Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 2355 ggr
Ioma
2008-06-02 16:55

Är det någon mer som jag som är dum?

Ja nu menar jag alltså hur jag tänker och vill göra.

Jag vill så gärna börja samla på mig allt som behövs till ett barn. Tygblöjor, skötbord, vaggan som jag velat ha i 8 år, kläder och skötväska osv….

Jag vet ju inte ens om vi kommer att få barn någonsin och så suktar jag efter dessa grejjer *suck*

Det är ju urdumt. Va fanken???

Gahhhh….

Någon annan här som känner som jag?

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
Linn
2008-06-02 21:51
#1

Jag känner som du. Jag vill också börja samla! Men jag har inte ens börjat försöka bli gravid än och det dröjer nog några år innan dess också. Men visst blir jag helt sjuk när mamma går runt och kollar på saker till Sebastian..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

kajanus
2008-06-02 23:27
#2

Åhhh gör inte det…..eller du gör ju som du vill men måste då berätta om ett par vi känner……de skaffade barnvagn,2skötbord mm innan de va gravida.barnvagnen helt ny o ligger i en låda…….de har gjort massa provrörs försök o ej lyckats…..de är nu i 40 + åldern o har massa saker på vinden till deras önske barn….känns som ett dåligt omen o köpa grejer innan man är gravid….min åsikt…..

men visst jag frstår precis hur du känner,ja säger ibland till min man när vi är någonstans att ex en sån barnvagn vill jag inte ha eller kolla vilken smart lösning på det o det ,om vi får barn då kan vi blablabalbalabla så visst är man sugen…….du gör ju som du vill men….nä….jag hade inte vågat…..

kram till dig

Ioma
2008-06-02 23:29
#3

Ja jag håller med dig helt.

Jag ska absolut inte köpa något men det bara suuuuuger i bäseköpetarmen *S*

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Linn
2008-06-02 23:44
#4

Kajanus, sånt har jag också hört så jag vågar inte heller. Och när man väl köpt något så kan man väl antagligen inte sluta och så sitter man där sen med allt till sin baby som inte vill bli till..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Ioma
2008-06-02 23:48
#5

Precis Linn. Det skulle nog bli så att om man börjar med att köpa en grej så ruillar det bara på så sitter man där sen :-(

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Linn
2008-06-02 23:57
#6

Ja.. och det lär ju inte vara någon rolig känsla att göra sig av med allt om det skulle vara så att det inte tar sig.. :(

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Ioma
2008-06-02 23:57
#7

Precis… Huvva. vill inte ens tänka tanken.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Linn
2008-06-03 00:00
#8

Ne.. Inte gärna.. :(

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Smila
2008-06-03 00:57
#9

jag har faktiskt redan köpt lite barnkläder, jag har en vän som hade barn affär, men skulle lägga ner den och hon sålde lite annorlunda kläder från england så jag va tvungen att köpa lite, el jag fick ju det mesta men ändå

Emeliek
2008-07-03 14:42
#10

jag började samla på mig saker när vi började trodde det skulle vara så lätt, tänkte köpa barnvagn och allt, tur att jag inte gjorde det..

ska väl ge bort alla barnkläder jag köpte, känns bara jobbigt att ha dem liggandes i garderoben, hånande på något sätt.

Ioma
2008-07-03 15:26
#11

Usch ja. Jag tror inte jag skulle våga köpa något innan det är på gång men jag vill så gääääärna :-(

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

korseett
2008-07-07 00:33
#12

Jag är en sådan som inte vill samla på mig sådana saker för jag fattar inte vitsen. När jag en gång blir gravid så då kan jag börja samla på mig men inte nu det tycker jag känns konstigt. Det gör mig inte lycklig utan bara frustrerad.

Ioma
2008-07-07 00:35
#13

Ja frustrerad blir jag oxå, dock har jag ett sånt suuuug efter att skaffa grejjer men jag har lyckats hålla mig från att göra det än så länge.

Har inte ens tagit hit makens gamla barnvagn som står och väntar i svärmors källare och den ska vi ha när det blir dax.

Den får bannemig stå där tills dess….

Ska inte hämta ska inte hämta…… *

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
korseett
2008-07-07 00:43
#14

hihi

kajanus
2008-07-13 21:12
#15

åhh ja måste gnälla av mig. min kusin har fåt barn 4 juli, va o fixade en ,mamma barn bukett i veckan till henne o körde hem dit, blev så såld på den fina buketten (vill oxå ha) sen gick mannen o ja  in i ngn leksaksaffär o kolla inför framtida presenter när man träffar det lilla livet, åhh de sålde barnvagnar där skötbord nappflaskor allt möjligt åhhha jag vart så sjuk…vill inte väcka den längtan som sover,men nu har den bubblat upp fyy va jobbigt jag vill köpa allt då menar jag allt o lite till…..ska nte ska inte göra det….men..åhh va sugen man blir helt sjukt…..

Ioma
2008-07-13 21:28
#16

Åhhh vad jag känner igen det där Kajanus!

Man blir helsåld på grejjer man ser inom ämnet så att säga.

Jag har sett att man får en bärsjal tillsammans med någon av föräldra/gravid/barntidningarna och jag kunde inte låta bli.

Älskar att läsa tidningarna och var tvungen att starta prenumerationen.

Så snart får jag hem tidning plus bärsjal *suck*

Det var ju inte bara bärsjalens skull, vill ju ha tidningen….

Men det känns ändå sisådär att ha beställt detta nu .-/

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Sussanne
2008-07-14 21:17
#17

Hej, är ny här. Blev medlem idag. :)

Vet precis hur du känner. Jag kan känna precis det samma. Men det är bara dumt att samla på sej för mycket för tidigt…Det blir nog bara mer sorg än lycka. Men förstår känslan precis eftersom jag själv befinner mig i den varje dag, varje minut av mitt liv. Käns skönt att det finns fler i samma situation som mej själv. Detta är ju inget man annars pratar om förutom med sin käraste.

kajanus
2008-07-14 21:23
#18

Nä precis, inget jag någonsinn disskuterar med främlingar,som undrar omman har barn osv,,,,då svara man ngt svävande för o slippa ämnet…..så välkommen hit

Ioma
2008-07-14 21:46
#19

Precis….

Jag tyckte att det behövdes ett forum för oss som vill och faktiskt BEHÖVER prata om det. Det är ju inget som man snackar med vem som helst man träffar.

Här vet man att alla här känner samma sak fast på olika sätt så att säga.

Välkommen hit Sussanne!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Sussanne
2008-07-14 21:50
#20

Tack så mycket :)

Nej man pratar ju inte om detta med nån av de man träffar och umgås med, inte ens med familjen. Bara tanken på att nån skulle fråga hur det går, och få den frågan titt som tätt -Fruktansvärt! Men samtidigt skulle det vara skönt om de visste. Jag hamna i en svår sits i stallet i förra veckan. Hade låst in mej och hästen i boxen, stod och bortsa och pyssla, grät tyst för mej själv. Hade Ronja som min tröst och Pers syster som också har häst i stallet…kommer in och hör mej snyfta. Kommer ner och lutar sej över boxdörren och frågar "Gråter du?" - Nej nej är bara lite förkyld, det är ingen fara!

Annons:
Ioma
2008-07-14 21:56
#21

Vi har dock berättat för alla våra nära att vi försöker och att det inte funkat hittils.

Så alla nära och kära vet hur situationen är så de frågar inte så mycket om det.

bara makens lillasyster som är 10 år frågar när vi ska ha bäbis.

Jag tycker det är skönt att alla vet att vi är ofrivilligt barnlösa, rekommenderar dig att berätta för de närmaste så slipper du få frågorna om hur det går osv.

Lycka till.

kramis

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Sussanne
2008-07-14 22:00
#22

Mm men sånt är så tungt att berätta…

Men jag är så glad att jag hitta hit!

Ioma
2008-07-14 22:32
#23

Ja det är jättetungt.

Vi berättade i förbifarten när vi fick frågan.

Lixom blandade ihop det med annat. ;-)

Kram

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

danino
2008-11-03 18:38
#24

Jag har köpt en massa babykläder ..

JenniferX
2008-11-04 03:29
#25

Jag har berattat for nara vanner o familj, men min kille vill inte beratta for sin familj an. For mig kanns det definitivt battre att folk vet. Jag forsoker att inte ens kolla pa babyklader men kan inte lata bli. Typ hela tiden.

Kram Jenny

Singo-Torpet
2008-11-05 17:22
#26

jag vill hadla allt ja ser, men är inte ens säcker på att ja vill ha barn än… händer det så händer det och det vore fantastiskt, men dröjer de ett par år till så gör det inget… min sambo tycker det är dax nu helst igår, men tror det beror på aborten ja tvingades igenom… :(

mattiz73
2008-11-21 00:28
#27

En arbetskompis till mig hade bestämt namn innan hon blev gravid. Hon blev gravid och berättade vitt och brett om vad bebben skulle heta! Hon fick missfall!

När jag blev gravid pratade jag och sambon om namn men jag sa inget till någon annan förrän jag var i 7:e månaden. Hon hade säkert fått missfall iaf men man vet aldrig!

Annons:
Ioma
2008-11-21 08:28
#28

Vi har haft namnen på våra barn färdiga sedan 9 år tillbaka och vänner och familj vet om och fler därtill.

Kanske därför det inte funkar?

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

madeilene87
2009-03-17 18:44
#29

jag känner som dig. Jag vill också börja samla, så att man inte behöver köpa in allt samma period. MEN jag har inte blivit med barn ännu och troligen är det för att jag tänker på det för mkt. Skulle kanske inte hjälpa om jag köpte på mig massa saker hehe. Fast å andra sidan kanske det skulle släppa lite. Jag vet inte hehe

SumacWarmi
2009-03-17 19:37
#30

Hm… jag köpte två alldeles bedårande små rosa spetsklänningar… för över tio år sedan. Det har inte blivit något än, och enligt doktorn bör jag glömma bort det helt för jag funkar inte längre på det området. Jag tror jag ger bort klänningarna till Myrorna, fortsätter med försöken och ignorerar doktorn. Man vet aldrig.

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

madeilene87
2009-03-17 20:15
#31

#30

så ska det låta.. fortsätt kämpa :)

SumacWarmi
2009-03-17 20:53
#32

#31: tackar tackar! Jag kämpar på här!

Faktum är att jag tror att doktorn har fel, för för ett par år sen fick jag ett utomkvedshavandeskap. Om jag lyckades bli med barn då (även om det tragiskt nog gick fel) så borde det ju gå igen. Eller hur? Sen kan han komma och tala så mycket han vill om hormonnivåer och annat trams!

Jag önskar alla här all lycka med sina försök! Och jag måste berätta att jag har fått en del bra tips här på forumet. Jag käkar rosenrot, vetegroddsolja och efamol. Något borde ju bita, tycker jag Flört

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

madeilene87
2009-03-17 21:01
#33

#32

ja då kan du iaf bli med barn. Hoppas verkligen att du kan "behålla" det nästa gång. Läste häromdagen om en tjej som hade blivit med barn och fått missfall många gånger. Tror det var 18 gånger. Sen fick hon helt plötsligt barn :) Så man ska inte ge upp om det är något man verkligen vill.

ja rosenrot har jag också börjat med. Andra månaden jag äter detta nu så jag hoppas det hjälper hehe

SumacWarmi
2009-03-17 21:10
#34

Precis. Hon hade visst brist på folsyra, så när hon tog tillskott hjälpte det. Gissa vad jag köpte igår? En multivitamin för kvinnor med extra folsyra. Jag lämnar inget åt slumpen, hahaha!

Jag håller tummarna för dig! (Och alla andra här också såklart).

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

Annons:
madeilene87
2009-03-17 21:18
#35

nej jag tror jag också ska köpa det :D för att vara på den säkra sidan hehhe

desamma desamma :) här ska det förökas mohaha

szirius
2009-03-18 22:32
#36

Det är så svårt att veta hur det där fungerar…så himla många säger ju att det skett först när de släppt tankarna på det…när de gett bort alla barnkläder osv.Som att det är en konstig "hangup". Jag själv har för varje år givit bort grejer nere i källaren( har en sjuåring och har försökt få en till i många år) så nu är det snart bara två kartonger kvar…I början sparade jag vagnar o säng o allt…men det är ohållbart år efter år… för mig förknippas det med sorg att se sakerna…

Men hur sjutton slutar man tänka på något som man längtar så efter? Det är ett större mysterium för mig…Obestämd

mattiz73
2009-03-19 16:45
#37

szirius: Du och jag är i samma sits! Jag har behållt alla sakerna men nu ska jag börja sälja av allt efterhand! Jag har en son som fyller 7 i maj och har försökt sen han föddes att bli med bebis men inget.

Det är en sorg! En stor sorg att önska något så mycket som inte blir av! Barn är stort!

silvery
2009-04-05 13:36
#38

eller så vänder ni på det och tänker: vi kommer få barn när tiden är inne och då slipper vi klumpsummor för att köpa alla grejor ;) *kram*

Mitralis
2009-04-12 15:02
#39

Jag såg någonting sorgligt på Tradera härom året. Det var en kvinna som efter flera missfall sålde alla sina barnsaker. Jag tror att det var över 200 auktioner hon hade och i endel auktioner var det mer än en sak/klädesplagg. Blev tårögd när jag tänkte på hur hon måste känna det.

En bekant köpte barnvagn för ca 2 år sedan, före de började med IVF tror jag. Vad jag vet så har dom fortfarande inga barn och jag undrar lite hur de mår när de ser den nu gamla barnvagnen varje gång de är i förrådet (eller vart de nu har den).

Sedan är ju ofta så att det kommer nyare, säkrare och finare saker hela tiden. Att sitta fast med gamla saker som man köpt utifall kanske inte är så roligt när det kommer uppdaterade grejer.

Själv tror jag att om jag skulle köpa en massa grejer och få missfall så skulle jag inte vilja ha dom grejerna till nästa barn, då det skulle påminna för mycket om det jag miste. Men det är bara en tanke.



Upp till toppen
Annons: