Annons:
Etikettallmäna-krypinet
Läst 23485 ggr
pernillaa
2013-12-30 22:28

Missfall(äckligt)

Hej

Vet inte om jag är på rätt forum men jag provar i alla fall.

När man får ett så tidigt missfall som i vecka 4, hur vet man när man fått ut allt? Hur ser det ut det som kommer ut?
Jag har blött i 8 dagar nu men det har i princip bara varit rosa flytningar och de har nästan bara kommit när jag varit på toan. Igår bestämde jag mig dock för att känna efter i slidan och insåg att livmodertappen vänt sig in mod slidväggen så det var förtäppt. Satte ett finger emellan och krystade lite och ut kom sega blodiga flytningar/klumpar. Idag har jag mer ont och jag förstår inte alls vad som händer. Det blöder fortfarande lika lite men det som kommer är ömsom svart, ljusrosa, klarrött och mörkrött. Inga klumpar.

Ringde 1177 som rådde mig att fara in på akuten helst inom en timme. Hon klassade det som akut. Frågade om det kunde vänta till imorgon men det tyckte hon inte. Efter en timmes färd in till akuten lyssnade de på min berättelse, tog tempen i örat och gav mig ett papper om olika anledningar till att det kunde blöda under tidig grav. Begav mig hem igen förbannad. Skulle ringa kvinnokliniken imorgon.

Alltså jag är hård över livmodern och när jag klämmer i känns det som en boll i magen, ett motstånd alltså, som om det borde komma ut någonting, men det kommer ingenting. Någon droppe utspätt blod eller brunt blod.

Jag har en bild(äckligt jag vet), på det som kom ut när jag höll ett finger emellan och krystade igår. Det är det enda som har kommit som inte varit rent flytande. Är det här allt som ska komma ut?
Lägger upp bilden i en kommentar längre ner.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
pernillaa
2013-12-30 22:29
#1

.

.

.

.

.

.

.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-12-30 22:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

Ha en bra dag! // Pernilla

vallhund
2014-01-01 20:32
#3

Varför blev du förbannad?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

pernillaa
2014-01-02 08:28
#4

För att de inte ens tog sig tid att klämma på magen och för att jag blivit uppskrämd och kört i onödan.

Ha en bra dag! // Pernilla

teecee
2014-01-05 00:24
#5

hej Pernilla,har läst hela din missfalls resa, beklagar verkligen, men gud vad modig du är som lägger upp bilder, du beskriver allt så tydligt. Har själv vart med om samma sak två gånger, äckligt och hemskt är det. Lycka till med allt. och tack för att du delar med dig!

pernillaa
2014-01-05 10:54
#6

Tack för din uppmuntran. Beklagar dina missfall. =(
Ja på dag 11 i blödningarna började jag jag blöda ordentligt, innan dess var det knappt nå blödningar, igår på dag 12 i blödningarna kom allt ut, moderkakan m.m.
Idag på dag 13 i blödningarna gick min temp ner till min normala temp igen.

Känns skönt att veta att det inte är stopp längre och att kroppen fick ut det själv men samtidigt sörjer man ju. Men nu är det gjort.
Idag blöder jag ingenting än så länge. Har nyss bytt binda, får se om det kommer nå mer eller om det var helt klart nu. Har ingen mensvärk längre iaf.
Har haft hemsk mensvärk och som värkar till och från och det var ju för att kroppen jobbade på att försöka få ut det som var kvar.

Som sagt jag vet att det är äckligt med dessa bilder men jag lägger upp dom för att kunna hjälpa någon annan som misströstar och inte vet vad som händer.
De som inte vill se behöver ju inte se heller så det är ju helt valfritt. ;)

Ska lägga upp bild sen där man ser allt som kommit ut men har inte möjlighet nu när jag har folk kring mig.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
pernillaa
2014-01-05 13:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2014-01-05 13:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

sista klumpen

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: