Annons:
Etikettallmäna-krypinet
Läst 2038 ggr
pernillaa
2014-01-28 14:21

Modfallen

Hej

Jag hoppas att ingen här tar illa vid sig nu av att jag kommer här och beklagar mig när mina problem är yttepyttesmå jämfört med många av era.

Men många här har ju gått igenom det många gånger kan jag tro och jag ber om råd.

Jag har nu haft 2 tidiga missfall på rad, 2 månader i rad och känner mig sjukt modfallen.

Eller ja, jag antar att det är ett andra missfall jag fått. Moderkakan m.m. har inte kommit ut än men det är exakt likadant som förra månaden och jag känner mig inte det minsta gravid längre. Jag bara väntar på att det ska komma ut.

Jag har ju uppenbarligen lätt för att bli gravid så det är inte det att jag är rädd att det inte ska bli någonting, men det är påfrestande att gå och vara rädd att få fler missfall.

Jag har väl aldrig tänkt på det tidigare, hur lyckligt lottad jag varit som haft så lätt för att bli gravid och när vi då bestämde oss för att försöka igen så trodde jag nog att det skulle bli ganska lätt. Jag blev nog lite överväldigad bara över insikten hur otroligt mycket jag längtar efter ett till barn, hur lätt någonting kan gå fel på vägen och hur värdefullt det vore att få gå hela graviditeten utan komplikationer.

Man tar det för givet, tror att naturen bara ska sköta allt utan problem.

Hur klarar ni av den mentala och känslomässiga kampen?

Jag är fullkomligt överväldigad av alla rädslor som dykt upp. Alla "tänk om".

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Upp till toppen
Annons: