Annons:
Etikettallmäna-krypinet
Läst 2895 ggr
Ioma
2008-06-24 00:31

Hur känner ni när ni....

…. ser stora magar komma gående på stan?

För mig känns det som att det BARA är stora magar runt mig. *suck*

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
kajanus
2008-06-24 00:41
#1

samma här ser bara gravida överallt…o små nyfödda i små selar på sina mammor….känns som en overklig känsla att en dag kan det va jag som går så där…..

Ioma
2008-06-24 12:04
#2

Ja precis… Maken bara flinar åt mig när jag hamnar i den där drömvärlden *S*

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Johanna
2008-06-26 17:45
#3

fick ju ett MA nu i april…

tog det jättehårt, hårdare än vad jag tror att ngn vet lr förstår.

jag blir ledsen o väldigt avundsjuk om jag ser andra som går m magar lr som har nyfödda små, kan inte rå för det.. :/
skulle nog inte riktigt kunna kunna känna lycka ifall ngn i min närhet skulle bli gravid nu…
Träffade på min kusin nere hos mamma, han o hans 15årig tjej ska ha barn, dom tycker att det är helt okej att inte ha ngt jobb, man kan ju leva på soc, för det gör hennes mamma osv osv.. massa dumma argument om allting o deras gravidtet går hur bra som helst.. klarade bara att säga hej, sen gick jag…
(nu träffas vi aldrig så det spelar väl ingen större roll men ändå…)

Ioma
2008-06-26 19:41
#4

Usch jag känner med dig.

Jag har en abort och flera missfall i bakgrunden så jag vet i alla fall lite hur du känner.

Blir totalt sjuk när jag ser magar o småttingar :-(

Kan heller inte glädjas som jag egentligen vill när någon i närheten kommer och berättar att de ska ha barn :-(

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

korseett
2008-07-07 00:30
#5

jag blir irriterad på magar och ungar fastän jag vill ändå ha själv, tror jag ska jag väl tillägga. kanske det är en motreaktion på att jag själv aldrig blir gravid.

Ioma
2008-07-07 00:32
#6

Var det någon som såg filmen "mamma vid 16" som gick ikväll?

Jag satt och försökte hålla tillbaka tårarna under typ hela filmen :-(

maken satt och klappade på mig och försökte trösta :-(

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
Hoppfull
2008-07-07 15:33
#7

Nu när min barnafödande tid i livet är över och småbarnsåren är förbi så tycker jag gravidmagar är underbart! :) Innan fick jag bara starka minnen av hur sjuk jag varit varje gång och hur dåligt jag mått och hur jobbigt det varit :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

CarolineJ
2008-07-13 20:50
#8

Jag känner mig nervös när jag ser gravid på stan. Jag är rädd för när jag blir gravid. Alla i min familj är överfertila. De blir gravida utan samlag känns det som hehe.

MEN det resulterar nästan alltid i missfall…

stallostby
2008-07-21 18:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ska jag vara ärlig så kan jag ibland känna avundsjuka och bli sur, fast jag redan har en go lintott till son på snart 4 år. Men alla skaffar syskon på löpande band, de hinner knappt amma klart förrän nästa kommer och många gånger får man höra..ska inte ni ha en till? Nu får ni ligga i..!…När Filip får ett syskon… och alla möjliga kommentarer, fast jag har börjat lite diskret för jobbarkompisar att berätta om situationen. Mina bästisar vet men släkten vet inget.

Johanna
2008-07-21 20:47
#10

jag fick känna hur fruktansvärd avundsjuka kan vara nu i veckan…

jag o sambon + hans jobbarkompis m sambo var på öland 1v.. jättekul fram tills på tisdagen(hela veckan kvar) då den andra tjejen plussade..
jag trodde jag skulle dö… kunde inte hålla tillbaka tårarna, o sen behöva vara med dom en hel vecka o höra på deras bäbisprat.

såklart är jag glad för deras skull,,tror jag!? jo, klart jag är men det kändes så himla grymt,… jag själv skulle ju blivit mamma om 3mån… om allt hade gått som det skulle…

kajanus
2008-07-23 20:28
#11

min bästa vännina ringde mig idag o upplyste mig om att hon var gravid hon hade gjort test idag, jaha va kul sa jag….hon har 2 barn sen innan, det känns så orättvist ibland…..

sansod
2008-07-30 12:56
#12

Alla mina barndomsvänner har fått barn eller är gravida, men för mig verkar det omöjligt..

Gjorde en abort när jag var nitton p.g.a att jag var i ett väldigt destruktivt förhållande med både fysisk och psykisk misshandel. Har aldrig känt att valet var fel, förrän nu när jag har träffat mannen i mitt liv. Min sambo har två barn sedan tidigare med en annan kvinna -något som är väldigt påfrestande då jag känner att jag inte kan mäta mig med hans ex då hon gett honom den största gåvan. Min högsta önskan är att få föda hans barn men det känns som att någon däruppe straffar mig för valet jag gjorde som yngre..

Orkar snart inte glädjas åt andras graviditeter då de bara påminner mig om besvikelsen jag känner varje månad när mensen kommer..

Blir rädd för mina egna tankar och frustrationen jag känner.. Jag kan ärligt talat från mitt hjärta säga att om jag inte kan få barn så vet jag inte vad jag gör…

JoJos
2008-07-31 17:16
#13

Dom är juh överallt :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: