Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 1401 ggr
kajanus
6/18/08, 3:57 PM

funderingar.....

Hej brukar tassa ut här o spana om det kommit ngt nytt på sidan,mycket hänger ju på medlemmarna så nu kommer mina små funderingar,kanske ngn känner igen sig…..jag har många funderingar om mycketGlad

Det här med o ligga i för att tillverka barn…..jag vet inte hur hårt man ska gå in för det??Jag vill inte bli nitisk o tvångsmässigt ha samlag varannan dag jämt typ……sen det här med ägglossnings stickor, satt idag o kollade runt på olika sånna sidor o funderade om man skulle beställa några sådana för jag har ju ingen reglebunden menstruation så jag vet ju aldrig när jag kan bli gravid….ska man köpa 365 st då o testa varje dag?men jag är då rädd att jag blir för fokuserad så att allt låser sig…..Man har ju hört talas om par som inte kunnat få barn så adopterar de o blir gravida själva sen!!! Hur går er andras tankar hur gör ni? Min filosfi är lite så här händer det så händer det….men man börjar ju komma upp i ålder oxå….Förvånad tankarna fladdrar omkring som löv på hösten……ni kan väl skriva om hur ni andra tänker o funderar kring dessa saker……

mvh kajanus

Annons:
Ioma
6/18/08, 4:45 PM
#1

Ja du. Det är mycket sådana tankar här oxå.

Vi har kul när vi har sex trots att vi väldigt gärna vill ha barn.

Även att vi har sex för att det ska bli bäbis så känns det inte som något tvång ändå.

Har vi inte lust när jag har ägglossning nä då tycker inte jag att man ska tvinga fram något. Inte lixom tömningscentral så att säga. heheh

Eftersom vi haft oskyddad sex under 9 år varav 6 år av dem har varit "blir det så blir det" och de första åren var det bäbisverkstad enbart typ.

Nu har vi lärt oss att inte fokusera på bäbis utan på varandra. Det är nog DET som är det viktiga.

Jag tror inte man spänner sig så man inte kan bli gravid utan det är nog mer stressen som blir runtomkring allt som sänder ut hormoner som gör att ägget har svårare att fästa eller något sånt.

När du haft mensen kan du börja efter ca 10 dagar börja göra ägglossningstest en gång om dagen eller varannan dag tills dess att den visar ägglossning.

Glöm inte att skriva upp allt ;-)

Börja med kanske 10 test och sen köper du mer om det behövs.

Jag har en personadator som jag ska börja använda men den kan man bara använda om man har jämn cykel.

Lycka till!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

kajanus
6/18/08, 10:22 PM
#2

OK tack tack för ditt svar..jag vet ju inget om min menstruation än,som ja skrev i ngt annat inlägg om att den hoppat än hit o dit så vi får väl se om jag får mens nu i helgen eller ?????? kanske??????kanske inte??? lycka till själv

Upp till toppen
Annons: