Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 3460 ggr
[Pollyboll]
1/18/15, 8:01 PM

Blir inte gravid :(

Det var visserligen bara fjärde försöket nu, men jag blir inte gravid. Har ni några tips som skulle kunna hjälpa? Vet ni om det finns nån undersökning man kan få göra nu, eller är det bara den när det gått över ett år? Vill också säga att jag i ett tidigare förhållande försökt bli gravid i 1,5 år, utan framgång. Därför är jag rädd att jag kanske inte alls kan bli gravid.

Annons:
Aleya
1/18/15, 8:29 PM
#1

Om du/ni är orolig så säger jag gå till gyn och påbörja utredning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Pollyboll]
1/18/15, 9:32 PM
#2

Tänkte ringa imorgon, men jag misstänker att jag får svaret att vi måste vänta till det gått ett år.. :/

Aleya
1/19/15, 5:57 AM
#3

#2 jag skulle testa ägglossningstest då. Se om det ens finns någon. Och det finns spermatest på apoteket. Det är ju test ni kan göra själva.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ChristineL
1/21/15, 3:59 PM
#4

Vad gör ni för att försöka bli gravida? Förutom sex då, men liksom kost, hälsa, räknar dagar osv…

[Pollyboll]
1/21/15, 8:35 PM
#5

Räknar dagar, äter vitaminer. Denna gången testade vi Clearblue Fertilitetsglidmedel. Pratade med barnmorska idag, satte mej i väntelista (ca 2 månader) så jag får göra lite prover. För att kolla hormoner, ultraljud för att kolla slemhinnor osv.. Hon rådde mej även till att göra grav. test imorgon, då min "mens" är brun och ytterst sparsam just nu. Den är inte alls som innan. Även förra månaden hade jag bruna typ flytningar.. Så vi får se imorgon.

ChristineL
1/21/15, 8:42 PM
#6

Prova rosenrot från första mensdagen fram till äl.
Ät folsyra och drick blutsaft varje dag.
Du kan dra ner på kaffe, han kan dricka mer.
Bisolvon till er båda från första mensdagen fram till äl.
Ha sex varannan dag.
Han kan ta magnesiumtillskott.

Och såklart undviker ni båda alkohol, tobak och andra droger.

Annons:
densomundrar
1/21/15, 9:02 PM
#7

Vart får man tag på rosenrot? :-)

ChristineL
1/21/15, 9:12 PM
#8

#7 - Finns bland hälsokost i vanliga affärer, eller på hälsokostbutiken.

densomundrar
1/21/15, 9:22 PM
#9

Tack :-)

Aleya
2/15/15, 6:10 PM
#10

Hur har det gått Ts?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Pollyboll]
2/15/15, 6:20 PM
#11

Jag gjorde gravtest, som var negativt.

Väntar fortfarande på kallelse till barnmorskan för att kolla hormoner och slemhinnor osv..

Aleya
2/15/15, 6:42 PM
#12

#11 jag håller alla tummar och tår för er. Hoppas att det går vägen. Hur är din menscykel annars?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Pollyboll]
2/15/15, 7:08 PM
#13

Tack för värmande ord! :)

Min menscykel har varit normal, regelbunden. Tills nån månad innan vi började försöka bli gravida, den har pendlat mellan 27-39 dagar.. Sista gången så var den enbart brun, inget rödfärgat blod alls, och ytterst sparsam. Kunde ha tunt trosskydd hela veckan och till och med sova utan skydd.. Fick mens igår, och från sista gången som då var 34 dagars cykel, blev den nu 27 dagar och röd.  Förrvirrande..

Annons:
[Pollyboll]
4/7/15, 11:10 PM
#14

Nu har jag varit hos läkare på kvinnokliniken. Det hon gjorde var att kolla slemhinnor och äggstockar med ultraljud. Det hon såg var helt normalt och jag även hade äggblåsor runt ena äggstocken, dvs jag borde ägglossa vilken dag som helst. Men jag har BM om 11 dagar, vilket kan betyda att jag har kort lutealfas och då hinner inte ägget fästa sig i livmodern sa hon. Känner mig så förvirrad! Trodde jag kände min kropp och hade koll på ägglossningen.. Totalt kaos i huvudet nu. 
Ska om en vecka ta prover för att kolla hormon och även om ägglossningen gick bra typ.. 

Hjälp med era erfarenheter, snälla..

Upp till toppen
Annons: