Annons:
Etiketterbehandlingar-mmivf-provrörsbefruktning
Läst 2801 ggr
Ladymon
10/27/11, 4:21 PM

RÄTT till tre IVF försök ????!!!

Hej allihopa… jag har lite saker som jag behöver få klarhet i.

Under fem års tid har vi gått igenom åtskildriga undersökningar och kommit fram till att min man är steril. När vi fick detta beskedet så sa dom att vi iallafall hade rätt till tre IVF försök och hoppet väcktes lite igen. När kö tiden på fertilitets kliniken började lida mot sitt slut fick vi komma dit för information + en psykologisk bedömmning. Och allt verkar inte vara lika sol klart längre. P.g.a återkommande deppressioner som jag haft sedan barndommen (de har tagit fram journaler ur psyk) där jag gått hos psykolog och även ätit olika antideppressiva som inte har gjort det hela bättre så verkar det hela bli ett nej.

Någon som fått ett nej från fertillitets klinik p.g.a en bakrund inom psykiatrin eller någon som har fått ett nej p.g.a något annat ?

Kan tillägga att jag inte haft vare sig medecinering eller samtals terapi på psyk på över ett år, Kom på att jag mådde mycket bättre utan medeciner än med. Har inte haft någon deppresion sedan dess.

Att vi är två som skulle ta hand om barnet tillsammans (min man är fullt frisk)och att jag inte längre har med psyk att göra verkar ingen bry sig om.. utan med min bakrund verkar jag dömd som att jag begått ett brott.

Vad krävs för att en fertilitets klinik ska kunna ge ett avslag… någon som vet ?

  • Redigerat 11/1/22, 3:41 PM av Niklas
Annons:
Ladymon
11/11/11, 3:54 PM
#1

Ingen som vet något eller har några tankar och funderingar, Eller erfarenheter av den här psykologiska bedömmningen som görs på fertilitetskliniken innan man får godkänt för en IVF ???

Ketang
12/7/11, 9:32 AM
#2

Jag tycker det hela låter väldigt konstigt. Tyvärr har jag inte själv någon erfarenhet av detta och är inte alls insatt i hur dom gör dessa bedömningar. Men en kompis till mig var och satte in ett befruktat ägg i söndags och vi har pratat mycket om dessa utredningar och hon har aldrig ens nämnt någon psykisk utvärdering. Nu har hon aldrig satt sin fot hos psyk så det kan iofs vara så att hon inte ens tänkt tanken att ett samtal om hur hon mår skulle kunna sätta stopp för försöket. Så hon kanske helt enkelt inte sagt något om det för att hon själv inte tänkt på det. Men hade jag varit du så hade jag sett om jag kunnat få komma till någon annan klinik alt betala ett försök själv.

Upp till toppen
Annons: