Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 2097 ggr
ruccslem
2/24/14, 5:29 PM

Rekomenderas att inte skaffa barn...

(vet inte om inlägget ligger rätt)

Hej!

Jag vill först säga att det blev ett rätt långt inlägg och för det andra så vet vi att adoption, familjehem och liknande finns!
Men just nu i denna gråa stund är det inte det som är grejen =/

Jag och min sambo har försökt att skaffa barn i 4år, har precis sökt hjälp från en speciallist gynekolog och kände oss rätt positiva!
Att vi kanske äntligen kunde få ett litet knyte!

Vi är inte gamla (22år) så visst vi har tiden på våran sida men problemet ligger i att jag har ett hjärtfel (enkammarhjärta).
Har förhöjt tryck i kroppen pga detta och sköldkörtelrubbningar..

För 2 år sedan pratade jag med min hjärtläkare om att vi vill skaffa barn ( vet inte om han trodde att det bara var idéer om framtiden eller om de inte visste tillräckligt än) fick till svar att det nog inte skulle vara några problem, möjligen bara att risken för missfall var större.
Så vi fortsatte att försöka…
Men så i förra veckan var jag på ett årligt besök hos läkaren igen och tog upp att vi hade sökt hjälp och påbörjat utredning och behandling.. Då berättade han om att det inte var att rekommendera, att det fanns några andra som hade fått barn med liknande hjärtfel men han rekommenderade det INTE! Risken för blodproppar och förhöjt tryck i kroppen m.m var en risk för mitt liv… Sen sa han även att jag skulle behöva ta fragminsprutor om jag mot all förmodan skulle vara/bli gravid, jag har inga problem med sprutor, men även om de är ett av de starkaste blodförtunnande medicinerna skulle risken för blodproppar ändå finnas kvar…

Vet inte längre vad vi ska göra, känner mig så fruktansvärt modfälld…
Våra drömmar och förhoppningar, planer och fantasier bara försvann. Blev mosat och farligt!

Vi kan skaffa barn men det känns som att välja mellan liv och död, både för mig och det tänkta barnet….

Så nu undrar jag/vi, finns det fler därute?
Så man kanske kan stötta varandra??

Annons:
viktoria91
2/24/14, 5:38 PM
#1

Trist! Jag har inte blivit rekommenderad att inte skaffa barn men jag är gravt överrörlig. Jag har ärvt överrörligeheten av min pappa och min bror har också ärvt det. Jag har alltid ont i varierande grad. Jag lär hamna i rullstol i 30-års åldern. Knappast något jag vill ska ärvas ner.

ruccslem
2/24/14, 5:42 PM
#2

Oj det lät ju inte kul!
Förstår dig =/

Upp till toppen
Annons: