Annons:
Etikettnyheter-om-graviditet-barnlöshet-föräldrar-mm
Läst 1534 ggr
ANNIA
2008-06-14 01:06

Plåster mäter temp

Om inlägget hamnat i fel grupp flytta gärna dit där det ska vara.

Står i aftonbladet idag om en ny grej att mäta tempen med. Ett elektriskt plåster. Det ska tydligen användas av dom som vill ha koll på ägglossning. Finns ännu bara i england. Vet inte om det kanske är bättre än en vanlig termometer. I stort sett enda som står.

Annons:
Ioma
2008-06-14 11:01
#1

Nämen. Det där lät skumt.

Undra hur det skulle vara bättre än vanlig termometer?

Synd det inte står mer om det.

tack för tipset. Det står i rätt kategori ;-) kategorin är ju nyheter om…. så du fattade kategorin perfekt ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

ANNIA
2008-06-14 15:23
#2

Jag vet inte heller varför det ska vara bättre än en vanlig temp. Kanske så att plåstret ger mer exakt temp varje gång. För som jag fatta så ska man ha det på sig hela tiden och inte bara sätta på sig när man vill ta temp.

Spekulerar här, det kanske finns sån där min och max temp på det så att man ser vilka variationer man har under dagen. Och då kanske det är enklare att se vilken temphöjning som faktiskt hör till ägglossningen. Vet inte. Hoppas det börjar komma mer info om det för det kanske är nåt sånt som dom som har svårt att bli med barn behöver, mer korrekt info när ägglossningen verkligen är.

Jag ska hålla ett öga öppet ifall det dyker upp mer info.

ANNIA
2008-06-14 17:18
#3

Sökte lite på nätet. Och det är väl mest det att den mäter massa gånger och ger en mer exakt temp av den basala tempen som den tydligen kallas. Alltså den temp man har på morgonen. Det finns tydligen en egen hemsida (på engelska) om just det plåstret.

Läser man på den sidan så kan man (om jag fatta det rätt) få det gratis för dom söker tydligen testare. Åtminstone står det free trial och jag hittar inget om att man får betala för plåstret men det kanske man får i alla fall. Kanske står i nåt finstilt.

Lägga till att jag såg inte heller om det bara gällde engelska kvinnor eller om man även sökte utländska kvinnor.

Upp till toppen
Annons: