Annons:
Etikettallmäna-krypinet
Läst 1938 ggr
Allamej
6/14/11, 11:35 AM

Kanske kontroversiellt

Men varför adopteras det inte om man har otroliga problem att få egna barn? Det finns så otroligt många barn som behöver hem och är man barnkär så älskar man ett adopterat barn precis lika mycket som ett biologiskt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
[Emma--]
7/3/11, 12:39 AM
#1

Jag kan tänka mig att det är att vilja bära sitt eget barn i magen. Att få vara med om den upplevelsen, och få vara med om att barnet växer i magen och utvecklas.

Så har i alla fall jag börjat tänka. Att det är en del jag gärna vill uppleva om jag ska ha barn, om den möjligheten finns.

Men sen är det väl inte så bara att adoptera heller. Och för vissa är det kanske en kostnadsfråga? Nu har jag dock ingen koll hur sånt ser ut idag, men jag har för mig att det kan kosta en hel del.

Men jag har någon vän som faktiskt funderar på att adoptera istället för att ens försöka få egna barn först. Så det är väl väldigt olika hur man tänker och ser på det :)

Ioma
7/14/11, 7:24 PM
#2

Jag kan bara prata för mig själv och för mig är det känslan av att få bära mitt barn i magen, vara med från början, se blandningen av mig och maken i barnet.

Jag skulle absolut älska ett adopterat barn som mitt eget men det är just dessa känslor som jag helst av allt vill få.

Vi ska försöka på egen hand i det längsta o sen får vi se vad som händer.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

MajaL
7/25/11, 1:10 PM
#3

Själv kan man inte få eget, skulle hellre adoptera.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Mitralis
8/29/11, 9:56 AM
#4

Det är numera extremt svårt att få adopetera så det är nästan svårare att adoptera än att bli gravid fast man kanske är näst intill steril.



Upp till toppen
Annons: