Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 2249 ggr
Frida
2012-01-13 20:01

Fyra år

Nu är det snart fyra år sedan jag slutade med mina p-piller. För drygt 1,5 år sedan började jag fundera på varför inget hade hänt och började kolla runt lite efter andra alternativ. Om vi nu inte kan få egna barn så är adoption det enda vi skulle kunna tänka oss. Varför sätta ett barn till världen som uppenbarligen inte vill komma när det redan finns en massa barn som behöver föräldrar, om ni förstår hur vi tänker?

Drömde i våras att min kusin och hans sambo hade fått barn (en pojke) och jag var helt förstörd när jag vaknade efter den drömmen. Att det tre månader senare visade sig att de var gravida gjorde definitivt inte saken bättre. Nu har de en jättefin liten pojk som vi ännu inte har träffat och jag fasar lite över det mötet.

Detta år ska inte få bli lika "illa" som förra året så jag har nu för första gången kört på ägglossningstest bara för att skaffa oss lite mer koll. Vet inte ens om jag blev besviken eller ledsen idag när mensen ändå kom (men känner uppenbarligen ett behov att dela med mig till någon annan/skriva av mig). Vi tar nya tag nästa månad och om inget hänt innan min födelsedag i sommar så får det bli en utredning helt enkelt.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
KimE
2012-01-17 18:30
#1

Det är väl bättre att få utredningen bortgjord så ni vet vilka alternativ ni har.

Frida
2012-01-19 10:29
#2

Ja den tanken har jag också tänkt en och annan gång. Men jag vet också att jag är en nitisk övertänkare i vissa fall och det där är en sak som jag skulle gå och fundera mig till döds på när utredningen väl satte igång. Så för att ge mig själv (och nog mest min man) lite lugn och ro nu på våren när vi båda har en del att göra som kräver mycket psykisk närvaro så sa vi att vi väntar och har trevligt tillsammans under tiden istället. Svårt att förklara men ni kanske förstår vad jag försöker säga.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

KimE
2012-01-19 10:35
#3

Utredningen kan gå fort det är efter den man kan ta beslut om vad man vill göra och sen kan det ta några år innan man lyckas.

Upp till toppen
Annons: