Allmäna krypinet

Skit....

2008-08-06 18:34 #0 av: Ioma

Som vissa här kanske vet så har jag ofta inflammationer i ryggraden, nacke och skuldror och även mycket huvudvärk.

För det har jag ätit väldigt mycket alvedon och diclofenac.

Jag fick sedan veta att det ej var bra att äta diclofenac när man försöker bli gravid.

Jag har nu slutat HELT med diclofenac, tar enbart alvedon när jag får ont.

Visst jag har ondare, det hjälper inte lika bra men jag kan leva med det.

Förra veckan hade jag hållit uppe med diclofenacén nästan helt och hållet (högst en om dagen) under veckan.

I mitten av veckan började jag bli förkyld, fick ont i halsen och det slog lock för ena örat.

Jaha tänkte jag, sista semesterveckan åt skogen med en förkylning dårå.

 

Igår var jag på sjukhuset för jag fick jätteont i öronen, totallock för dem och även ögonen blev värre, de varar och svider och jag ser ut som ett dörögt spöke just nu *S*

Läkaren kollade öronen och sa -Oj du är jätteröd och svullen.

ja öroninflammation och samma i ögonen, ögoninflammation...

o så halsen en halsinfektion då.

 

Jag ska börja med diclofenac igen om inte öronen blir bättre *suck*

 

När vi var på väg från sjukan sa maken min något som tände ett ljus i huvudet på mig.

han tror att det är så att jag har fått dessa inflammationer på grund av att min kropp har vant sig vid att få diclofenac så när jag väl slutar så klarar inte min kropp av att läka eller stoppa inflammationer själv.

Jag vill verkligen inte börja äta diclofenac igen, har ätit det i flera år nu ju.

Vill inte riskera att jag inte blir gravid på grund av det :-(

 

 

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Anmäl
2008-08-10 20:01 #1 av: Linn

Huwa, hoppas verkligen att din kropp vänjer sig att vara utan medicinen så att du frisknar till!

Kram

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Anmäl
2008-09-05 13:13 #2 av: Imasy

Bara en tanke, citodon/panocod, tror du det skulle fungera som smärtlindring?

Kanske inte toppen grejor att pilla i sig om man är gravid, men så vitt jag vet så ska det inte vara ett hinder för att bli gravid. Visserligen är de ju starkare, men deras effekt håller väl kanske längre än diclofenaken (stavning?)

Jag har själv tagit sådana när jag var gravid vid något tillfälle, det ska inte vara farligt enligt läkare, men att dagligen äta max dosen är väl kanske inte något bra att göra.

Hoppas du mår bättre snart iaf :)

// Jennie - Sajtvärd för Katter, Hamster, Dvärghamster, Brott och Litteratur. 

~Välkommen!~

Anmäl
2008-09-05 22:42 #3 av: Ioma

Citodon har jag varit tvungen att sluta med på grund av att jag blev beroende av dem så tvärr är det inget för mig.

Men tack för tipset ändå.

Kram/BB

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.