Annons:
Etikettinfertil
Läst 19124 ggr
[Mary_S]
2012-06-14 22:02

Testet visade 0 spermer...

Min man fick oturligt nog en bitestikelinflammation för ca ett år sedan. Detta upptäcktes och behandlades med antibiotika (tror jag). Nu efter ett år lämnade han 2 tester som visade att han har inga spermier alls. Vi har fått en remiss och ska få en läkartid om ca 3 månader. Känns hopplöst för för det första är jag 23 och han 25, och vi vet inte varför  han fick inflammationen från början för han hade ingen bakomliggande könssjukdom, vilket de sa på sjukhuset att så var nästan alltid falllet när man får sånt här  och vi vet inte om vi någonsin kommer att kunna få barn, eftersom vi inte har blivit erbjudna hjälp och att få prata med någon utan läkaren har bara ringt och meddelat resultatet, utan att vilja berätta om vad det finns för metoder, så vet jag inte om det här går att åtgärda. I bästa fall är det kanske så att det är ett stopp pga infektionen som gör att spermierna inte kan ta sig ut från testiklarna till bitestiklarna, (går det att åtgärda?) i värsta fall är han steril sedan födseln?Jag har ingen aning om hur prognosen ser ut…Någon som är i samma situation?

Annons:
mufflis
2012-09-28 10:37
#1

Vad jag förstår så går det kanske att operera. Sedan kan man göra en sk assisterad befruktning: man tar ut spermier och sprutar in i dig. Om det nu rör sig om blockage…

http://se.babycenter.com/preconception/suspectingaproblem/causesinfertilitymen/#12

Hannathu
2012-10-03 11:27
#2

Om det finns spermier i testiklarna går det att göra PESA/TESA eller vad det heter, sen göra mikroinjektion in i ägg som man plockat från dig.

En väninna till mig och hennes man har gjort det och nu är de snart föräldrar. Om jag fattade rätt på henne är prognosen god så länge det finns spermier i testiklarna även om de inte mognat klart i bitestiklarna.

Är din kille helt steril finns spermadonation.

[Mary_S]
2013-06-12 21:55
#3

Tyvärr visade det sig att pojkvännen är helt steril. Vi kommer aldrig få barn tillsammans, och jag har fått välja mellan honom eller att ha donator. Han vägrar blankt och jag älskar honom så vad ska jag göra? Är sjukskriven p g a depression och har självmordstankar. Orkar inte detta länge till.

viktoria91
2013-06-23 21:25
#4

#3 Du säger ju själv att du älskar honom, välj mannen. Han har nog knappast det lätt själv nu.

annikaron
2013-07-04 23:15
#5

Min man har det på samma sätt, inga livsdugliga spermier. Vi har diskuterat en donation fram och tillbaka. Det viktiga är nog att låta det få ta lite tid för honom att vänja sig vid tanken. Så var det för min man. Vi fick beskedet för tre år sedan och ställdes då direkt i kö för donation. När vi var framme i kön och kallades så kände min man att han behövde få tänka mer. Nu har vi återigen tagit upp det och köar på nytt. Så att låta saken få sjunka in fungerade för oss.

Lycka till och ta det lite lugnt för Ni är fortafarande unga.

Sjöstjärna
2013-08-25 11:43
#6

Leta upp en riktigt skicklig klassisk homeopat och boka tid för mannen. Bara för att sjukvården säger att något är hopplöst betyder inte det att det faktiskt ÄR hopplöst. Det kan finnas hjälp att få på annat håll.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
[Mary_S]
2014-04-12 18:51
#7

Vill uppdatera mitt inlägg. Jag och min sambo har nu bestämt oss för att få barn med donator. Vi har hunnit bearbeta provresultatet och vi vill gärna ha en familj så vi har anmält oss till väntelista för att få barn genom konstgjord befruktning. Jag har även fått kontakt med en tjej vars kille också är steril. De har fått barn genom donator:)

exitingsvillemo
2014-12-15 07:51
#8

hur har det gått för er? =)

[Mary_S]
2015-03-14 14:55
#9

Förlåt för sent svar!Jodå, efter sommaren ska jag genomgå min första insimination på RMC med donerade spermier. Vi har valt en donator som liknar min sambo (Inte genom fotografi då utan efter längd, hårfärg och ögonfärg). Jag har fått genomgå en ultraljudsundersökning av livmodern och så har de sprutat in vatten för att se så att mina äggledare har fri passage. Jag ska först börja med att ta en spruta när jag har ägglossning för att kunna se hur länge min ägglossning pågår, uppfattade jag det som. Jag har varit deprimerad ett tag men det var inget problem efter att min läkare hade fått intyg av psykolog att jag nu var frisk. M´Bemötandet vi har fått nu när vi besökte RMC i november var superbra. Vi kan börja med behandlingen när som helst men vi valde efter sommaren. Jag hör av mig om hur det går i fortsättningen!Hoppas att jag ska bli gravid och få en familj:)

[VinterMaran]
2016-01-08 13:09
#10

Jag hade två användarnamn, tog bort det ena så jag är samma person som Mary_s som svarar nu! I september gjorde vi en donatorinsemination på RMC, jag är nu gravid med tvillingflickor som beräknas födas i Maj. Det tog ett tag för oss båda att smälta att vi inte kunde få barn ihop, men efter det kom vi fram till att vi ville ha barn och det biologiska inte spelar någon roll. Det blir ju våra barn! Kan säga att min sambo är lika lycklig som jag och verkligen ser fram emot att bli pappa!

smurfis
2016-05-15 14:25
#11

Underbart!!

[VinterMaran]
2016-05-17 20:17
#12

#11: ja verkligen, kan fortfarande inte riktigt förstå det trots att det är två veckor till bf:) ett riktigt mirakel!tack för din kommentar:)

Aleya
2016-06-16 18:32
#13

Vad underbart att höra. Hoppas allt gått bra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[VinterMaran]
2016-06-30 21:02
#14

#13: tack<3 ja de föddes i slutet av maj, tvåäggstvillingar med helt olika personligheter:) den ena flickan är lugn och sover mest,den andra en bestämd liten dam med ettrigt temperament, haha! Kan inte förstå att jag också "fick" bli mamma, jag försökte ju ställa in mig på ett liv utan barn….

Upp till toppen
Annons: