, 2:58 PM
#9

Ok :) ja du är ju insatt :) vad tror du om zonterapi? Eller akupunktur? Det brukar ju vara väldigt effektivt… så inbillar jag mig att man lättare tar till sig behandlingen om någon annan gör den.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
7/7/08, 3:18 PM
#10

jo zonterapi ingick i rotandet så att säga… vanlig aku eller öronaku går på ett ut dvs lika effektivt

zayla
2/6/09, 2:23 PM
#11

Märkligt…. jag själv är överviktig sen ca 20 år tillbaka och mensen har gått som en klocka, dock då de senaste åren före 07, så märkte jag att antalet dagar minskades emellan menstiden. Men tyvärr har jag haft otur med både att inte hitta en karl och så opererades jag hösten 07 med att ta bort livmodern pga stor myom. Så! Jag misstänker att jag ändå inte kunnat få barn tiden mellan 30-40 års ålder pga myomet stod i vägen. Vid operationen kände jag att det var lika bra direkt att erkänna att man inte längre kan få barn. Jag var tvungen att bestämma mig  för det o låta livet gå vidare. Jag sörjer ändå inombords…började då på våren gå i keramikkurs och det är jättroligt o jag är inne på min tredje termin nu. Jag brukar kalla det som en kompensation vad jag inte kan få…sen är min kisse mattes bebis =)

Karin o ni andra… jag tror att man måste nog släppa tanken eftersom det sitter i o blockerar. Men visst kan man ju fortsätta med alternativa behandlingar och sådant men jag tror det är bra om man släpper negativa tanken också att det är jobbigt att skaffa sig barn. Om man lever ut istället, kanske den "blockeringen" släpper ??? Bara en tanke från mig…. Gå på kurser, gör något roligt tillsammans, slappna av än att tänka hela tiden på den jobbiga frågan. Har läst att det finns par som adopterat första barnet och sedan plötsligt får det andra som eget. Om man är i adoptionstankar så kan det vara god idé o genomföra det innan 40 år för då är det lättare o vänta än att ha mindre alternativ.

Ha en god helg!

szirius
2/22/09, 12:52 AM
#12

själv är jag normalviktig men mensen lever sitt egna liv med mig ändåFlört.

Upp till toppen
Annons: