Annons:
Etikettbehandlingar-mm
Läst 1278 ggr
Ioma
2008-05-22 19:57

Vill inte vänta längre!!!

Jag undrar om någon här vet om vem jag kan kontakta här i jönköpings län som kan hjälpa mig med nedanstående problem:

Jag  och maken har försökt få barn sedan år 2000 men vi har inte lyckats.

2-3 år efter var vi på fertilitetsutredning men då jag är överviktig vill de inte gå vidare innan jag gått ner i vikt.

Jag fick i november år 2006 beskedet cancer i och runt sköldkörteln, på bröstbenet och i lymfkörtlarna på halsen.

Efter operationen som gjordes så snart som möjligt efter beskedet, bara 3 veckor efter, fick jag tillsägelse av läkaren att jag inte FICK bli gravid inom 1 år efter min efterbehandling som innebar radiojod-behandling. (radioaktiv behandling)

Jaha då fick jag vänta ett år till.
Fyllde 30 år….

Känner att tiden rinner ut snart.

Om 9e maj fyllde jag 31 år!!!!!!!

VILL INTE VÄNTA LÄNGRE!!!!!!!!!!

Alla vänner runt oss får barn.

En vän började med pergotime och blev gravid efter 4 månader och efter att bebisen föddes blev hon gravid inom 6 månader IGEN, den gången utan pergotime.

jag har fått flera missfall.

Jag har blivit av med min menstration (hade den en gång om halvåret under ett bra tag), fick tillbaka den för 1½ år sedan och sedan dess har den varit gnska jämn.

Jag känner inget hopp om att jag blir gravid.

mensen var försenad sist och jag pratade med maken om det och han sken upp som en sol och sa att det är väl på tiden och så började han titta sådär pillemariskt på mig och ta mig i handen osv.

Underbar make jag har dock men jag kan inte känna hans glädje och hopp om graviditet ska ske.

Jag önskar jag kunde känna hoppet men nej…..

Jag skulle vilja börja med pergotime men det går väl inte att få tag i utan läkares inblandning va?

Finns det något liknande receptfritt läkemedel?

Hummm vad jag svammlar. Är det någon som förstått allt mitt svammel för det gör jag knappt själv *S*

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
kajanus
2008-05-24 23:44
#1

hej jo jag känner igen mig….har oxå trubbel med mensen pga övervikt, har varit på utredning för några år sen,samma besked som du "gå ner i vikt"…..så här kämpar jag på med min övervikt.Nu har den dock blivit viktigare än barn för tillfället…..jag vill gå ner ordentnligt först därefter kan jag ta tag i den andra biten känns det som….men kul att du startat upp sidan…lycka till ps kommer nog hänga här en del 'L*

Upp till toppen
Annons: