Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 1319 ggr
Ioma
2008-05-22 15:00

Välkommen till Barnlöshet!

Här kan vi som inte har diagnosen infertil diskutera vår barnlöshet och dess hopplöshet.

Mvh
Ioma

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
Gerbia
2009-02-16 17:30
#1

Hej!

Har just nu gått på en pergotime kur i mellan ivf-behandlingarna,

För det är ett lättare alternativ för kroppen istället för att gå på en ivf-behandling på en gång.

Har lyckas en gång med pergo men det slutatade i ett tidigt missfall, Sedan i oktober  blev jag gravid efter ett återinförande av 2st ägg i september, Men det slutade i missfall i vecka 9.

Precis när man äntligen är så där lycklig och glad rasar allt under fötterna och man måste verkligen kämpa för att orka hålla sig uppe.

Mvh Gerbia….

Gerbia
2009-02-16 17:33
#2

Hur gör jag för att få en blid till mina inlägg?

Ioma
2009-02-19 10:57
#3

Man laddar upp bilden där du skriver inlägget och sen kryssar du i rutan "visa bilden i inlägget" eller något sådant står det

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Gerbia
2009-02-19 14:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hej!

Jag är nu här inne så jag har ej hunnit skriva i så många trådar ännu!

Vill helst få kontakt med folk som också kämpar och kämpar för sin barnlöshet.

Har själv hållt på i ca: 7-8-år och har lyckats bli gravid 2 gånger med båda gånger slutade med missfall som gjorde att vi blev helt förtvivlade båda två.

Hur är det med er?

Hur länge har ni hållt på ect….

Kram Gerbia………

Ioma
2009-02-19 19:45
#5

Vi har försökt sedan Maj år 2000 så det blir snart 9 år.

Har fått många missfall men har inget fel på mig mer än övervikt.

Vi har nu börjat vår 2a fertilitetsutredning och precis tagit första proverna efter första besöket på KK så nu får vi se vad som sker härnäst.

Du kan finna lite berättelser och så under artiklarna.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

jaghetersophia
2009-02-20 08:26
#6

Vi har hållit på i nästan 2 år…inget fel på någon av oss. Normalviktiga, aldrig rökt, dricker inte alkohol. Ätit min sista kur Pergotime och efetr detta blir det provrör om det inte tar sig.

Annons:
szirius
2009-02-22 00:49
#7

vi har en sjuåring och har efter det haft två missfall.Så…många år blir det.Inga fel på oss heller.

Missanpassad
2009-02-26 02:48
#8

Verkar som om det bara är kvinnor som skriver, så jag får la se till att bryta den tränden.

Fick reda på när jag var 15 år gammal att jag aldrig kommer att kunna bli pappa.
Allt pga ett så kallat ärftligt fenomen som heter Klinefelters Syndrom.
Till en början tog jag det la ganska hårt, för jag tror att alla vill kunna bli föräldrar, men när jag sett vilken tid de små bajsmaskinerna tar och vilka pengar det kostar så känner jag mig ganska lyckligt lottad.

Att inte kunna bli förälder har sina fördelar, man vet ju att tjejen varit otrogen om hon blir på tjocken.

Upp till toppen
Annons: