Annons:
Etikettbehandlingar-mm
Läst 2671 ggr
[Pollyboll]
2015-02-15 17:48

Pergotime

Hej!
Har lite funderingar angående Pergotime. Ni som har testat själva eller  faktiskt vet. 

När under utredningen har dem beslutat att det är dags att testa? Hur snabbt kan det gå? Har någon fått några negativa biverkningar? 
Eller har ni något annat att berätta? 

Tack på förhand! :)

Annons:
ChristineL
2015-02-15 17:55
#1

Ramlade bara in här via senaste inläggen, den här sajten är tyvärr inte så aktiv.

Jag fick börja med pergotime nästan ett år efter att min p-stav togs bort och jag fortfarande hade väldigt oregelbunden mens (var tredje-var fjärde månad). Upp till trippel dos utan resultat blev det för mig och sedan fertilitetsutredning.

[Pollyboll]
2015-02-15 18:02
#2

Så man får testa Pergotime innan fertilitetsutredning? Vad innebär fertilitetsutredningen, vad gör dem? 

Jag ska bli kallad om nån månad för att kolla slemhinnor med ultraljud och hormoner och sånt.. (inte är väl det den utredningen?) Är lite fundersam vad som kommer hända efter det och så, fick lite dålig information..

ChristineL
2015-02-15 19:03
#3

#2 - Får och får, jag fick dom utskrivna av min vanliga barnmorska som jag kontaktade när inget hände. Sen skickade hon mig till kvinnokliniken för vidare utredning.

Jag antar du har kontaktat någon mottagning för att du vill bli gravid? Det låter som du ska på början till utredning, det är inget som sker på ett besök bara. Dom kollar så hela livmoderna, äggledarna och allt ser bra ut. Du får lämna blodprov och urinprov, din partner får lämna blodprov och spermaprov. Troligen kommer du vid något tillfälle få äggledarna spolade för att vara säker på att inget är i vägen. Det är lite obehagligt men du får lugnande tabletter och går rätt fort.

[Pollyboll]
2015-02-15 19:10
#4

Jag ringde och pratade med henne för att mensen började bli konstig, och så sa jag att vi försöker bli gravida också. Även att jag i ett tidigare förhållande försökt i 1,5 år utan resultat, då satte hon mig i kö för att testa hormoner och kolla slemhinnorna.

ChristineL
2015-02-15 19:49
#5

#4 - Ja, men då borde det ju vara utredning.

Och ett tips: ha penna och papper bredvid sängen. Det när man ska gå och lägga sig som man kommer på en massa konstiga saker ;) Skriv därför ner allt ni vill fråga om när ni är där, och fråga!

[Pollyboll]
2015-02-15 19:56
#6

Tack för tipset! :) 

Dagen efter det samtalet började jag ta temperaturen, för att vara ett steg före ;) Hon sa inget om det, men jag tänkte att då kanske man sparar lite tid senare :)

Annons:
ChristineL
2015-02-15 20:15
#7

#6 - Ett steg på väg :)

Cookie06
2015-05-01 08:45
#8

Hej, tråden är lite gammal men skriver ändå. Jag och min sambo har för en månad sedan påbörjat en utredning kring barnlöshet. I tisdags träffade vi läkaren och hon gjorde ett vaginalt ultraljud och kunde genom det se att jag har PCOS. Skönt att få veta en anledning till varför vi inte blivit gravida på över ett år. Min menscykel är väldigt oregelbunden ca 30-71 dagar. Jag ska påbörja min första kur Pergotime så fort jag får min nästa mens. Är lite orolig för biverkningarna som jag läst att man kan få men samtidigt tacksam för att vi nu har fått hjälp.

[Pollyboll]
2015-05-03 16:09
#9

Hej! Skönt för er att iallafall få veta anledningen. Lycka till med pergotime, hoppas det hjälper! Skriv gärna vad som händer, eventuella biverkningar du får, om du plussar sen osv.. :) Jag var på första besöket för snart en månad sen, då gjorde jag en gynundersökning som visade att jag just då hade äggblåsor. Så en vecka efter fick jag åka och lämna blodprover, som visade att ägglossningen var bra. Men att mitt prolaktin var för högt, så imorgon ska jag lämna blodprov igen för att se om värdet är samma. Har läst att vissa fått äta tabletter för att sänka värdet, vissa har fått äta i flera år. Känns inte så kul.. :/ Så jobbigt att tänka varje dag vad som kan vara fel, och vad som ska hända osv osv..

Upp till toppen
Annons: