Annons:
Etikettinfertil
Läst 1589 ggr
hhansson
2014-01-26 19:37

missfall?

Hej. jag ska försöka fatta mig kort men ändå utföreligt.
Jag misstänker att jag blev gravid någongång i början på december, alltså ca 6 veckor sedan.
Jag skulle ha mens den 13/12 och fick det, dock bara pyttelite blod och jag behövde bara använda en tampong.
Både jag och killen har märkt andra tecken på att jag kan varit gravid också så nu när min mens var sen i januari var jag inte jätte förvånad.
Saken är den att jag har problem med alkohol och jag har liksom ignorerat att jag kan varit gravid.
I morse var det blod på pappret och eftersom jag inte redo för barn än blev jag lättad.
Jag satte i en binda och ca 4 timmar senare skulle jag byta. Jag hade känt att det blödigt mycket, men jag tänkte att det var för att mensen var sen.
Hela bindan var full av blod och det hade även runnit utanför. 
Det som var lite ovanligt var dock att det i mitten låg som avlånga slemremsor, 2 stycken. Dom var även lite böjda liksom och kankse 3-4 cm långa. 
Kan det alltså varit så att jag faktiskt varit gravid och fått missfall?
Jag har testat mig 2 gånger men båda har varit negativa och jag tänkte besöka en barnmorska i veckan för att få klarhet i det.
Vad tror nI

Annons:
hhansson
2014-01-26 21:03
#1

Jag kollade på bindan igen för att se så jag inte ljög för mig själv. Själva blodet är liksom intorkat men slemmet ligger liksom "ovanpå" och är fortfarande blött. Pillade runt det lite och det är grå/rött/rosa. Om det nu är missfall, kommer det lösa sig själv eller måste jag uppsöka vård?

pernillaa
2014-01-28 14:09
#2

Så tidigt missfall tror jag inte de gör något åt om det inte är så att du får feber, rent störtblöder eller har fruktansvärt ont. Kroppen brukar klara det själv. Men jag tror att det är i vecka 7 man brukar kunna se om hjärtat slår på ett vul om jag inte minns fel.
Är du orolig skadar det ju inte att ringa kvinnokliniken och fråga ifall de kan hjälpa dig.

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: