Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1945 ggr
Ioma
4/23/13, 12:00 PM

10 kilo kvar! Liten uppdatering...

Som endel av er vet så har jag haft cancer i sköldkörteln och på grund av detta gått upp massor i vikt (70kilo) så på alla hjärtans dag 2011 gjorde jag en gastric bypass för att över huvud taget kunna gå ner dessa kilo igen.

Nu har jag gått ner ver 50 kilo och har 10 kilo kvar tills jag kan få hjälp av sjukvården med provrörsbefruktning.

Jag MÅSTE gå ner tills jag väger under 85 kilo annars får vi ingen hjälp.

Vi kurviga tjejjer är tydligen inte värda att få bli mammor :(

Dessutom får jag inte hinna fylla 38 år för då är det kört när det gäller att få hjälpen via sjukvården! Jag fyller 36 om några dagar.

jag har stått stilla i vikt senaste halvåret och har provat det mesta.

Gick ner mest när jag åt LCHF vilket vi båda trivs med men jag kom till en platå på 96 kilo som inte går att krossa.

Jag ska snart göra min andra genomspolning av äggledarna. Usch vill inte men ja, vad gör man inte?

Förra spolningen gav diagnosen att båda äggledarna är täppta av någon anledning så de vill se om det kan lösa sig av sig själv under nästa spolning. Jag tror dock inte att det finns minsta lilla chans att det löser sig självt.

Jag har ju även fått diagnosen fibromyalgi sen sist jag uppdaterade här.

Ska även få remiss till smärtkliniken och där ska vi kolla om jag har EDS vilket är enligt mig ingen tvekan på.

Det är ärftligt och min far har samma överrörlighet som jag.

Så där är en sak som man får hålla koll efter om vi får vårt efterlängtade barn framööver. Är barnet övervigt som jag och min pappa så måste vi ta tag i detta genast så barnet inte utvecklar samma smärtor som jag själv har.

Om någon hade tagit mina smärtor och sömnproblem när jag va liten på allvar så hade jag garanterat inte haft lika ont i dag men jag blev aldrig någonsin betrodd av min mamma så nu är det som det är.

Jag ska aldrig bli som min "mor", jag ska lyssna på vad barnen säger och ta dem på allvar hellre en gång för mycket än en gång för lite!

Ja där va en liten uppdatering från mig.

Hur går det för er?

Kram

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
Snakebiite
6/3/13, 12:07 AM
#1

Hej, skönt att du gått ned i vikt även om du står på en platå nu så är det inte omöjligt, ha lite tålamod bara. Dock rekomnederar jag dig att fortsätta med din lchf men försök att uteslut så mycket mejerier som möjlig för att komma ur platån så att säga. 

Jag har ett litet knep jag använder mig av men är man sötberoene kan de förstöra allting om man har otur.. 

När jag äter lchf vilket jag för det mesta gör (är också gbp opererad ) så hamnar jag då och då på platåer, jag försöker då att först utesluta så mycket mejeripsrodukter som möjligt, hjälper inte det så väljer jag att frossa i kolhydrater en helg sedan börja om på ny kula igen. 

Vet ej varför men av någon konstigt anledning brukar de få fart på viktnedgången igen =) 

Dock har det brustit för mig en gång då jag egentligen är sockerberoende så råkade jag bli lite för beroende under min frossa så har aft problem at komma ur den tyvärr men nu är jag på g igen. 

Har hållt på att ta äl tester nu med under en och en halv veckas tid för att se om jag äns ägglossar men jag tycker det är jättesvårt att tyda, sen säger vissa att man inte ska ta såna test när man har pco-s, så vet inte riktigt vad jag ska tro men tror att jag eventuellt fick äl idag, jag har haft symptom och äl flytningar i några dagar iaf och idag var den dagen då testerna var som starkast hittills i alla fall… Får hoppas, får ju gissa att det var äl idag iaf eftersom jag måste t prover den 8-10e dagen  för att se hur starka de är…

Upp till toppen
Annons: