Annons:
Etiketttips
Läst 2168 ggr
szirius
2/21/12, 12:19 AM

kramar till er alla!

Hej, nu var det väääldigt länge sedan jag var inne här och läste eller skrev. Jag bestämde mig för att inte älta detta mer, släppa det och försöka gå vidare i livet.Acceptera vår situation och njuta av livet ändå.

( Vi har försökt få barn i 9 år).

I ungefär ett års tid har jag gått på massage, då även fötterna masserats.Jag har haft knölar under hälarna , och enligt zonterapi har det med äggstockar, livmoder etc att göra.Hon har knådat och tryckt och i november i år så var alla knölar äntligen borta.

Då jag släppt tankar på barn sista året så gjorde jag det främst för att jag ville få ordning på min mens som alltid har varit krånglig. Den märkte jag resultat på ganska snart, den blev jämnare och med mindre mensvärk.

I december blev jag gravid!

Det här låter kanske underligt, men för mig fungerade det först när jag hade SLÄPPT.Slutat kämpa.Det var en LÅNG väg dit så jag säger inte att det bara är att göra, det var en inre känsla som SLUTLIGEN kom till mig, att inte kämpa mer. Att säga " livet, ske det som ska ske, ske det som är menat" och sedan lita på det. Och först DÅ, efter ett år i den känslan, så kom en bebis till oss.

Det går inte att ge tips i detta ämne, men jag tror att om man ältar sin sorg och förtvivlan så stänger man omedvetet dörrar till läkning.Man kan absolut söka proffesionell hjälp men *försöka* ( jag veeet hur svårt detta är) att inte ha alla sina tankar snurrande kring detta tema hela tiden.

(jag tar upp zonterapin för att jag definitivt tror att det hjälpte på travenFlört)

Jag önskar er alla som längtar efter barn all lycka till! Detta får vara en solskenshistoria som förhoppningsvis kan ge hopp!

Annons:
Ioma
3/6/12, 5:45 PM
#1

Grattis till bäbisen!!!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

szirius
3/8/12, 7:12 PM
#2

Tusen tack!KyssGlad 9 år tog det….så ge inte upp mina kära…fast…ge samtidigt uppFlört, som i " hav tillit att det som ska ske sker"Glad

Daisymink
3/15/12, 10:42 PM
#3

Hej! Är ny här och har inte alls försökt så länge som ni men för oss tog det 14månader av utredningar och ägglossningstest. I slutet av november förlorade våra bästa vänner sitt barn som satte oss alla i en typ av depression. Det var den enda månaden vi inte tänkte på att försöka skaffa barn, nu sitter vi här med en ultraljuds bild på våran 16veckors bebis! Så jag säger som du, jag tror verkligen man måste försöka släppa tänket för annars sätter man nog upp som spärrar i huvudet.. Men vet själv hur svårt det är.. Stort grattis till er och bebisen!

// Vanessa 

Upp till toppen
Annons: