Annons:
Etikettbehandlingar-mm
Läst 12504 ggr
ChallisQ
2012-06-13 13:53

Naturligt progesteron

Hej!

När jag var i tonåren fick jag reda på att jag har svår PCO och att jag skulle få svårt att få barn utan mycket hormonbehandling. Jag hade även andra problem så som övervikt, mycket finnar, ojämt humör mm.

Idag har jag 3 underbara barn Glad

Jag fick flera missfall och började förstå att något var fel. Läkarna sa bara att vi skulle gå hem och försöka igen. Så jag började läsa på själv. Vad var det som orsakade missfall?

Jag läste om östrogendominans och att ett av symtomen på det är just missfall. Östrogendominans har dom flesta kvinnor i dag på grund av att mycket av det vi har runt omkring oss innehåller kemikalier som liknar östrogen (ni kanske har följt Bisfenol A - debatten i media på sistone). Dessa kemikalier tar kroppen upp och dom konkurrerar ut progesteronet - ett hormon som man måste ha för att kunna få barn.

Jag hittade en kräm med naturligt progesteron (eftersom jag förstått att syntetiskt höjde risken för cancer avsevärt) och började smörja mig med den. Jag började bli stabilare i humöret, gick ner i vikt och mina finnar försvann. 3 månader senare var jag gravid!

Resultatet med denna kräm, ProgesterAll, var så överväldigande för mig att jag efter ett tag började sälja den själv. För att andra skulle få samma chans som jag. Och flera av dom som köpt av mig har tillslut fått sina efterlängtade barn Glad Jag ville bara tipsa om denna kräm, så kanske några här inne kan få hjälp också. Det finns ju självklart inga garantier, men jag är evinnerligt glad att jag provade! Om ni har frågor så svarar jag gärna så mycket jag kan på dom Glad

Annons:
ChallisQ
2012-07-18 18:03
#1

Ingen mer än jag som har erfarenhet av ProgesterAll? Skulle vara kul att höra!

Eller om någon har några frågor om hur för mycket östrogen/för lite progesteron kan påverka oss.

Det finns östrogenlika ämnen överallt runt oss, speciellt i plast

http://www.aftonbladet.se/bostadinredning/smartboende/article6794955.ab

nillanpillan
2013-01-15 19:00
#2

Hej, läste detta för nån vecka sen. Nu har jag beställt en tub och hoppas på att den ska hjälpa till med en graviditet :)

Snakebiite
2013-02-04 22:23
#3

Jag använder också den, den är jättebra speciellt i kombination med lchf och viktnednång =) Dock inte blivit gravid änu =/

nillanpillan
2013-02-25 14:56
#4

Den hjälpte inte till på 1a försöket, men ska smörja igen nästa gång

Annella
2013-05-02 00:51
#5

Hej!

Har precis köpt krämen. Hur gör jag om jag vill ta den i två syften dvs både pga östrogendominans och för att kunna behålla en graviditet (hade missfall för en månad sedan). Om jag tar mellan äl och mens måste jag väl sluta den dagen jag förväntas mens? Har läst att mensen annars skjuts upp om man fortsätter med krämen. Och om jag plussar den dagen så fortsätter jag med krämen antar jag.

Vet någon hur man ska göra?

viktoriella
2013-09-07 20:49
#6

Hej tjejer.

Hur går det för er? Jag är överviktig med en mildare variant av PCO. Har ingen ägglossning så hoppas på att denna krämen som jag beställt ikväll ska sätta igång både det och en graviditet.

Kramar.

Annons:
OlgaMaria
2013-12-12 10:22
#7

#5 Ja, om mensen inte kommer fortsätter du att smörja hela graviditeten, och slutar en vecka före beräknad förlossning. Ev kan du trappa ner i vecka 15 för då börjar kroppen producera mer progesteron själv. Men det är en liten risk att trappa ner då kroppen kan tolka det som ett missfall. #6 smörj dig dag 14-28 i tre cykler (tre månader). Om du inte fått ägglossning under den tiden behöver du antagligen använda bioidentiskt östrogen också. Kan varmt rekommendera LCHF som ofta får ordning på både övervikt och hormonrubbningar och infertilitet. Lycka till!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: